Goedemorgen Tweakers,
Ik zoek een?
Voor het vervangen en combineren van 2 servers ben ik momenteel opzoek naar nieuwe hardware. Het doel van deze server wordt zowel opslag (ZFS maar eens proberen) als het experimenteren/spelen met VM's en Dockers (kubernetes). Daarnaast wil ik ook de gebruikelijke programma's als Plex kunnen draaien.
Wat is je budget?
Rond de 1500 euro exclusief hardeschijven
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben merk neutraal
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Voor het vervangen en combineren van 2 servers ben ik momenteel opzoek naar nieuwe hardware. Het doel van deze server wordt zowel opslag (ZFS maar eens proberen) als het thuis hobbyen binnen VM's en Dockers. Daarnaast wil ik ook de gebruikelijke programma's als Plex kunnen draaien. Deze server gaat daarnaast dienst doen als bijvoorbeeld foto-opslag voor de familie en de mogelijkheid voor hun om hun data op te backuppen.
Ik kwam zelf tot de volgende setup, echter twijfel ik wel of 550 watt voldoende is voor 10 4tb disks (en eventueel de uitbreiding naar 16).
Wat denken jullie, zal deze combinatie werken? Hebben jullie tips?
Met vriendelijke groet,
Hakulaku
Ik zoek een?
Voor het vervangen en combineren van 2 servers ben ik momenteel opzoek naar nieuwe hardware. Het doel van deze server wordt zowel opslag (ZFS maar eens proberen) als het experimenteren/spelen met VM's en Dockers (kubernetes). Daarnaast wil ik ook de gebruikelijke programma's als Plex kunnen draaien.
Wat is je budget?
Rond de 1500 euro exclusief hardeschijven
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben merk neutraal
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Voor het vervangen en combineren van 2 servers ben ik momenteel opzoek naar nieuwe hardware. Het doel van deze server wordt zowel opslag (ZFS maar eens proberen) als het thuis hobbyen binnen VM's en Dockers. Daarnaast wil ik ook de gebruikelijke programma's als Plex kunnen draaien. Deze server gaat daarnaast dienst doen als bijvoorbeeld foto-opslag voor de familie en de mogelijkheid voor hun om hun data op te backuppen.
Ik kwam zelf tot de volgende setup, echter twijfel ik wel of 550 watt voldoende is voor 10 4tb disks (en eventueel de uitbreiding naar 16).
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Xeon E5-2620 v4 Boxed | € 426,15 | € 426,15 |
| 1 | Supermicro X10DAi (Retail pack) | € 382,- | € 382,- |
| 1 | Antec Nineteen Hundred Green | € 168,23 | € 168,23 |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR21E15D8K2/16 | € 177,45 | € 177,45 |
| 1 | Corsair RM550x Zwart | € 87,95 | € 87,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.241,78 | |
Wat denken jullie, zal deze combinatie werken? Hebben jullie tips?
Met vriendelijke groet,
Hakulaku
[ Voor 8% gewijzigd door Hakulaku op 23-11-2017 08:40 . Reden: Remove Italic content ]