[Excel 2016] voorwaardelijke opmaak op basis van criteria

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:08
Ik probeer een paar cellen te laten veranderen van achtergrond op basis van een waarde in een andere cel.

Bv: A1 moet springen naar kleur rood indien er in A2 het woord "test" staat.

Mijn probleem is echter dat er in de cel A2 meerdere woorden komen te staan, dan enkel test. Bv: test, blub, dong, etc.. Hij mag echter enkel en alleen kleuren op het woord "test".

Nu krijg ik het voor elkaar dat hij kleurt als er enkel test in staat maar, vanaf er meerdere woorden instaan, lukt het niet meer.

Is het mogelijk om een cel te kleuren op basis van één woord wanneer er toch meerdere woorden in een cel staan en indien ja, op basis van welke formule?

Beste antwoord (via ShaneV op 22-11-2017 11:39)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Voorwaardelijke opmaak: met vind.spec() vind je of er test in voorkomt. Let op: VIND.SPEC("test";B1) zal ook "testen" vinden. Dan met =isgetal() checken of de uitkomst een geval is: zo ja dan komt het voor. Dit kan je in 1 formule zetten in de voorwaardelijke opmaak.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Voorwaardelijke opmaak: met vind.spec() vind je of er test in voorkomt. Let op: VIND.SPEC("test";B1) zal ook "testen" vinden. Dan met =isgetal() checken of de uitkomst een geval is: zo ja dan komt het voor. Dit kan je in 1 formule zetten in de voorwaardelijke opmaak.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)