In tegenstelling tot andere reageerder op dit onderwerp spreek ik uit ervaring.
Ik heb een wasmachine van het merk Miele met stoomfunctie. Een functie die in het wasprogramma "overhemden" standaard is geactiveerd, maar je kunt de functie handmatig uitzetten. Je kunt hen overigens ook in andere wasprogrammas activeren.
Dat deze functie standaard aan staat in het wasprogramma "overhemden" heeft wel een reden, dat is namelijk waar de stoomfunctie het meest tot zijn recht komt.
Ik was mijn (werk)overhemden altijd apart en wel met gebruik van de stoomfunctie.
De overhemden komen er zeker een heel stuk gladder uit dan zonder stoomfunctie.
Je hoeft ook helemaal niet klaar te staan als de machine klaar is om ze er direct uit te halen zoals een reageerder suggereerde.
De wasmachine in voorzien van "kreukbescherming", dat wil zeggen dat de trommel na afloop van het programma periodiek in beweging blijft, hierdoor gaat de was niet kreuken alsof je het in een hoekje hebt gegooid zoals weer een ander suggereerde.
Het resultaat is dat je overhemden er behoorlijk ongekreukt uitkomen en ik hang ze dan direct op een kledinghanger, trek alles recht en laat ze dan gewoon drogen.
Voor mij zijn ze dan glad genoeg om zo weer aan te trekken maar wil je supergladde overhemden dan zul je ze nog wel moeten na strijken.
Doe je ze na het wassen in de droogtrommel dan heeft deze "voorstrijk" functie volgens mij weinig meerwaarde.
Ik ben in ieder geval wel blij met deze functie.
Toen ik deze functie voor het eerst gebruikt had voor mijn werkoverhemden kreeg ik nog complimenten van collega's dat mijn overhemd zo netjes gestreken was terwijl ik hem dus helemaal niet gestreken had.