Toon posts:

Last van mijn geheugen ;(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mannen luistert! Ik heb laatst 256MB geheugen erbij gekocht (Dane Elec, 133 Mhz, ongebufferd). Ik heb nu totaal 512MB. Had al 2x128 MB erin zitten (eentje van infineon, 133 Mhz en een no name 100Mhz). Mijn bios en windows herkennen de 512Mb, maar als ik het geheugen ga testen met Norton Utilities krijg ik een foutmelding op adres... (een getal, maar dit verschilt per keer).
Als ik de reepjes één voor één test krijg ik geen foutmelding. Ook als ik mijn twee 128 mb-tjes tegelijk erin heb is er niets aan de hand. Alleen de combinatie met Dane Elec veroorzaakt problemen. Er kan maximaal 756MB op mijn moederbord (Aopen AX6BC) dus daar ligt het niet aan. Voor de rest loopt alles stabiel. Ideeën?

Verwijderd

Is een van die dingen ECC of niet ?
Zou daar aan kunnen liggen, en anders draai eens die 133 infineon met de dane elec, kijk wat er dan gebeurd, misschien ligt het dan aan die 100 mhz meuk.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:29
ik zou die 100 mhz prut er uitgooien, ook omdat dan AL je geheugen op 100mhz moet draaien....

draait al je RAM toch op 133 mhz, dan ben je j e 100mhz aan't overklokken, en dan zal dat het prob wel zijn :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:33
Begrijp ik het goed dat jouw bak met al die drie DIMM'en tegelijk stabiel draait, en dat alleen Norton Utilities een fout constateert? Als dat het geval is, lijkt het me dat je niet echt een probleem hebt. Probeer de DIMM'en allemaal tegelijk, maar in een andere volgorde met de 256MB in socket 0, of heb je dat al gedaan?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen ECC geheugen. Ook denk ik niet dat het aan het verschil tussen 100 en 133 Mhz ligt, die kunnen volgens mij prima gecombineerd worden. En inderdaad geeft alleen Norton Systemworks een foutmelding, maar dan is er denk ik toch wat aan de hand. Ik heb al geprobeerd de reepjes in de verschillende sloten te doen, maar zonder resultaat.

Verwijderd

Last van mijn geheugen ;(
Daar heb ik ook last van als ik teveel heb gedronken...

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

lol

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

Verwijderd

Ik heb laatst 256MB geheugen erbij gekocht (Dane Elec, 133 Mhz, ongebufferd). Had al 2x128 MB erin zitten (eentje van infineon, 133 Mhz en een no name 100Mhz).
Ik denk dat Norton een beetje in de knoop zit met zichzelf als je pc gewoon stabiel loopt.
[Beetje offtopic]
Wat moet je in hemelsnaam met Dane Elec PC133 geheugen als je er ook een reepje PC100 el-rag in hebt? Merkgeheugen is toch alleen handig als je je bus hoger dan 133MHz wilt zetten?
[/Beetje offtopic]

Verwijderd

Jouw geheugen is prima :)
Alleen Norton niet. Neus ffe rond op de site van Norton.

Daar zul je dan vinden, dat de geheugentest van Norton niet goed werkt bij een geheugenomvang >256 MB :(
Pagina: 1