Ik maak sinds een paar weken gretig gebruik van het Solaredge monitoring platform om mijn panelen in de gaten te houden. Sinds een paar dagen lopen 'dagelijkse productie' en vermogen per tijdstip erg uiteen. Bijvoorbeeld vandaag: volgens het platform hebben mijn panelen ~16 kWh gegenereerd. Als ik een afschatting maak van het oppervlak onder de grafiek kom ik op ongeveer 4 kWh uit. Laatstgenoemde past beter bij het weer/seizoen.

Ik maak tevens gebruik van de Solaredge API om data naar binnen te lurken zodat ik mijn eigen analyses erop los kan laten. Als ik bijvoorbeeld kijk naar mijn eigen plaatjes snap ik waarom Solaredge denkt dat er 16 kWh is gegenereerd. Wat ik echter niet snap is waar die piek vandaan komt. Heeft iemand vergelijkbare ervaring met Solaredge?

Ik maak tevens gebruik van de Solaredge API om data naar binnen te lurken zodat ik mijn eigen analyses erop los kan laten. Als ik bijvoorbeeld kijk naar mijn eigen plaatjes snap ik waarom Solaredge denkt dat er 16 kWh is gegenereerd. Wat ik echter niet snap is waar die piek vandaan komt. Heeft iemand vergelijkbare ervaring met Solaredge?