Hoi,
Ik heb een weekje geleden een nieuwe videokaart gekocht: Gigabyte Aorus GTX 1080 (rev 2), daarbij heb ik ook een nieuwe PSU gekocht voor mijn systeem (had een goedkoop ding, dus gelijk maar vervangen).
Meestal loopt alles gewoon vloeiend, maar af en toe (vooral in Rocket League) krijg ik lagg spikes / haperingen, dat heb ik dan ook een tijd als ik Rocket League afsluit. Ik merk het heel af en toe een klein beetje bij het sleopen van windows etc, ook merk ik dat ik af en toe gekraak hoor in b.v. Discord, bij muziek (Spotify) hoor ik dat trouwens niet.
Andere spellen runnen trouwens ook met een paar probleempjes, bijvoorbeeld het hele scherm zwart op Fullscreen, of spellen die over 2 monitoren gaan met borderless.
Ik had eerst een MSI AMD RX 470 Gaming X 8GB, toen had ik nog geen problemen met laggende games of iets (met m'n oude PSU).
Ik heb een tijd geen videokaart gehad (ook met oude PSU), in die tijd had ik ook al iets gekraak in Discord, maar Rocket League etc. runde smooth (low performance met internal gpu).
Wat ik al geprobeerd heb (zonder succes):
- LatencyMon, https://imgur.com/a/zvtQr, geen succes. Highest measured interrupt to process latency is nu aardig hoog, dat is normaal gesproken iets lager (maar nog steeds boven de 800.000000).
- Voltages zijn allemaal goed (HWMonitor, https://imgur.com/a/fFH6e)
- Internet is stabiel
- Programma's zoals Aorus Engine uitschakelen
- CPU & GPU zijn gewoon normaal qua processors, GPU is wel vaak redelijk laag.
- Andere koptelefoon geprobeerd (wie weet)
- Gekeken of er USB porten te veel stroom innemen
- Display Driver Uninstaller (DDU)
- Windows Power Profile (cpu throttling)
- Rest van de drivers geupdate (Intel drivers)
Oude PSU:
HKC V-550 550W
Mijn specs:
CPU: Intel i5-6500
Mobo: MSI B150M PRO-VD
PSU: EVGA SuperNova G3 650W
RAM: 2x Crucial CT8G4DFD8213 (2x 8GB)
Storage: 1x Samsung 850 Evo 250GB, 1x Samuns 840 250GB, 1x Samsung HD753LJ
GPU: GTX 1080 (Gigabyte Aorus)
3x LG 24mp68vq
Ik zou graag jullie advies willen, iemand die hetzelfde probleem ervaart? Of iemand die hier iets op weet?
Met vriendelijke groet,
Remy
Ik heb een weekje geleden een nieuwe videokaart gekocht: Gigabyte Aorus GTX 1080 (rev 2), daarbij heb ik ook een nieuwe PSU gekocht voor mijn systeem (had een goedkoop ding, dus gelijk maar vervangen).
Meestal loopt alles gewoon vloeiend, maar af en toe (vooral in Rocket League) krijg ik lagg spikes / haperingen, dat heb ik dan ook een tijd als ik Rocket League afsluit. Ik merk het heel af en toe een klein beetje bij het sleopen van windows etc, ook merk ik dat ik af en toe gekraak hoor in b.v. Discord, bij muziek (Spotify) hoor ik dat trouwens niet.
Andere spellen runnen trouwens ook met een paar probleempjes, bijvoorbeeld het hele scherm zwart op Fullscreen, of spellen die over 2 monitoren gaan met borderless.
Ik had eerst een MSI AMD RX 470 Gaming X 8GB, toen had ik nog geen problemen met laggende games of iets (met m'n oude PSU).
Ik heb een tijd geen videokaart gehad (ook met oude PSU), in die tijd had ik ook al iets gekraak in Discord, maar Rocket League etc. runde smooth (low performance met internal gpu).
Wat ik al geprobeerd heb (zonder succes):
- LatencyMon, https://imgur.com/a/zvtQr, geen succes. Highest measured interrupt to process latency is nu aardig hoog, dat is normaal gesproken iets lager (maar nog steeds boven de 800.000000).
- Voltages zijn allemaal goed (HWMonitor, https://imgur.com/a/fFH6e)
- Internet is stabiel
- Programma's zoals Aorus Engine uitschakelen
- CPU & GPU zijn gewoon normaal qua processors, GPU is wel vaak redelijk laag.
- Andere koptelefoon geprobeerd (wie weet)
- Gekeken of er USB porten te veel stroom innemen
- Display Driver Uninstaller (DDU)
- Windows Power Profile (cpu throttling)
- Rest van de drivers geupdate (Intel drivers)
Oude PSU:
HKC V-550 550W
Mijn specs:
CPU: Intel i5-6500
Mobo: MSI B150M PRO-VD
PSU: EVGA SuperNova G3 650W
RAM: 2x Crucial CT8G4DFD8213 (2x 8GB)
Storage: 1x Samsung 850 Evo 250GB, 1x Samuns 840 250GB, 1x Samsung HD753LJ
GPU: GTX 1080 (Gigabyte Aorus)
3x LG 24mp68vq
Ik zou graag jullie advies willen, iemand die hetzelfde probleem ervaart? Of iemand die hier iets op weet?
Met vriendelijke groet,
Remy