Toon posts:

Real Flat monitoren van Philips (107P en 109P)

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand daar ervaringen mee? (vooral met de 109P)

Mijn ouders hebben thuis de 107P. Dat is echt een ongelooflijk mooi ding, supervlak en -strak. Nu zit ik aan te denken om de iets grotere variant te nemen (de 109P dus). Over het algemeen zijn de ervaringen met Philips monitoren hier niet zo positief, maar daar zag ik deze modellen nooit tussen staan. Het nadeel is wel dat aan deze monitoren toch een aardig prijskaartje hangt (+1600,- voor 109P, +/- 1000 voor 107P).

Maar toch, iemand ervaringen/meningen met deze modellen?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik gooi um toch nog ff naar boven ;)

Niemand een mening?

Verwijderd

Volgens mij heeft Philips een tijdje terug LG overgenomen . (Ik weet het eigenlijk bijna wel zeker) Dan kan het wel eens zo zijn dat het dezelfde techniek is als de LG Flatron monitoren , en die zijn goedkoper , dus zou ik die nemen . Verder niks dan goeds over de service van Philips . In een jaar tijd 2x een 109s aan huis komen vervangen . En dat terwijl de monitor allebei de keren niets mankeerde achteraf gezien .

• The Slicer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 11:59
Philips heeft alleen de monitor divisie van LG Electronics overgenomen....

Verwijderd

Topicstarter
Ehm.... als Philips (de monitor divisie van) LG heeft overgenomen, waarom is er dan nog geen 19" Flatron van LG? Volgens mij zou die wel een keer uit moeten komen.
Dus voor de 109P heeft LG geen substituut? Jammer. Ik ben eigenlijk meer geinteresseerd in een 19" schermpje.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik werk nu een tijdje met de 107P en ik vind het maar niks. Geef mij maar mijn trust 17" die ik thuis heb.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Topicstarter
Chemist:
Hoezo vind je het maar niks?

• Chemist
Kweetniet , ik vind het gewoon niet prettig kijken, Heb regelmatig aan eind van de dag hoofdpijn en ik heb al alle instellingen geprobeerd. Ik vind hem gewoon iets te scherp denk ik

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:23
Contrast en brightness beiden tegelijk naar beneden gezet? Zou zeker moeten schelen.

• Chemist
Zoals ik zei : alles geprobeerd contrast, grightness, color adjustment, refresh 60-85, blijf het houden. Thuis op mijn trus kan ik rustig een daggie bezig zijn zonder probs (zelfde res, zelfde refresh)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:05
Ik dacht dat de 107p zo'n vlak ding was dat bij de vobis stond van 70 khz, maar dit is toch een andere. Nu staat inderdaad Philips er niet om bekend om de goede monitoren, maar ik heb het vermoeden dat dit eigenlijk geen Philips is maar een LG. Kijk maar naar de specs:

The 17-inch (16.0" VIS) Brilliance 107P Real Flat monitor with a 0.25 mm Aperture Grille tube has a maximum horizontal frequency of 96 kHz, offering a maximum resolution of 1920x1440 with flicker free display of 1024 x 768 at up to 120 Hz. Dual inputs allows the simultaneous connection to two computers while CustoMax™ offers outstanding ease of use. An optional USB hub offers flexibility and freedom of choice.

Verwijderd

BravOman: die 19" FLatron van LG is wéér uitgesteld :( . Hij zou eigenlijk nu uit moeten zijn, maar hij gaat pas volgende maand in productie heb ik vernomen van LG. Hij zou zeker ergens voor juni gereleased worden. Helaas schijnt dat ook nogal verschillend te zijn tussen USA, Europa en Azië. Laatste bericht van LG USA was eind april in ieder geval.

---

Trouwens, de Duitse LG site zegt dat het ding 1299 DM gaat kosten, vrij prijzig dus.
En over Flieps, die hadden volgens mij alleen de LCD beeldschermenafdeling van LG overgenomen...

Verwijderd

Topicstarter
Chemist:
De monitor te scherp? Dat kan volgens mij toch alleen maar positief zijn? Vaag dat die scherpte (coole zin :)) je dan toch hoofdpijn bezorgd.

White Feather:
Als Robin zegt dat alleen de LCD afdeling van LG is overgenomen, zal het wel zo zijn dat er toch een eigen (Philips) beeldbuis is gebruikt. Het lijkt me ook wel logisch, omdat Philips volgens mij al haar beeldbuizen zelf produceerd.

Robin:
Dank je voor info! Maar is ik het zo bekijk kun je beter nu voor de 109P gaan in plaats van te wachten op de LG. Die is tenminste al uit en is ongeveer even duur (misschien iets duurder) als die 19" LG zou gaan worden.

Verwijderd

Ik vraag me af of die 109P wel echt een Flatron beeldbuis heeft. Ik heb gemaild naar Philips. Van Philips NL kreeg ik als antwoord dat ze echt geen flauw idee hadden (vaklui die mensen), ik wacht nog op anwtoord van Philips USA. In de pricewatch staat er overigens DiamondTron achter.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik vraag me af of die 109P wel echt een Flatron beeldbuis heeft.
Dan kijk je toch even naar de specificaties op Philips' site?

• Tube type: Aperture grille, Flat, High Contrast, Anti Glare, Anti Static, Anti reflection, Light Transmission 41%

Staat geen Flatron of DiamondTron bij.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had ook nog een link gevonden (zie hieronder) en daar staat dat de 109P een "Flat square tube" heeft. Dit is toch een volledige platte beeldbuis?

http://www.allusb.com/products/P10261.html

Waarom krijg ik nu toch het donkerbruin vermoeden dat ik toch ongelijk heb, zeker als ik naar het plaatje kijk?

Verwijderd

In oktober zocht ik al een 19" en toen zeiden ze dat voor de kerst er een LG Flatron zou uitkomen.
Nu wordt dat dus juli?

Verwijderd

Gjah schijnbaar wel, ze moesten nog beginnen met mass-production. Ik heb verscheidene LG adjes gemaild maar ze zeggen allemaal wat anders. De Europese afdelingen reageren sowieso niet, en Canada en USA zeggen dat de release in Europa best wel eens anders kan zijn. Volgens de Duitse LG site zou het ding dus meteen na de CeBIT voor 1299 DM leverbaar moeten zijn, maar dat lijkt me dus sterk. Damn, waarom krijg ik nu ineens een Tiberian Sun gevoel :(.

En over die Philips 109P, natuurlijk heb ik bij de specs gekeken, maar dat wordt je ook niks wijzer van. Real Flat kan nog alles betekenen. iig denk ik niet dat er een LG buis inzit hoor. Ik heb trouwens liever toch geen Flieps meer ;).

Verwijderd

Topicstarter
Robin:
Ik neem aan dat jij bezig ben (weet niet zeker) met de monitor review op t.net. Kun je eigenlijk alvast een tipje van de sluier lichten over welke monitoren de revue passeren? (of is dit hardstikke verboden :) )

En ik denk dat ik mijn zoektocht toch weer verder voortzet..... thnx all!

Verwijderd

Sorry, ik ben daar niet mee bezig, maar Daniel wel :)
Pagina: 1