Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veldm033tweak
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-11-2024
Mijn vraag,

Ik heb recent 4x een Unifi Ap AC Pro aangeschaft. Deze werken zeer goed. En geven een goede dekking.
De Ap's heb ik ingesteld via de Unifi Controller (5.6.22) Deze draait op Windows 10 op een laptop. Dit werkt ook goed.

Nu wil ik echter de contoller draaien onder Docker op een Synology DS218+
Dit heb ik gedaan door deze uitleg in youtube: Youtube UniFi Controller on Synology
Dit is ook gelukt en de controller werkt en ik kan via de browser inloggen.

Nu komt het punt waar ik tegen aan loop. Ik probeer de Ap's over te zetten van de controller
op de windows 10 laptop naar de controller op de Synology DS218+
Tot nu toe is het mij gelijkt om de AP's in de nieuwe controller te zien. Maar Helaas allemaal Offline.
Ook een factory reset wilde er niet voor zorgen dat deze op de controller op de DS218+ zichtbaar worden.
Uiteindelijk maar weer op de controller onder win10 aan de praat gekregen.

Maar omdat ik graag de controller 24x7 wil laten draaien, wil ik deze niet op de laptop maar op
de DS218+ laten werken.

Heeft iemand een omschrijving/uitleg, hoe je op de juiste manier de AP's van de ene controller af kunt halen en kan aanmelden op de andere controller, (Liefst) zonder verlies van instellingen?
Op diverse fora's en internet, heb ik helaas nog niet de juiste manier kunnen vinden.
....
Relevante software en hardware die ik gebruik

4x Unifi AP-AC-Pro firmware versie: 3.9.3.7537
Controller (Win10, laptop) versie: 5.6.22
Controller (Docker DS218+) versie: 5.6.22
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb in de active controller (onder Win10) bij instellingen en site, Exporteer site uitgevoerd
en deze in de controller onder de DS218+ via importeer site weer geupload.
Ook bij eigenschappen van het AP bij configuratie, Apparaat beheren, Apparaat Vergeten.
Lukt het niet om deze op de andere controller te laten werken.

Hopelijk zijn er tweakers die dit al eens gedaan hebben of hiervoor de uiste oplossing/handeling hebben.

Alvast bedankt,
Alex.
...

Beste antwoord (via rens-br op 20-02-2020 14:22)

• Veldm033tweak
Hoi, late reactie maar was even druk met andere zaken. Ik heb het ook via een backup geprobeerd. Maar dit heeft niet geholpen. Op dit moment draai ik niets anders in docker. Poorten staan naar mijn idee goed ingesteld.

Ik heb inmiddels een cloud key controller van ubiquiti aangeschaft en op deze controller werkte de AP's direct. (Nadat ik het inform adres had aangepast naar het cloud key controller adres)

In ieder geval dank voor het meedenken. Misschien dat ik later het nog eens ga proberen om dit werkend te krijgen op de Nas. Maar voor nu ben ik tevreden met de cloud key controller.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikhartman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-08 10:07
Ik heb dit een aantal keer gedaan, elke keer gelukt maar som met de nodige moeite:)

Even een paar dingen die je kunt checken:

- Heb je de poorten via docker goed gemapped?
Voor Discovery is de Udp 10001 belangrijk. Volledig lijstje:

8080/tcp - Device command/control
8443/tcp - Web interface + API
8843/tcp - HTTPS portal
8880/tcp - HTTP portal
3478/udp - STUN service
6789/tcp - Speed Test (unifi5 only)
10001/udp - UBNT Discovery

- Heb je op de controller in je nas Controller/hostname ip goed gezet? Vind je bij controller settings.

Verder ziet je werkwijze er goed uit, vergeten bij je oude controller hoeft niet eens.

Wat je kunt doen is de apparaten laten vergeten in de oude controller, nieuwe controller installeren en werken zonder import. Komen ze dan wel als pending te staan?

Heb je de Discovery tool al geprobeerd? Die is er voor Windows en als extensie voor Chrome. Je kunt dan een force adopt doen (ip ingeven nieuwe controller).

Docker image en uitleg die ik gebruik vind je hier:
https://hub.docker.com/r/jacobalberty/unifi/

• Veldm033tweak
Hoi,

Helaas is het mij nog niet gelukt om de Ap's in de controller onder docker te krijgen.
Wanneer ik de controller onder docker herstart veranderen ook steeds de lokale poorten. (Per herstart met 5 omhoog)

Ook ontbreekt onderandere de 10001/udp -UBNT Discovery poort in het rijtje.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cpDAIAn.png?1
Hoe krijg ik deze er bij? Ik kan hier geen optie voor vinden.

