• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik kon hier, behalve voor een topic over de iPad mbt het gebruik van iPad zelf, eigenlijk geen topic over vinden.
Dus excuses als ie toch al bestaat. :P Dan kan iemand hem vast mergen.

Het leek me leuk om een topic te maken waarin mensen obscure functies delen van veel gebruikte apps.
Dus als je een (verborgen) trucje weet van een app waarvan je denkt dat veel mensen het misschien niet weten of wat je gewoon heel handig vond en wilt delen: lekker centraal hier. Ook workarounds zijn welkom.

I'll kick off:

[WhatsApp]
- Als je een live photo als bewegend beeld wil sturen kan dat vanaf de 6S heel makkelijk met force touch:
Druk in het gesprek op de +, kies "Foto- en videobibliotheek", force touch op de Live Photo die je wilt versturen, zodra je Peek n Pop krijgt van die foto slide je je vinger omhoog en verschijnt een pop-under menu. Kies voor "Selecteer als GIF". De foto wordt nu omgezet naar een GIF waardoor je je bewegende Live Photo stuurt. Uiteraard ontbreekt wel de audio; als je dat wil moet je hem echt omzetten naar video, en dat kan weer met een mooie app als ImgPlayPro; dan wordt het vergelijkbaar met een (herhalende) webm. (Sowieso een aanrader.)

[Watch app]
- Je kan ervoor zorgen dat WatcOS 4.1 niet constant zichzelf naar media modus toesmijt als je Spotify of iets dergelijks op je iPhone gebruikt. Ik zelf vind het irritant. De Watch App biedt hier gelukkig een optie voor al vond ik die zelf moeilijk te vinden:
- Algemeen -> Activeer Scherm -> Start audio-apps automatisch (uitschakelen)

[ Voor 7% gewijzigd door WhatsappHack op 23-11-2017 16:03 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:37
Handig! Dat van WatchOS stoorde mij enorm, dus dit topic is voor mij nu al goud, en dat binnen 20 minuten! :P