iMac 256g ssd raakt vol....

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodboi
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-09-2024
Hallo,

Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe iMac met 256g ssd.

Ik heb een iCloud Drive waarop ik mijn zware bestanden binnen documents zet.

Nu ben ik geen iCloud expert maar ik ga er dan vanuit dat deze bestanden op iCloud komen en niet op de computer zelf.

Gek genoeg, als ik bestanden als 4k film op mijn iCloud drive zet zie ik ook de opslag van de SSD verminderen.

Wat gaat hier verkeerd?

Thanks in advance,

Bas.

[ Voor 18% gewijzigd door Goodboi op 22-11-2017 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

iCloud Drive synchroniseert tussen je Mac en de Cloud. De bestanden staan dus op beide locaties. Het is met name bedoeld voor synchronisatie qua bestanden tussen verschillende apparaten, niet om je schijf op te ruimen :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodboi
Oh echt haha.. my bad. Dus ik kan het niet gebruiken als 'externe harde schijf' op het web?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-10 08:46

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Goodboi schreef op woensdag 22 november 2017 @ 16:24:
Oh echt haha.. my bad. Dus ik kan het niet gebruiken als 'externe harde schijf' op het web?
Nee, zo is het niet bedacht inderdaad. En in technische zin zul je een bestand vóór je het gebruikt moeten downloaden dus naar je eigen harde schijf moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10 11:39

henri8096

BIM is not a software!

Goodboi schreef op woensdag 22 november 2017 @ 16:24:
Gedeeltelijk, je kunt je iCloud zo instellen dat zodra de schijf vol begint te raken hij de oudere (oudste eerst) bestanden alleen nog op je iCloud bewaart.
Die kun je vinden onder: Systeemvoorkeuren>iCloud en dan achter iCloud Drive op de knop "opties".
Dan staat er onderaan ergens een vinkje "Optimaliseer Mac-opslag".

Bij welke waarde van vrije ruimte die begint met opruimen staat er dan helaas weer niet bij.

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 10:53
Klopt, als je die instelling aanpast zal het OS er in ieder geval voor zorgen dat je systeem niet "vol loopt" door het gebruik van iCloud Drive.

Helaas is het voor zover ik weet nog niet mogelijk om bijv. je complete iCloud Drive op een externe HDD te zetten. Hierdoor is er geen betere optie dan op het OS vertrouwen met die instelling dat hij opschoont ingeschakeld; of een compleet andere manier van opslag te introduceren (dus geen iCloud meer gebruiken en vervangen door andere cloud dienst waarvan je de gesynchroniseerde map wel kunt verplaatsen naar een externe HDD.)

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Goodboi 256 GB is voor de meeste meer dan genoeg voor MacOS + Applicaties en belangrijkste werkbestanden.

Bij ruimte terkort kan ik je of een (Synology) Nas aanraden (Dan kan je wel je bestanden extern opslaan) of anders een externe Samung SSD T3 of T5 als je nieuwste iMac model hebt.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Goodboi
Thanks voor de antwoorden mensen.

Ik denk eraan om een LaCie Porsche mobile externe schijf te kopen van 2TB of 4TB met USB-C voor mijn 4k video's.

[ Voor 7% gewijzigd door Goodboi op 23-11-2017 12:33 ]

Pagina: 1