Video kabel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-08 17:02
Zelf overweeg ik een nieuw systeem te bouwen. Alleen wil de kast kwijt in de meterkast en door middel van een lange video kabel (metertje of 10) het beeld naar het scherm krijgen. De blu tooth verbinding van muis en toetsenbord lijken deze afstand te kunnen overbruggen.

Is het mogelijk een 4K signaal over deze afstand te kunnen transporteren en kan ik een dergelijke kabel vinden (welk type?) die is de trekken door een standaard pvc pijp en is af te monteren. Dit scheelt mij namelijk een grote kast in de kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor videokabel heb je 't over? VGA over die afstand moet je niet willen, en gaat je ook geen 4K beeld opleveren. HDMI kan 't prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
TERW_DAN schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:48:
Wat voor videokabel heb je 't over? VGA over die afstand moet je niet willen, en gaat je ook geen 4K beeld opleveren. HDMI kan 't prima.
De kabel maakt mij niet uit, alleen wil 4K over houden. Is een HDMI een beetje eenvoudig zelf af te monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

RobbieHifi schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:57:
[...]

De kabel maakt mij niet uit, alleen wil 4K over houden. Is een HDMI een beetje eenvoudig zelf af te monteren?
Nee. Maar dat is geen enkele videokabel. Ik zou dan ook gewoon een kant en klare kabel doortrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
TERW_DAN schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:13:
[...]

Nee. Maar dat is geen enkele videokabel. Ik zou dan ook gewoon een kant en klare kabel doortrekken.
Kan ik de stekkers wel doortrekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als je buis dik genoeg is. HDMI is niet zo heel dik. Anders zou je nog mini-displayport kunnen makken. Die connectoren zijn amper groter dan de kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

4K over HDMI over grofweg 10 meter... Is dat 2160p60 of gaan we op 2160p24? Dat is nogal een bak verschil met bandbreedte en ik ben bang dat je op die afstand waarschijnlijk aan een actieve versterker moet gaan denken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
MAX3400 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:52:
4K over HDMI over grofweg 10 meter... Is dat 2160p60 of gaan we op 2160p24? Dat is nogal een bak verschil met bandbreedte en ik ben bang dat je op die afstand waarschijnlijk aan een actieve versterker moet gaan denken.
Daar ben ik ook bang voor.
Opzich is voor mijn werkzaamheden p24 genoeg. Zal een station zijn waar ik fotobewerking doe en office, internet etc.
Pagina: 1