Touchscreen in combinatie met OSX?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb hier een Mac Mini draaiend op Mac OS Sierra die ik wil inzetten om een statusbord weer te geven. Nou is dat niet zo moeilijk, maar wil er ook een touchscreen aanhangen zodat het ding te bedienen is.
En daar begint m'n vraag. Werkt OSX met een touchscreen. Nergens te vinden wat nu de precieze support is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mac Mini met Sierra

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Schermen van iiyama en Acer zijn te betalen, bieden multitouch, maar geven me niet de mogelijkheid om drivers te downloaden.

De makkelijke manier is natuurlijk gewoon zo'n scherm bestellen en als het niet werkt op die Mac gewoon een Windowsbak neerhangen. Maar het lijkt me wel erg handig om te weten of het gewoon out of the box gaat werken. Maar dat lijkt vrij lastig te vinden.

Iemand hier ervaring met een touchpanel zoals bijv een Acer T2 of een Iiyama ProLite T2735MSC-B2 in combinatie met een Apple?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-07 19:00
Er zijn touchscreen's te koop die werken met een mac. Ik heb zelf alleen ervaring met een sharp touchscreen op een mac, en dat werkt redelijk goed. Dat is echter wel een touchscreen uit een veel hogere prijsklasse, dus hoe die acer en iiyama werken weet ik niet.

Waarvoor wil je het touchscreen precies gebruiken en wat voor statusbord wil je weergeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Kun je hier iets mee: https://discussions.apple.../6899604?start=0&tstart=0

Redelijk uitgebreide post over dit onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
dennisdennis12 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:47:
Er zijn touchscreen's te koop die werken met een mac. Ik heb zelf alleen ervaring met een sharp touchscreen op een mac, en dat werkt redelijk goed. Dat is echter wel een touchscreen uit een veel hogere prijsklasse, dus hoe die acer en iiyama werken weet ik niet.

Waarvoor wil je het touchscreen precies gebruiken en wat voor statusbord wil je weergeven?
Heb je een typenr van dat Sharp touchscreen? Degene die ik hier vind: https://www.touchscreen-d...creens/sharp-touchscreens zijn idd wel wat prijziger.
Nu is budget hier niet zo'n heel groot probleem, maar het alternatief is goedkoper.

Het idee is om een Waffle.io bord te laten zien, waarbij we ook aanpassingen kunnen doen dmv het touchscreen. Het is een testje die ik voor een groepje devvers wil inrichten om te kijken of het goed werkt, zodat we in ieder geval een goed overzicht hebben. Welk scherm ik precies moet kopen is nog een latere zorg eigenlijk, ik wil eerst weten wat OSX hiermee kan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-07 19:00
Volgens mij is het een sharp PN80SC5. Dit is dus wel een scherm wat ook veel groter is, maar het principe is hetzelfde. Dit is ook een scherm wat drivers heeft voor osx, dit heeft namelijk niet elk touchscreen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Met een Windows io-laag ertussen werkt het in ieder geval. Dat kan via remote desktop, vnc of iets als VMware.
Ik had een Windows-laptop met touchscreen, daarmee kon ik de Mac bedienen.
In een VM is het wel wat stabieler, maar daarvoor moet je wat lowlevel aanpassingen doen om de beperking te omzeilen dat je een macOS-vm niet op een Windows- of Linux-host mag draaien.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
dennisdennis12 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:36:
Volgens mij is het een sharp PN80SC5. Dit is dus wel een scherm wat ook veel groter is, maar het principe is hetzelfde. Dit is ook een scherm wat drivers heeft voor osx, dit heeft namelijk niet elk touchscreen.
Of erger nog, d'r staat helemaal niets vermeldt over welk OS gesupport wordt. Dan ga ik er vanuit dat 't Windows-only is.
Canaria schreef op woensdag 22 november 2017 @ 20:57:
Met een Windows io-laag ertussen werkt het in ieder geval. Dat kan via remote desktop, vnc of iets als VMware.
Ik had een Windows-laptop met touchscreen, daarmee kon ik de Mac bedienen.
In een VM is het wel wat stabieler, maar daarvoor moet je wat lowlevel aanpassingen doen om de beperking te omzeilen dat je een macOS-vm niet op een Windows- of Linux-host mag draaien.
Zo moeilijk wilde ik 't niet eens maken. Ik duw dan liever gewoon een simpele NUC of Brix aan dat scherm. Ik hoef echt niet per se OSX te draaien. Het is alleen dat ik een stapel Macs heb liggen die er voor te gebruiken voor zouden zijn.
Maar een Windowssysteem met monitor is waarschijnlijk goedkoper dan een monitor met OSXdriver.
Ik denk dat ik gewoon een monitor haal (bijv een iiyama Prolite met touch) en kijk of het werkt onder OSX. Zo niet, dan koop ik wel een Windowssysteem erbij.

Ik zal uiteraard m'n bevindingen hier posten, dan heeft dit topic gelijk wat waarde voor iemand die hier ook tegenaanloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• securitymayo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-07 21:08
TERW_DAN schreef op woensdag 22 november 2017 @ 23:23:
[...]

Of erger nog, d'r staat helemaal niets vermeldt over welk OS gesupport wordt. Dan ga ik er vanuit dat 't Windows-only is.

[...]

Zo moeilijk wilde ik 't niet eens maken. Ik duw dan liever gewoon een simpele NUC of Brix aan dat scherm. Ik hoef echt niet per se OSX te draaien. Het is alleen dat ik een stapel Macs heb liggen die er voor te gebruiken voor zouden zijn.
Maar een Windowssysteem met monitor is waarschijnlijk goedkoper dan een monitor met OSXdriver.

[...]

Ik denk dat ik gewoon een monitor haal (bijv een iiyama Prolite met touch) en kijk of het werkt onder OSX. Zo niet, dan koop ik wel een Windowssysteem erbij.

Ik zal uiteraard m'n bevindingen hier posten, dan heeft dit topic gelijk wat waarde voor iemand die hier ook tegenaanloopt.
Ik heb de iiyama prolite 27 inch full hd touchmonitor staan in de kast.
Tevens heb ik een macbook uit 2015.
Wat zou ik specifiek voor je kunnen testen?

Betreft deze Iiyama prolite t2735msc

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
securitymayo schreef op donderdag 23 november 2017 @ 23:01:
[...]

Ik heb de iiyama prolite 27 inch touchmonitor staan in de kast.
Tevens heb ik een macbook uit 2015.
Wat zou ik specifiek voor je kunnen testen?
Het gaat me voornamelijk om wat basic functionaliteit. Dus als ik dingen kan aanklikken, en drag en drop werkt dan ben ik er eigenlijk al :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• securitymayo
Ik ga het in de loop van de avond voor je testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
securitymayo schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:39:
Ik ga het in de loop van de avond voor je testen!
Tnx, dat zou fijn zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• securitymayo
1 korte touch is aanklikken
1 lange touch (op bijv. een icoon) werkt als linkermuisknop
slepen van vensters werkt (vinger op balk bovenin leggen en dan slepen)
Slepen van bestanden werkt (vinger op bestand leggen en je kan gelijk slepen)

Zou je nog meer willen weten?

Oja, getest op High Sierra, MacBook Pro Early 2015

[ Voor 8% gewijzigd door securitymayo op 25-11-2017 10:05 ]

Pagina: 1