Mijn vraag,
Ik heb recent 4x een Unifi Ap AC Pro aangeschaft. Deze werken zeer goed. En geven een goede dekking.
De Ap's heb ik ingesteld via de Unifi Controller (5.6.22) Deze draait op Windows 10 op een laptop. Dit werkt ook goed.
Nu wil ik echter de contoller draaien onder Docker op een Synology DS218+
Dit heb ik gedaan door deze uitleg in youtube: Youtube UniFi Controller on Synology
Dit is ook gelukt en de controller werkt en ik kan via de browser inloggen.
Nu komt het punt waar ik tegen aan loop. Ik probeer de Ap's over te zetten van de controller
op de windows 10 laptop naar de controller op de Synology DS218+
Tot nu toe is het mij gelijkt om de AP's in de nieuwe controller te zien. Maar Helaas allemaal Offline.
Ook een factory reset wilde er niet voor zorgen dat deze op de controller op de DS218+ zichtbaar worden.
Uiteindelijk maar weer op de controller onder win10 aan de praat gekregen.
Maar omdat ik graag de controller 24x7 wil laten draaien, wil ik deze niet op de laptop maar op
de DS218+ laten werken.
Heeft iemand een omschrijving/uitleg, hoe je op de juiste manier de AP's van de ene controller af kunt halen en kan aanmelden op de andere controller, (Liefst) zonder verlies van instellingen?
Op diverse fora's en internet, heb ik helaas nog niet de juiste manier kunnen vinden.
....
Relevante software en hardware die ik gebruik
4x Unifi AP-AC-Pro firmware versie: 3.9.3.7537
Controller (Win10, laptop) versie: 5.6.22
Controller (Docker DS218+) versie: 5.6.22
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb in de active controller (onder Win10) bij instellingen en site, Exporteer site uitgevoerd
en deze in de controller onder de DS218+ via importeer site weer geupload.
Ook bij eigenschappen van het AP bij configuratie, Apparaat beheren, Apparaat Vergeten.
Lukt het niet om deze op de andere controller te laten werken.
Hopelijk zijn er tweakers die dit al eens gedaan hebben of hiervoor de uiste oplossing/handeling hebben.
Alvast bedankt,
Alex.
...
Ik heb recent 4x een Unifi Ap AC Pro aangeschaft. Deze werken zeer goed. En geven een goede dekking.
De Ap's heb ik ingesteld via de Unifi Controller (5.6.22) Deze draait op Windows 10 op een laptop. Dit werkt ook goed.
Nu wil ik echter de contoller draaien onder Docker op een Synology DS218+
Dit heb ik gedaan door deze uitleg in youtube: Youtube UniFi Controller on Synology
Dit is ook gelukt en de controller werkt en ik kan via de browser inloggen.
Nu komt het punt waar ik tegen aan loop. Ik probeer de Ap's over te zetten van de controller
op de windows 10 laptop naar de controller op de Synology DS218+
Tot nu toe is het mij gelijkt om de AP's in de nieuwe controller te zien. Maar Helaas allemaal Offline.
Ook een factory reset wilde er niet voor zorgen dat deze op de controller op de DS218+ zichtbaar worden.
Uiteindelijk maar weer op de controller onder win10 aan de praat gekregen.
Maar omdat ik graag de controller 24x7 wil laten draaien, wil ik deze niet op de laptop maar op
de DS218+ laten werken.
Heeft iemand een omschrijving/uitleg, hoe je op de juiste manier de AP's van de ene controller af kunt halen en kan aanmelden op de andere controller, (Liefst) zonder verlies van instellingen?
Op diverse fora's en internet, heb ik helaas nog niet de juiste manier kunnen vinden.
....
Relevante software en hardware die ik gebruik
4x Unifi AP-AC-Pro firmware versie: 3.9.3.7537
Controller (Win10, laptop) versie: 5.6.22
Controller (Docker DS218+) versie: 5.6.22
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb in de active controller (onder Win10) bij instellingen en site, Exporteer site uitgevoerd
en deze in de controller onder de DS218+ via importeer site weer geupload.
Ook bij eigenschappen van het AP bij configuratie, Apparaat beheren, Apparaat Vergeten.
Lukt het niet om deze op de andere controller te laten werken.
Hopelijk zijn er tweakers die dit al eens gedaan hebben of hiervoor de uiste oplossing/handeling hebben.
Alvast bedankt,
Alex.
...