1 Ap heb ik zover gekregen dat deze op adoptie in de controller onder Docker stond.
Maar toen ik de wilde adopteren ging deze na lange tijd op verbroken.
Ik heb deze Ap zover gekregen door met Putty op de AP in te loggen.
en de volgende gegevens via de command line in te voeren.
mca-cli
set-inform http://<host_ip>:8080/inform (<host_ip> is het ip adres van mijn nas server hierbij de lokale poort ipv 8080 gebruikt)
De Discovery tool heb ik nog niet gebruikt omdat ik bovenstaande optie gebruikt heb.
Een 2e AP heb ik niet in de nieuwe controller kunnen krijgen ondanks dezelfde werkwijze.

Heeft er iemand nog ideeen of tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikhartman
Je moet je docker container stoppen en dan kun je de poorten zelf mappen. Liefs 1 op 1. Dus lokaal gelijk aan containerpoort. Je kunt zoveel poorten toevoegen als je wilt, gewoon dubbel klikken onder een bestaande poort!

Als je dit doet en de controller ip hostname goed zet, moet het lukken.
Anders via de Discovery tool factory resetten en adopten in de nieuwe controller.

Hoor graag of dit lukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veldm033tweak
Ik heb de poorten toegevoegd die er nog niet in zaten (10001) Tevens van auto naar handmatig gezet en zo veel mogelijk gelijk gehouden. Dit kon niet overal omdat dit dan een conflict opleverde met bestaande poorten. Nu lukt het om de AP's zichtbaar te krijgen. Echter kan ik ze wel adopteren maar na een aantal keren dat ze zich proberen te registreren krijgen ze een foutmelding. En worden dus niet door de controller opgenomen. Wat ik hier aan kan veranderen weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 15:52
ssh je naar de accesspoints?
Dan moet je 2x de inform url instellen. 2e keer nadat je op adopt hebt geklikt in de controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:22
Hoe zit het met de rest van je netwerk? Gebruik je VLANS?

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even buiten de Synology discussie (waar ik niks van weet).

De makkelijkste/snelste manier om de controller te "verplaatsen" is vanuit je bestaande controller (op laptop dus) een backup te maken, en deze bij het "installeren" van je nieuwe controller in te laden (dit kun je meteen in een van de eerste stappen in de wizard).

Aanpassingen aan de APs zouden AFAIK verder ook niet nodig hoeven te zijn. Dit omdat de UniFi controller zichzelf via mDNS kenbaar maakt onder de unifi domeinnaam, en de APs standaard verbinding maken met deze hostname. Dus waar je nu de set-inform http://<ip> hebt gedaan is de standaard al http://unifi welke gewoon zou moeten werken met de local discovery. Uiteraard moet je dan wel de poorten correct hebben geregeld(/gemapped), maar zoals gezegd, daar kan ik niet bij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikhartman
Dit heeft hij al geprobeerd, staat in openingspost.
Als je je poorten goed instelt en controller ip daarna wijzigt is het inderdaad de beste manier.

Welke poortconflicten krijg je..? Meerdere dockers aan het draaien?
Je kunt ook errorreporting aanzetten, staat bij instellingen.
Uit de logfiles kun je dan hopelijk meer halen..

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Veldm033tweak
Hoi, late reactie maar was even druk met andere zaken. Ik heb het ook via een backup geprobeerd. Maar dit heeft niet geholpen. Op dit moment draai ik niets anders in docker. Poorten staan naar mijn idee goed ingesteld.

Ik heb inmiddels een cloud key controller van ubiquiti aangeschaft en op deze controller werkte de AP's direct. (Nadat ik het inform adres had aangepast naar het cloud key controller adres)

In ieder geval dank voor het meedenken. Misschien dat ik later het nog eens ga proberen om dit werkend te krijgen op de Nas. Maar voor nu ben ik tevreden met de cloud key controller.

• antonlamers
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-11-2024
beetje een oude topic, maar ik ben met hetzelfde bezig.
Ik krijg het ook niet aan de praat.
Maar vroeg me af of dat de virtual adapter en virtual container switch welke worden aangemaakt roet in het eten gooien?
Ik werk met een Qnap NAS

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@antonlamers zou je even een nieuw topic willen starten en daarin uitleggen hoe je setup eruit ziet en wat je al gedaan hebt. We kunnen je dan een stuk beter helpen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.