Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies kopen nieuwe desktop

Pagina: 1
Acties:

• Keescase
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12-11 10:10
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen is voor mij het belangrijkste. Ergens in de komende maanden wil ik gaan voor een IPS, 1440p scherm, het zou jammer zijn als mijn huidige wenslijst dat niet aan zou kunnen!

Iets als streamen doe ik niet en vind ik ook niet interessant.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen absolute maximumprijs. Onder de huidige lijst staat een bedrag van €1449,45. De 1070 en de SSD heb ik al, voor de andere componenten, processor/RAM/moederbord/koeling/voeding & kast wil ik ongeveer €800,- aan uitgeven.
Wat ik voornamelijk erg belangrijk vind is dat ik niet teveel betaal voor onnodige upgrades. Bijvoorbeeld RGB op componenten vind ik ABSOLUUT niet interessant, hier betaal ik daarom dan ook liever niet voor. :)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De MSI Geforce GTX 1070 8G & de 500GB SSD.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een desktop die prachtige games kan draaien, op een 1440p IPS scherm.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat naar Intel. Jaren gewerkt met de 3570k, een processor die mij nooit teleurgesteld heeft!
Verder heb ik gehoord dat AMD niet zo lekker samenwerkt met een Geforce GPU. Zou jammer zijn van de mooie 1070. :)
Verder maakt het mij niks uit of ik nou een Asus, Gigabyte of MSI moederbord etc heb.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke wensen behalve lekker kunnen gamen. :)

Ga je overklokken?
In de toekomst is overklokken misschien interessant. Ook met mijn huidige 3570k heb ik geprobeerd de snelheid wat op te krikken. Eerlijk moet ik bekennen dat ik geen enkel benul had waar ik mee bezig was. Misschien in de toekomst dus.... :p

Wat verwacht je van ons?
Advies over wat wellicht betere alternatieven kunnen zijn. Ik twijfel bijvoorbeeld over het moederbord. Ik heb danwel een 300-serie moederbord nodig omdat ik graag de nieuwe intel processor wil kunnen gebruiken, maar vind €160,- toch wel erg veel voor iets waar ik verder geen specifieke wensen bij heb. Een RGBtje, of tienduizend USB-poorten vind ik daarom ook niet belangrijk. Verwarrend vind ik het alleen om te zoeken tussen verschillen van moederborden, misschien kunnen jullie mij een advies geven over een veel goedkoper moederbord, wat ook gewoon functioneel is.
Hetzelfde heb ik met de voeding. Mocht een voeding van een paar tientjes minder het ook gewoon doen, kies ik graag voor de goedkopere variant!
Ook ben ik benieuwd of de meegeleverde cooler van de i5-8600k misschien al genoeg kan koelen, en de mugen van €50,- dus niet nodig is.

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600K Boxed€ 269,-€ 269,-
1ASRock Z370 Extreme4€ 161,-€ 161,-
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 469,75€ 469,75
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 65,95€ 65,95
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 50,90€ 50,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 189,90€ 189,90
1Corsair RM550x Zwart€ 87,95€ 87,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 155,-€ 155,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.449,45

Verwijderd

Zeer degelijk lijstje, valt weinig op aan te merken.

• JDdeV1992
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 25-11 22:12
@Keescase Je lijstje is in de basis prima. Om toch even in te gaan op je gestelde vragen:

- Qua moederbord is 160 euro, onder de z370 borden, prima. Veel minder betalen zit er niet in. Houd rekening met de wens tot overklokken, zoek bijvoorbeeld reviews op en kijk hoe de VRM's het op dit bord doen.

- Qua voeding zou je kunnen kijken naar een seasonic focus gold. Scheelt qua prijs en kwaliteit niet heel veel. Met beide heb je een voeding te pakken waar je waarschijnlijk een aantal builds mee door kan. Besparen op een belangrijk onderdeel als de voeding die, in mijn ogen al niet prijzig is, zou ik niet aanraden.

- Stock koelers van Intel zijn vaak ruk. Zeker met jouw wens tot eventueel overklokken in de toekomst is de scythe een prima keus.

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-11 17:15
Prima lijstje inderdaad, zoals eerder gezegd. Bespaar nog een beetje op je voeding qua prijs, zeker niet qua performance: pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold
De NZXT S340 heeft een vrij slechte airflow. Kies hiervoor een mooie pricewatch: Fractal Design Meshify C
Kost iets meer, krijg iets meer.
Daarnaast is er RAM in de aanbieding bij Megekko: pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3000C15D-16GVGB
Moederbordje is prima met overclock in het vooruitzicht. Persoonlijk vind ik MSI/Gigabyte fijner dan ASRock, maar het is zeker niet slecht.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

• Keescase
untflanked schreef op woensdag 22 november 2017 @ 22:42:
Prima lijstje inderdaad, zoals eerder gezegd. Bespaar nog een beetje op je voeding qua prijs, zeker niet qua performance: pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold
De NZXT S340 heeft een vrij slechte airflow. Kies hiervoor een mooie pricewatch: Fractal Design Meshify C
Kost iets meer, krijg iets meer.
Daarnaast is er RAM in de aanbieding bij Megekko: pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3000C15D-16GVGB
Moederbordje is prima met overclock in het vooruitzicht. Persoonlijk vind ik MSI/Gigabyte fijner dan ASRock, maar het is zeker niet slecht.
Dank voor je reactie!
Hoe komt het dat je voorkeur naar deze merken gaat? Heeft dat dan puur te maken met hoe de software ervan, of het bios menu werkt van de moederborden?

