Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Met MacBook een Windows desktop benaderen als extern scherm?

Pagina: 1
Acties:

• Em88
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-12-2024
Hoi,

Ik gebruik Solidworks i.c.m. met Bootcamp op m'n MacBook pro. Meestal is dit ruim voldoende, maar bij sommige projecten/tekeningen loop ik tegen een grens aan en loopt het ergs stroperig.

Nu werk ik veel op locatie daardoor werk ik altijd op mijn MacBook. Een krachtigere Windows laptop kopen voor Solidworks doe ik liever niet. Ik heb al mijn apparaten ingericht op m'n MacBook en hij is een prima voor 90% van m'n werkzaamheden.

Zelf heb ik er niet heel veel verstand van en na een rondje zoeken kwam ik er nog niet uit.

Is het een goed idee om een Windows desktop te kopen, die thuis neer te zetten en m'n MacBook als 'scherm op afstand' te gebruiken via internet? Zo kan ik op externe locaties gebruik maken van de rekenkracht van m'n desktop.

Heeft iemand hier goede ervaringen mee, of is dit gebruikelijk om te doen?

Alvast bedankt.

Groet, Emiel

• tomdabom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-11 18:50
Wat je wilt moet opzich wel gaan, ik weet niet wat voor verbinding je thuis hebt liggen ?
Je hebt namelijk meerdere opties mbt remote connecten.

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
Je zou kunnen kijken naar een stevige VM in Azure voor jouw werkzaamheden.
Als je zorgt dat je na het werken de VM compleet ontkoppeld betaal je enkel voor wanneer je hem gebruikt.

Kleine rekensom kan ik wel voor je maken als ik weet wat de specs voor Solidworks zijn en hoeveel uren per maand je verwacht dat je Solidworks gebruikt.

Uitgaande dat Solidworks zowel op de CPU als de GPU leunt kan je kijken naar een NV6 bij azure, die heeft 6 Vcpu's, 56gb ram geheugen en een Nvidea Tesla GPU en 15 uur per maand gebruik kom ik op ongeveer 20 euro per maand. Daar kan je geloof ik geen PC voor kopen, echter is het inrichten van azure op de juiste manier wel wat ingewikkeld.

[ Voor 33% gewijzigd door duifi op 23-11-2017 15:46 ]

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hp heeft hier een tool voor, die standaard wordt meegeleverd bij HP Workstations. Heb er geen ervaring mee.

http://www8.hp.com/us/en/...te-graphics-software.html

Invoegen doe je zo!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gewoon remote desktop gebruiken het enige wat je nodig hebt is een windows 10 pro licentie. Maar die hoeft niet duur te zijn € 60,-. Tuurlijk is Azure helemaal leuk en die prijs lijkt leuk maar de kosten van inrichting kunnen hard oplopen of je moet duifi zo ver zien te krijgen, die lijkt er ervaring mee te hebben.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 15:08

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Frogmen schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 08:02:
Gewoon remote desktop gebruiken het enige wat je nodig hebt is een windows 10 pro licentie. Maar die hoeft niet duur te zijn € 60,-. Tuurlijk is Azure helemaal leuk en die prijs lijkt leuk maar de kosten van inrichting kunnen hard oplopen of je moet duifi zo ver zien te krijgen, die lijkt er ervaring mee te hebben.
Euhm, Solidworks lijkt me een pakket te zijn wat grote grafische eisen stelt aan de hardware waar het op draait. Ik weet niet of Windows 10 zomaar 3D accelleratie doet over een RDP verbinding. Daar moet nog wel het een en ander aan configuratie aan gedaan worden, als ik het zo lees. En dan is er nog steeds de vraag of je voldoende bandbreedte naar buiten hebt voor de weergave van het grafisch geweld.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Solidworks is een tekenprogramma die ook heel erg mooie 3D renders kan maken van die tekeningen daar is die grafische kaart voor nodig. Het is niet dat je probeert online te gamen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1