Kan je in excel een som maken van enkel vetgedrukte getallen en zo ja hoe?
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Te veel om op te noemen
...
Te veel om op te noemen
...
Maak eens een beginnetjeAnoniem: 999465 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:52:
Te veel om op te noemen![]()
![]()
![]()
...
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Function CountBold(WorkRng As Range) 'Update 20131202 Dim Rng As Range Dim xCount As Long For Each Rng In WorkRng If Rng.Font.Bold Then xCount = xCount + 1 End If Next CountBold = xCount End Function |
[ Voor 8% gewijzigd door Mar.tin op 23-11-2017 15:58 ]
[ Voor 29% gewijzigd door Nat-Water op 23-11-2017 16:01 ]
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Volgens mij telt deze VBA macro en telt hij niet op. Dus helemaal is TS er nog niet....Mar.tin schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:57:
[...]
Maak eens een beginnetje.
Anders kan het antwoord natuurlijk net zo makkelijk zijn "teveel oplossingen om op te noemen"
Letterlijk éérste google hit:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Function CountBold(WorkRng As Range) 'Update 20131202 Dim Rng As Range Dim xCount As Long For Each Rng In WorkRng If Rng.Font.Bold Then xCount = xCount + 1 End If Next CountBold = xCount End Function
offtopic:
Bron: https://www.extendoffice....sum-count-bold-cells.html
Moet je alléén zelf nog even uitzoeken waar dat stukje code terecht moet komen. Hint: Het is een VBA functie,
Wat heb je gedaan met bovenstaande adviezen? Welke somfunctie werkt niet meer en wat gebeurt er dan wel? Als je een gerichte oplossing wilt, zul je ook gerichte info moeten geven.Anoniem: 999465 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:38:
Is allemaal goed, maar mijn 'gewone' som functie werkt nu niet meer. Net als enkele andere functies die dienst weigeren na deze verandering.
Nu is het ook zo dat ik in het bestand waarin ik dit moet doen, niet zomaar zo wijzigingen kan/mag aanbrengen.
Gelukkig heb ik een kopie gemaakt want anders zou het bestand om zeep geweest zijn.
Is er nu iemand met een bruikbare tip waarbij ik geen kopie moet maken omdat mijn bestand anders verder niet meer functioneert!
Voor jullie is dit misschien easy, maar verder dan wat formules gaat mijn kennis niet. Net daarom dat ik het hier vraag.
[ Voor 34% gewijzigd door loeberce op 23-11-2017 16:44 ]
les 1 van data-analyse en bewerking: test nooit met productiedataAnoniem: 999465 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:38:
Is allemaal goed, maar mijn 'gewone' som functie werkt nu niet meer. Net als enkele andere functies die dienst weigeren na deze verandering.
Nu is het ook zo dat ik in het bestand waarin ik dit moet doen, niet zomaar zo wijzigingen kan/mag aanbrengen.
Gelukkig heb ik een kopie gemaakt want anders zou het bestand om zeep geweest zijn.
Is er nu iemand met een bruikbare tip waarbij ik geen kopie moet maken omdat mijn bestand anders verder niet meer functioneert!
Voor jullie is dit misschien easy, maar verder dan wat formules gaat mijn kennis niet. Net daarom dat ik het hier vraag.
[ Voor 8% gewijzigd door breew op 23-11-2017 16:47 ]
Klopt, deze telt het aantal vette cellen. TS mag 'em zelf aanpassen naar een som... (trouwens, dat is de tweede google-hit ;-) )...loeberce schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:42:
[...]
Volgens mij telt deze VBA macro en telt hij niet op. Dus helemaal is TS er nog niet....
that's not my code, bro ;-)loeberce schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:47:
Dat snap ik wel, maar een onervaren TS leest jouw post mogelijk als dé oplossing.
1
2
3
| For Each cel In Bereik If cel.Font.Bold Then som = som + cel.Value Next cel |
[ Voor 31% gewijzigd door breew op 23-11-2017 17:18 ]
Anoniem: 262853
Wat is "deze verandering"? Een update van MS, een verandering van het bestand, nieuw toetsenbord..?Anoniem: 999465 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:38:
Je bent me net voorbreew schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:58:
@Anoniem: 999465: Het kan prima in Excel.. juist voor dit soort vragen hebben ze VBA ingebouwd! Helemaal extragratis en voor niets. Dat jij er (nog?) niet mee kunt werken, is een heel ander verhaal.
Visual Basic:
1 2 3 For Each cel In Bereik If cel.Font.Bold Then som = som + cel.Value Next cel
is het het magische stukje.. dat moet je verwerken in een stukje vba-script..
Hint: als je 'Bereik' vervangt door 'Selection' is je code al bijna klaar!!!
Met het juiste script, heeft Excel er echt geen probleem mee om vette cellen bij elkaar op te tellen, kijk maar:
[afbeelding]
Welkom op Got.Anoniem: 999465 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:52:
Kan je in excel een som maken van enkel vetgedrukte getallen en zo ja hoe?
Te veel om op te noemen![]()
![]()
![]()
...
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq