• Jesper Los
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-10-2023
Goedemiddag :)

Op het moment ben ik in bezit van een Xperia Z3+. Deze heeft een batterij met een levensduur van 3 a 4 uur en een processor die graag warm wordt waardoor de camera en apps zoals YouTube onbereikbaar wordt. Tijd voor vervanging dus!

Zelf ben ik de Xperia XZ Premium en de Galaxy S8 tegengekomen. Verder heb ik ooit wat gefluister gehoord over een Mate 10 Pro.

De 'grote' verschillen:

Galaxy S8:

OLED QHD scherm,
Kleine bezels.
Draadloos laden
Android 7
Betere accu (??)

XZ Premium:

4K LCD scherm,
Grote bezels
Geen draadloos laden
Android 8
Superslowmotion (960FPS) filmen
Betere camera (??)
Sneller (??)

Wat is volgens jullie de betere van de twee en waarom?

Alvast bedankt!

EDIT:

Max prijs, ik vind een S8 of XZ duur zat. Dus ergens rond die prijs. Een P10Pro (heeft ook geen MicroSD slot volgens mij) en een Note 8 echt te duur, tenzij het echt een veel betere telefoon betreft.

Eisen:
Minimaal 32 gig, het liefst meer,
MicroSD slot
Minimaal 4gb ram, het liefst meer,
Mooi scherm, (OLED??)
Goede accu (minimaal 1dag)
Goede (film)camera.
(logische)vingerafdrukscanner
Het liefst nog een 3.5MM jack.
Verder heeft een waterdicht ontwerp en de mogelijk tot snel en/of draadloos op te laden de voorkeur

[ Voor 27% gewijzigd door Jesper Los op 23-11-2017 17:40 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Jesper Los je openingspost is al heel erg compleet, maar zou je er het volgende nog even aan toe willen voegen:
- Budget
- Wensen / eisen betreft specificaties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Er zijn een paar wezenlijke verschillen maar ook veel overeenkomsten, en of die uitmaken hangt erg van jou als persoon af.

De S8 heeft een vingerafdrukscanner achterop zitten, de Sony aan de zijkant, wat vind je fijner?
Sony heeft hier gewoon een Qualcom procesor in zitten welke moderner is dan de Exynos in de Samsung waardoor de Sony langer mee kan met OS ontwikkelingen en nieuwe features (maar vraag is, ben jij iemand die lang er mee doet of elke 2 jaar toch een nieuwe koopt - Sony ondersteunt custom roms wel veel beter).
Samsung heeft een Amoled scherm wat veel mensen mooier vinden dan LCD wat in Sony zit.
Sony heeft een grotere accu, en zo kun je door gaan.

Beide kun je blij mee zijn denk ik.

https://www.gsmarena.com/...Phone1=8161&idPhone2=8593

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:03

tha_crazy

Mafketel

Ik heb zelf voor dezelfde keuze gestaan ongeveer een weekje geleden maar dan met de XZ1 en ben specifiek gegaan voor de XZ1, zoveel verschil zit er toch niet tussen de XZ Premium en de XZ1.

De reden hierachter is o.a. de vingerafdrukscanner. Op de S8 zit deze op de achterkant, op de XZ1 zit deze weer in de powerknop.
Het is iets kleins, maar wel zo fijn.

Daarnaast heeft de XZ1 stereo speakers aan de voorkant waar de S8 1 speaker aan de onderkant heeft, wat je problemen kan geven als je in landscape filmpjes kijkt met audio (je palm blokkeert dan de speaker)

En ook wel erg belangrijk, de S8 heeft een glazen achterkant waar de XZ1 dit niet heeft. Dus goedkopere reparatie als je hem eens laat vallen.

Wat betreft het slomo, zo goed is dat niet, werkt prima als het licht is maar in het donker hoef je er niets van te verwachten.

Daarbij schijnt OLED nogal wat last te hebben met inbranden. Aangezien ik mijn scherm met grote regelmaat gewoon aan laat staan wilde ik dit risico niet lopen.

Oh en geheel persoonlijk, ik vind de uitstraling van de XZ1 veel mooier.

[ Voor 7% gewijzigd door tha_crazy op 23-11-2017 15:56 ]

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:39

aex351

I am the one

Het Infinity scherm van de S8 vind ik persoonlijk echt geweldig. De Sony vind ik mooi maar gedateerd eruit zien. En wat betreft Android 7 vs 8. Ik denk dat je met Samsung qua features voorop loopt. Voorbeeld. Split screen functionaliteit zit in Samsung Android 7, en wordt nu één van de hoofd features van stock Android 8. Daarnaast wordt de S8 ook geüpdatet naar Android 8. Dus tenzij je echt iets mist, zit je goed met een S8.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesper Los
@rens-br
Post is aangepast :)

Verder heeft de S8 nu een paar aanbiedingen lopen met andere een Gear VR bij KPN of een JBL Playlist speaker bij Vodafone.

[ Voor 74% gewijzigd door Jesper Los op 23-11-2017 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
aex351 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:33:
Split screen functionaliteit zit in Samsung Android 7, en wordt nu één van de hoofd features van stock Android 8.
Voor zover ik weet bestaat deze feature ook in stock Android 7. Dat Samsung de functie al eerder had dat klopt inderdaad. Android had het ook al in Android 6 en lager zitten.

• Jesper Los
tha_crazy schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:52:
Ik heb zelf voor dezelfde keuze gestaan ongeveer een weekje geleden maar dan met de XZ1 en ben specifiek gegaan voor de XZ1, zoveel verschil zit er toch niet tussen de XZ Premium en de XZ1.
Allereerst hartelijk dank voor je antwoordt! Ik ga denk ik dan wel echt voor de Premium. Onder andere de batterij en het beeldscherm is toch wel anders.

De reden hierachter is o.a. de vingerafdrukscanner. Op de S8 zit deze op de achterkant, op de XZ1 zit deze weer in de powerknop.
Het is iets kleins, maar wel zo fijn.
Hier heb je wel echt gelijk in. De scanner zit bij Samsung echt onhandig, en bij Sony ook, maar minder. Sowieso gaat de telefoon in een bookcase en dan lijkt me de scanner op de Samsung wel onhandig te pakken.

Daarnaast heeft de XZ1 stereo speakers aan de voorkant waar de S8 1 speaker aan de onderkant heeft, wat je problemen kan geven als je in landscape filmpjes kijkt met audio (je palm blokkeert dan de speaker)
Ik gebruik meestal mijn oortjes of een bluetooth speakertje. Dus hier zou ik in principe niet heel veel last van hebben.

En ook wel erg belangrijk, de S8 heeft een glazen achterkant waar de XZ1 dit niet heeft. Dus goedkopere reparatie als je hem eens laat vallen.
Wordt hopelijk beperkt door de bookcase ;)

Wat betreft het slomo, zo goed is dat niet, werkt prima als het licht is maar in het donker hoef je er niets van te verwachten.
Jammer, hoe bevalt de camera verder? Deze is bijna dezelfde als in de Premium toch?
Daarbij schijnt OLED nogal wat last te hebben met inbranden. Aangezien ik mijn scherm met grote regelmaat gewoon aan laat staan wilde ik dit risico niet lopen.
Dat doe ik ook best vaak ja... Hoe erg is dit en hoe snel gebeurt dit?
Oh en geheel persoonlijk, ik vind de uitstraling van de XZ1 veel mooier.
Dat is inderdaad persoonlijk, ik vind dat 'Infinity Display' wel wat hebben ;)
Het Infinity scherm van de S8 vind ik persoonlijk echt geweldig. De Sony vind ik mooi maar gedateerd eruit zien.
Elke telefoon zonder 'Infinity Display ziet er inderdaad ineens gedateerd uit. Maar het beeldscherm is voor mij niet het belangrijkste, ik vind de combinatie van beeld, camera en snelheid belangrijk.
Ik denk dat je met Samsung qua features voorop loopt. Voorbeeld. Split screen functionaliteit zit in Samsung Android 7, en wordt nu één van de hoofd features van stock Android 8.
Split screen is inderdaad best fijn, sinds een update zit het op mijn Z3+ nadat ik het anderhalf jaar heb moeten missen na mijn S3 NEO.
Daarnaast wordt de S8 ook geüpdatet naar Android 8. Dus tenzij je echt iets mist, zit je goed met een S8.
Thanks voor je reactie! Vandaag een paar winkels langsgeweest, en echt niemand (KPN, VodaFone, T-Mobile, Tele2, The Phone House en Telfort) hebben de XZPremium niet op voorraad of als demo in de winkel.
swhnld schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:50:

De S8 heeft een vingerafdrukscanner achterop zitten, de Sony aan de zijkant, wat vind je fijner?
Die van de Sony, in een bookcase is die van de Samsung niet te pakken denk ik. Al is die van Samsung wel heel snel heb ik vandaag gezien.
Sony heeft hier gewoon een Qualcom procesor in zitten welke moderner is dan de Exynos in de Samsung waardoor de Sony langer mee kan met OS ontwikkelingen en nieuwe features
Jaa? Ik hoorde vandaag juist dat die van Samsung beter is?
Maar vraag is, ben jij iemand die lang er mee doet of elke 2 jaar toch een nieuwe koopt
JAA! Ik ben denk ik niet lief genoeg tegen ze, want lang houden ze t niet vol met mij.
Samsung heeft een Amoled scherm wat veel mensen mooier vinden dan LCD wat in Sony zit.
Sony heeft een grotere accu, en zo kun je door gaan.
Kwa batterij lijkt me dat een OLED scherm zuiniger is door het uitschakelen van de pixels. Op GSM Arena staat dat de Samsung een batterijtijd heeft van 84 uur, en de Sony van 72 ;) (https://www.gsmarena.com/...Phone1=8161&idPhone2=8593)
Beide kun je blij mee zijn denk ik.
Vast wel! Ik kan alleen gewoon geen knopen doorhakken ;)

• swhnld
De Exynos 8895 processors zijn gebaseerd op oudere techniek (ARM-A53) dan de Snapdragon 835 (ARM-A73) processoren, dus daar zit een verschil in toekomstvastheid in. Voor custom roms speelt dan nog mee dat Samsung de informatie niet vrij geeft voor de Exynos processoren en daarvoor reverse engineering plaats vindt om er wat mee te kunnen. Hier een heel uitgebreid artikel over de 2 processoren:
https://www.anandtech.com...-exynos-versus-snapdragon

• Jesper Los
swhnld schreef op donderdag 23 november 2017 @ 21:07:
De Exynos 8895 processors zijn gebaseerd op oudere techniek (ARM-A53) dan de Snapdragon 835 (ARM-A73) processoren, dus daar zit een verschil in toekomstvastheid in. Voor custom roms speelt dan nog mee dat Samsung de informatie niet vrij geeft voor de Exynos processoren en daarvoor reverse engineering plaats vindt om er wat mee te kunnen. Hier een heel uitgebreid artikel over de 2 processoren:
https://www.anandtech.com...-exynos-versus-snapdragon
Bedankt! In de test en uit jouw informatie lijkt me dat de Snapdragon beter is?
Heeft deze geen last van oververhitting zoals de Snapdragon in mijn Z3+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Jesper Los schreef op donderdag 23 november 2017 @ 22:25:
[...]

Bedankt! In de test en uit jouw informatie lijkt me dat de Snapdragon beter is?
Heeft deze geen last van oververhitting zoals de Snapdragon in mijn Z3+?
Er zijn mij geen oververhittingsverschijnselen bekent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesper Los
Iedereen bedankt voor jullie input.
Gisteren verschillende winkels langs geweest en elke winkel gaf aan dat de XZ op zijn retour was en niet meer te bestellen was. Dus naar huis toegegaan met een S8!
Pagina: 1