Op woensdag 11 juli 2001 12:08 schreef jxs2000 het volgende:
Ja had ik eigenlijk al verwacht, stom dat je een homedir niet zo kan beveiligen (cdmod) dat een root alleen rechten heeft om hem te deleten!

sux.. maargoed, ik zal een wat FAQ's induiken

root/superuser is de beheerder van het systeem! Zou nogal vreemd zijn als die ergens niet bij zou kunnen.
Succes met die FAQs, want je zal niks vinden
Op woensdag 11 juli 2001 14:02 schreef CaDax het volgende:
[..]

oooh de naivitieit
alles hangt natuurlijk af van je sysadmin maar ik zou toch geen vertrouwelijke documenten zomaar in mijn home-dir plaatsen
trust no-one
Niks te naiviteit.
In bijna alle bedrijven zijn afspreken over dat soort zaken gemaakt. Een beetje vertrouwne in een fantssoenlijke sysadmin zou geen kwaad kunnen (Jah die zijn er ook

)
Op woensdag 11 juli 2001 14:36 schreef mgbruin het volgende:
Een tip uit de praktijk: zet er een spatie voor. Op deze manier zullen veel mensen het bestand wel zien, maar er (zonder veel nazoekwerk) weinig mee kunnen. dit kan bijv. met mv bestand.php3 " bestand.php3" (die aanhalingstekens doen 't m.
Wat ook helpt: noem het bestand .. (dus: ".. " :-)
Het kost behoorlijk wat uitzoekwerk voordat je hier achter bent als je 't truukje niet kent :-)
Dat probleem kan je niet alleen met aanhalingstekens oplossen. je kan bijvoorbeeld ook de spatie met een \ ervoor escapen. Dus:
mv bestand.php3 \ bestand.php3
Verder is dit natuurlijk absoluut geen beveiliging. Een superuser die dat soort bestanden niet eens zou kunnen lezen, zou zich af moeten vragen of hij uberhaupt wel superuser privileges moet hebben