stugge hdmi-kabel aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan2002
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-04-2023
Mijn vraag
Heb een hdmi kabel gekocht: 10 meter sharkoon high speed. De kabel komt gedeeltelijk in de kruipruimte. Vraag mij af of jullie dergelijke stugge dikke kabels direct aansluiten op de hdmi-ingang van de apparatuur. Loop je dan geen kans dat de hdmi-ingang snel beschadigd raakt?

Relevante software en hardware die ik gebruik
sharkoon high speed kabel

PS: waarschijnlijk niet op de juiste plek geplaatst! Sorry!

[ Voor 7% gewijzigd door Jan2002 op 22-11-2017 21:54 ]

Alle reacties

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:20
Ik zou de kabel met een (paar) tie-wrap(s) vastzetten aan de behuizing van de tv, als dat kan. Want inderdaad, zeker lange stugge zware kabels kunnen de connectoren in de apparatuur beschadigen.

In praktijk is dit trouwens niet een heel groot probleem bij kabels die je eenmalig inplugt en de apparatuur dan jarenlang op dezelfde plek blijft. Maar toch zou ik het netjes vastzetten. Kleine eenmalige moeite.

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:47
Als het kan zou ik een https://www.google.nl/sea...768#imgrc=drdVefZGVa6BJM:

Monteren, moet natuurlijk wel kunnen qua budget, maar mocht de kabel beschadigen moet je een nieuwe trekken. Met deze kabel kan je in principe een nieuwe korte HDMI kabel halen. Daarnaast ziet het er natuurlijk net even wat professioneler uit.

https://nl.aliexpress.com...earchText=HDMI+wall+plate

zijn ook goedkoop op aliexpress te bestellen.

• Jan2002
Bedankt voor de reacties. Ik vroeg mij al af om zowel bij de tv als bij de receiver aan de stugge sharkoon kabel een korte flexibele hdmi highspeed kabel aan te sluiten. En deze flexibele op de tv aansluiten. Vraag mij wel af of dit niet tot extra verlies leidt twe van die extra kabeltjes van een meter oid. Zeker als je straks 4k wilt gaan gebruiken.

Gezien de reactie van jctjepkema zou dit wel moeten kunnen. In principe zou ik met een kortere stugge sharkoon kabel kunnen en direct aan de uiteinden verlengen met soepele hdmi kabels.

Voor een aansluitkastje, zou het een opbouw gevalletje moeten zijn.

Wat offtopic-:) Andere vraag: Moet ik de doorvoer door de betonnen vloer nog extra beschermen?

[ Voor 26% gewijzigd door Jan2002 op 23-11-2017 12:36 ]

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:47
Jan2002 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:20:
Bedankt voor de reacties. Ik vroeg mij al af om zowel bij de tv als bij de receiver aan de stugge sharkoon kabel een korte flexibele hdmi highspeed kabel aan te sluiten. En deze flexibele op de tv aansluiten. Vraag mij wel af of dit niet tot extra verlies leidt twe van die extra kabeltjes van een meter oid. Zeker als je straks 4k wilt gaan gebruiken.

Gezien de reactie van jctjepkema zou dit wel moeten kunnen. In principe zou ik met een kortere stugge sharkoon kabel kunnen en direct aan de uiteinden verlengen met soepele hdmi kabels.

Voor een aansluitkastje, zou het een opbouw gevalletje moeten zijn.

Wat offtopic-:) Andere vraag: Moet ik de doorvoer door de betonnen vloer nog extra beschermen?
zou in principe goed genoeg geshield moeten zijn, een geaarde metalen buis om het grootste stuk kan nooit kwaad. Die hdmi boxjes zijn ook absoluut in opbouw te krijgen! Weet alleen niet de termen daarvoor

• Jan2002
Heb net de leverancier gebeld met de vraag of ik aan de uiteinden van de 10 meter sharkoonkabel nog twee korte soepele hdmi kabels zou kunnen bevestigen zodat ik de kabel gemakkelijker op de apparatuur kan aansluiten. Ze zeiden dat dit waarschijnlijk tot signaalverlies zal leiden. Het gebruik van een booster zou ook niet in alle gevallen helpen. Keek even op aliexpress boosters maar zie niet direct eentje met arc.
Wat is jullie ervaring?

• XyRuS
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:34
Ik heb altijd begrepen HDMI werkt of het werkt niet. Bij analoog ga je inderdaad ruis zien als het signaal zwakker is. Maar een digitaal signaal dat werkt of het werkt niet. Als ik in mijn omgeving kijk zijn er ook nog steeds mensen die geloven dat je met een dure hdmi kabel minder lag hebt met gamen en de kleuren er beter van worden.

Een dure kabel heeft misschien zin op de grote lengte die jij overbrugt omdat je minder verlies hebt in de kabel, betere afscherming en steviger gebouwd. Maar dat laatste stukje kan je best en goedkoop flexibel kabeltje gebruiken.

Hier een leuk stukje lees voer: http://eblog.lingers.eu/2...zin-van-dure-hdmi-kabels/

• Jan2002
Inderdaad! Heb inmiddels de vele verkoop verhalen ook gelezen. Heb nu de sharkoon highspeed 7.5 meter besteld. En doe er aan beide kanten een flexibele kabel aan.

Het enige wat volgens mij van belang kan zijn, is de awg waarde van de kabel in verband met verliezen bij grotere lengtes.

Sharkoon heeft een awg van 28. De duurdere kabels hebben een awg van 24.

Ben nog wel aan het kijken naar een hdmi booster! Misschien tips?
Pagina: 1