Beste Tweakers,
Ik ben de laatste tijd een beetje aan het hobby-en met een oude Huawei P8 lite. Onder het hobby-en kan je verstaan:
- Telefoon rooten
- Verschillende Android versies installeren
- Unlock bootloader (heb ik al gedaan)
Wellicht is hier al een topic over, maar ik kon dit niet zo snel vinden voor de Huawei p8 lite, of zijn dit oude verwijzingen
Ik heb wel enkele vragen mbt het bovenstaande:
- Welke handige sites gebruiken jullie voor het rooten (XDA developers)
- Waar halen jullie de stock recovery images (Android 5 Lollipop / Android 6 Marshmallow) vandaan.
- Waar halen jullie de verschillende updates (UPDATE.APP) vandaan?
- Welke programma's gebruiken jullie voor het rooten? (TWRP, ADB om via de PC recovery uit te voeren)
Ik heb al flink wat sites bezocht, maar over het algemeen zijn dit wat verouderde sites, waar linkjes niet meer werken. Wellicht zijn er tweakers die wat ervaring rondom dit onderwerp willen sharen.
Alvast bedankt
Grtz pauluZ
Ik ben de laatste tijd een beetje aan het hobby-en met een oude Huawei P8 lite. Onder het hobby-en kan je verstaan:
- Telefoon rooten
- Verschillende Android versies installeren
- Unlock bootloader (heb ik al gedaan)
Wellicht is hier al een topic over, maar ik kon dit niet zo snel vinden voor de Huawei p8 lite, of zijn dit oude verwijzingen
Ik heb wel enkele vragen mbt het bovenstaande:
- Welke handige sites gebruiken jullie voor het rooten (XDA developers)
- Waar halen jullie de stock recovery images (Android 5 Lollipop / Android 6 Marshmallow) vandaan.
- Waar halen jullie de verschillende updates (UPDATE.APP) vandaan?
- Welke programma's gebruiken jullie voor het rooten? (TWRP, ADB om via de PC recovery uit te voeren)
Ik heb al flink wat sites bezocht, maar over het algemeen zijn dit wat verouderde sites, waar linkjes niet meer werken. Wellicht zijn er tweakers die wat ervaring rondom dit onderwerp willen sharen.
Alvast bedankt
Grtz pauluZ