Wasmachine met stoomfunctie, voegt het wat toe?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyFool
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-06 13:00
Ik ben op zoek naar een nieuwe wasmachine. Nu heb je een aantal wasmachines die ook een stoomfunctie hebben.
Met deze apparaten beweren fabrikanten dat je was beter wordt gereinigd + dat je niet of nauwelijks hoeft te strijken.

Vooral dat laatste spreekt mij aan :)
Heeft iemand ervaringen met wasmachines met stoomfunctie? Ik ben vooral benieuwd naar de kreuk die er nog in zit na bijvoorbeeld het wassen van overhemden.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Probeer het zelf eens? Hang een gestreken overhemd in de stoom (als je goed heet doucht), gooi dat ding daarna eens in een hoek onder de rest van wat kleren en hang 'm na 20 minuten op.

Zijdelings; ik vermoed dat een wasmachine zonder stoomfunctie + goed strijkijzer ie minder gaat kosten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• MightyFool
  • Laatst online: 05-06 13:00
Ik snap waar je op doelt. Maar het idee is het om daarna gelijk in de droger te gooien, dus de stap 'gooi hem in hoek' komt niet voor.

Ik vermijdt het liefst het strijken omdat dat extra tijd/moeite kost.

Hier wat meer info over het stoomgebeuren:
http://www.mediamarkt.nl/...e-wassen-stoomwassen.html

• paul_achternaam
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-11-2024
Wij hebben deze gekocht: *knip*, je hebt al een aantal keer deze website gelinkt.

Was wel een hoop geld, maar hij werd ook Best Reviewed door Kieskeurig.nl...wel een fijne machine (volgens mij vriendin ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Zeehond op 04-08-2020 19:29 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als ik een wasje draai (op de tweede etage), spring ik over het algemeen niet direct op als het programma klaar is. Daar kan zo 5 a 10 minuten overheen gaan; vandaar mijn opmerking over "test het eens".

Even constructief: ik lees 2 dingen op verschillende sites. Je hebt puur een stoom-programma en dat is dus een kort programma wat niet specifiek wast maar stoomt. Door stoom verdrijf je geuren en kleine vlekken. Daarnaast is er een combi-programma, van wat ik lees: normaal wassen (desnoods op lage temperatuur) en daarna kort stomen. In alle gevallen staat er dus nog wel bij dat je moet strijken.

Persoonlijk, maar dat moet je zelf ook even beoordelen: onder het ene overhemd trek ik wel een shirtje aan maar onder een ander overhemd niet. De vervuiling van die 2 hemden kan verschillend zijn; moet ik daar dan 2 aparte wasjes voor draaien? Ik niet; beiden in een kort programma op 30, paar uur uithangen, strijkijzer, klaar.

Heeft de consumentenbond hier niet iets recents over geschreven/getest misschien?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06 20:30

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik betwijfel of het strijken er echt minder door wordt. Het zit opgekreukeld in de trommel. En als je het eruit haalt zou het dan in een keer netjes recht trekken als je het ophangt? Ik betwijfel het..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjoerd63
  • Laatst online: 17-01-2023
In tegenstelling tot andere reageerder op dit onderwerp spreek ik uit ervaring.

Ik heb een wasmachine van het merk Miele met stoomfunctie. Een functie die in het wasprogramma "overhemden" standaard is geactiveerd, maar je kunt de functie handmatig uitzetten. Je kunt hen overigens ook in andere wasprogrammas activeren.

Dat deze functie standaard aan staat in het wasprogramma "overhemden" heeft wel een reden, dat is namelijk waar de stoomfunctie het meest tot zijn recht komt.

Ik was mijn (werk)overhemden altijd apart en wel met gebruik van de stoomfunctie.

De overhemden komen er zeker een heel stuk gladder uit dan zonder stoomfunctie.
Je hoeft ook helemaal niet klaar te staan als de machine klaar is om ze er direct uit te halen zoals een reageerder suggereerde.

De wasmachine in voorzien van "kreukbescherming", dat wil zeggen dat de trommel na afloop van het programma periodiek in beweging blijft, hierdoor gaat de was niet kreuken alsof je het in een hoekje hebt gegooid zoals weer een ander suggereerde.

Het resultaat is dat je overhemden er behoorlijk ongekreukt uitkomen en ik hang ze dan direct op een kledinghanger, trek alles recht en laat ze dan gewoon drogen.

Voor mij zijn ze dan glad genoeg om zo weer aan te trekken maar wil je supergladde overhemden dan zul je ze nog wel moeten na strijken.

Doe je ze na het wassen in de droogtrommel dan heeft deze "voorstrijk" functie volgens mij weinig meerwaarde.

Ik ben in ieder geval wel blij met deze functie.

Toen ik deze functie voor het eerst gebruikt had voor mijn werkoverhemden kreeg ik nog complimenten van collega's dat mijn overhemd zo netjes gestreken was terwijl ik hem dus helemaal niet gestreken had. :)
Pagina: 1