Crashende Spellen enzo

Pagina: 1
Acties:

• BitBit3r
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-03-2025
Ik wordt echt ziek van crashende spellen...
Bij sommige spellen (die volgens mij Directx gebruiken) zoals The Sims loopt m'n computer regelmatig vast, soms door een Ddhelp die cresjt. Soms gewoon een complete vastloper.
Ik heb de nieuwste Directx geinstalleerd, en ook redelijk nieuwe drivers (2 weken oud)voor m'n Asus V6600 Geforce Sdram videokaart geinstalleerd.
Is windhoos nou gewoon is gaar, of hebben meer mensen hier last van en weten een oplossing voor dit probleem?

alvast bedankt,
BFI BitBit3r

Wat er ook gebeuren moogh...

Verwijderd

Vertel eens wat meer over je systeem, als het een Athlon is zou ik de AGP Miniport eens installeren, en als je hem hebt overgeclocked zou ik een paar stapjes terug gaan. Als je systeem al redelijk lang draait, of je hebt er wat aan veranderd (extra hardware), dan zou ik eens een format c doen en opnieuw beginnen.

• OwDeeBee
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-03-2021
Ik heb precies hetzelfde probleem, volgens mij ligt het aan dat gare (omdat het problemen geeft) Sims, sinds ik dat heb geinstalleerd heb ik ook weer vastlopers en vage groene briebelstipjes op mijn scherm...

BTW ik heb een P2B-LS, P3 450@450 en een hercules prophet ddr...

Verwijderd

Ik heb dezelfde problemen met mijn systeem, ook errors in DDHelp op onverklaarbare momenten, en niet alleen bij The Sims.

Systeem : Asus P3C-E, P3-600, 256 MB 100 mHZ, 2*20.4 GB Maxtor 7200, Asus V6600 Deluxe.

De Asus wordt trouwens na flink gamen wel 73-74 graden, kan t niet daaraan liggen dat de DDhelp vastloopt ?

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
gooi es een extra cooler op je video proccesor chip, misschien helpt het ?!

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Das nou zo weird vindt ik, er zit dus een standaard cooler op die Geforce, en ik heb er nog 2 slotcoolers van Just Coolers op geknald (1 erboven, 1 eronder) MAARRRRRR ik zie dus geen temperatuursdaling!!! (tenminste volgens de hardwaremonitor van Asus... :( ) Iemand een idee hoe dit kan ?

greetz

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 14:36

Papillon

Spring 's in the Air...

Meestal worden dit soort problemen veroorzaakt door de drivers die worden gebruikt. Veelal kun je een versie van een driver niet upgraden naar een andere versie. Je kunt beter de oude driver echt van je systeem "uninstallen" en dan rebooten om vervolgens de nieuwe te installeren. Totdat je bevredigende resultaten hebt. Zelf heb ik ook heel veel problemen ondervonden met mijn G400 tot de dag dat ik Win98 weer eens compleet opnieuw installeerde. Sindsdien heb ik maar 1 crash beleefd (na 1 maand) en dat terwijl het 1 crash per 10 min was voor de spellen!

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Pagina: 1