AMD procies eerder defect dan Intelies???

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• a6amt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-08 12:51

a6amt

Nostalgie

Topicstarter
Wat is hier nu van waar?
"
Sehr geehrte Kunden,

unsere Erfahrungen mit den Thunderbird-Prozessoren der Firma AMD haben uns dazu veranlaßt, diese nicht mehr anzubieten. Trotzdem viele Testberichte den Prozessoren eine höhere Leistungsfähigkeit attestieren im Vergleich zu den entsprechenden Intel-Prozessoren, haben wir diese aus dem Programm genommen.
Wir haben bei den mit Thunderbirds ausgelieferten Systemen übermäßig viele Reklamationen und Ausfälle gehabt, die fast ausschließlich auf die Prozessoren zurückzuführen waren. Unsere Bemühungen, eine Klärung mit dem Support von AMD herbeizuführen, sind leider gescheitert. Die dortigen Techniker stellen alles in Frage (Mainboard, Speicher, Netzteile, CPU-Lüfter, ...) aber nicht die Prozessoren.
Wir meinen, dass ein Hersteller, der nicht selbstkritisch einen eventuellen Fehler eines Produktes einräumt, von uns nicht weiter mit dem Verkauf eben dieses Produktes unterstützt werden muss.
":(

Wel aardig om te weten hoe het jullie tweakers is vergaan met de AMD procies? Hoeveel hen je er moeten terug brengen die niet door je eigen schuld defect zijn gegaan?
(leuk idee voor de Poll)>:)

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 16:16

Kirpeknots

Wazzup!

Ik denk dat dit een uitnodiging voo een flamewar kan worden.

AMD Athlon.
-Breekbare core bij monteren/demonteren koelfan
-Geen adequate thermische beveiliging

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:35
Is toch allang bekend dat AMD een kwetsbaardere core hebben dan Intel ??

Daarom:
- voorzichtig zijn
- spacer gebruiken.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
OK, mag ik dan preventief waarschuwen voor flames naar Intel of AMD? We weten onderhand wel dat AMD kwetsbare cores hebben en dat Intel duurder is...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

tja mijn k6 2 tje is ook de reden dat ik nu een pentium heb, ik zelf klok nooit over, maar om mijn k6 2 een beetje stabiel te laten draaien moest ik hem 50 mhz onderklokken, maar het kan aan de combinatie gelegen hebben, met asus p5 a-b met ali chipset, maar heb nu een p3 tje en het aantal blauwe schermen is drastisch verminderd, ben ik wel blij mee, maar ik weet niet zeker of het aan verschil de amd ligt of het moederbord ( en ja ook met alleen videokaart en ander videokaart erop draaien was nog steeds niet stabiel)

Verwijderd

AMD worden veel warmer. Hierdoor zal de proc sneller verouderen. Maar als je je Tbird niet OC dan zul je het sterfbed waarschijnlijk niet mee maken simpel omdat tegen die tijd de proc zo hopeloos oud is dat je blij bent dat je een ander hebt...

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:35
Op woensdag 11 juli 2001 11:52 schreef PeterT het volgende:
AMD worden veel warmer. Hierdoor zal de proc sneller verouderen. Maar als je je Tbird niet OC dan zul je het sterfbed waarschijnlijk niet mee maken simpel omdat tegen die tijd de proc zo hopeloos oud is dat je blij bent dat je een ander hebt...
procs gaan meestal 10-15 jaar mee. Net als alle overige hardware.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Ik snap het nut van deze thread niet zo, bovendien is het erg flame-gevoelig.

Afgezien van afgebroken cores denk ik niet dat je niet-overclockte proc snel defect zult raken, met AMD noch Intel. De technische levensduur van beide processors is vele malen moger dan de economische levensduur. Na 3/4 jaar is een processor (en socket architectuur) meestal verouderd. Dan kun je deze natuurlijk altijd nog gebruiken als router/server/linux speelbakje. Ik heb al mijn oude systemen nog ( vanaf 486DX 66 *D ) en van geen enkele is de proc. stukgegaan, wel andere onderdelen: mobo is vaak boosdoener bij een crashed systeempje.

Ik hoop dat dit geen AMD vs. Intel is, want daarvoor kun je bij de search genoeg flame-gebrul vinden.
Pagina: 1