• Keescase
JDdeV1992 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 22:38:
@Keescase Je lijstje is in de basis prima. Om toch even in te gaan op je gestelde vragen:

- Qua moederbord is 160 euro, onder de z370 borden, prima. Veel minder betalen zit er niet in. Houd rekening met de wens tot overklokken, zoek bijvoorbeeld reviews op en kijk hoe de VRM's het op dit bord doen.

- Qua voeding zou je kunnen kijken naar een seasonic focus gold. Scheelt qua prijs en kwaliteit niet heel veel. Met beide heb je een voeding te pakken waar je waarschijnlijk een aantal builds mee door kan. Besparen op een belangrijk onderdeel als de voeding die, in mijn ogen al niet prijzig is, zou ik niet aanraden.

- Stock koelers van Intel zijn vaak ruk. Zeker met jouw wens tot eventueel overklokken in de toekomst is de scythe een prima keus.
Bedankt voor je reactie!
Jammer van het moederbord! Ik was gewent bij mijn vorige build (+- 6 jaar geleden) €90,- te betalen voor een moederbord waar nu zelfs nog een gtx 1070 in past... Vandaar dat ik nogal schrok van 160!

Ook lees ik net dat de 8600k sowieso niet komt met een stock koeler.
Bedankt voor je tips!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-11 17:15
Keescase schreef op woensdag 22 november 2017 @ 22:46:
[...]

Dank voor je reactie!
Hoe komt het dat je voorkeur naar deze merken gaat? Heeft dat dan puur te maken met hoe de software ervan, of het bios menu werkt van de moederborden?
Correct! Ik heb zelf daarnaast een aantal een aantal problemen gehad met ASRock an sich en vind daarnaast de software van Gigabyte en MSI fijner. MSI is hier voornamelijk, naar mijn mening, erg sterk in. pricewatch: MSI Z370 Gaming Pro Carbon kom je dan snel bij uit.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 28-11 14:16
De Focus Plus Gold is op dit moment dezelfde prijs als een RM550x als je een winkel uitzoekt waar ie ook echt leverbaar is. Sinds de Corsair stiller is zou ik die dus nemen.

Je kan even kijken naar de Crucial MX300 525GB SSD. De 'SSD of choice' gaat een beetje tussen die en de samsung afhankelijk van de prijs op het moment van aankoop.

Meshify C zou ook mijn keuze zijn. Reguliere S340 is wat matig in airflow, stofdichtheid en geluidsdemping. De Meshify C heeft goede airflow, betere geluidsdemping (Define C is zn stillere broertje) en hele goede stoffiltratie. Ruit is ook van echt glas en de bouwkwaliteit is veel beter. De meshify C is bijna krasvrij terwijl de s340 juist krasgevoelig is.

Over ram zou ik niet te moeilijk doen met intel. 2x8GB 2666MHz en alles daarboven is prima, als de sticks maar niet al te groen zijn.

• Keescase
Nog een vraag over de processor. Momenteel staat een i5-8600k in het lijstje. Zou een i5-8400 niet al voldoen voor puur gaming?
Toch bijna een prijsverschil van €100,-.

Als ik benchmarks kijk op YouTube zou het bijna geen verschil maken?
Wat is jullie mening over een 8400 vs 8600k?

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 28-11 14:16
@Keescase Ik neem persoonlijk altijd een K series chip. de i5 8600K kan met behulp van overclocking een clocksnelheid halen die 25% hoger is dan de hoogste turbo van de 8400, wat mij kan helpen het iets langer uit te zingen met de chip. Dat gezegd hebbende is het inderdaad wel zo'n 100 euro en de 8400 voldoet inderdaad

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Keescase schreef op woensdag 22 november 2017 @ 22:10:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat naar Intel. Jaren gewerkt met de 3570k, een processor die mij nooit teleurgesteld heeft!
Verder heb ik gehoord dat AMD niet zo lekker samenwerkt met een Geforce GPU. Zou jammer zijn van de mooie 1070. :)
Huh?

Ik heb een paar maanden geleden een Ryzen 7 1800X en een GTX 1080 gekocht. (Samen met "wat onderdelen" om er een complete PC van te maken.) Als het al niet zo lekker samen werkt, heb ik dat nog niet gemerkt. :)

Ik zou d'r zeker ook even de vergelijking maken met een Ryzen systeem. Het is een leuk platform en bied weer wat tegenwicht aan Intel.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-11 15:33
Misschien mis ik iets, maar waarom zo'n dure moederbord? Er zijn toch best een aantal z370 bordje rond 110-120 eur?

Dat AMD met Geforce niet goed samenwerkt is in ieder geval niet waar.
Maar goed, tegenwoordig is voor vrijwel elk prijsklasse een vergelijkbare intel vs amd.
Afhankelijk van je doeleinden moet je dan de keuze maken.
Draai je veel programmas die op multi core optimised is, dan AMD.
Is het meer voor gaming of heb je veel baat bij hogere single core speed, dan Intel.

Life is too short to drive boring cars

• Keescase
Beste mede-tweakers.

Ik heb gekozen voor de Meshify C. @untflanked hartelijk bedankt voor je advies, wat een prachtige kast! Ook anderen die gereageerd hebben bedankt voor jullie tijd. :)
Samen met het lijstje van hierboven, ik krijg woensdag alle onderdelen binnen, ben erg benieuwd wat de 8600k gaat doen samen met mijn 1070!

Mvg

Kees
Pagina: 1