wat zijn de ervaringen met mycom nic's van dixon's

Pagina: 1
Acties:

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023
Zijn genoemde kaartjes puur voor gamen en wat geleech bij elkaar :P een goede keus (tegenover bijv. 3com)?

Verwijderd

MyCom verkoopt voorzover bij mij bekend meestal kaartje met Realtek chips op de kaart(bijv RTL8139 of RTL8129)

die zijn voor mijn interne LAN prima. Die 3Com zijn veeeeel duurder, je betaalt natuurlijk voor de naam maar ook krijg je een kaartje die naar mijn mening een stabielere verbinding opzet, beter TCP fout correctie bezit. en heel belangrijk een uniek MAC adres heeft, interne kleine lans maakt dat niet zoveel uit, maar in grote bedrijfsnetwerken kan je het niet gebruiken om NIC met dezelfde MAC adressen te hebben.

• wizl
hetzelfde MAC adres ?!?

Verwijderd

MAC = de ID van de kaart, elke netwerk kaart heeft een uniek nummer zodat ie in je netwerk herkend kan worden.

Verder sluit ik me bij Perseus aan... ik zou zelf nooit een RT kaart kopen, maar dat is mijn mening en daar zit je ook niet op te wachten :)

• loquitos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09-2017

loquitos

die without honour

Op woensdag 11 juli 2001 11:30 schreef wizl het volgende:
hetzelfde MAC adres ?!?
FYI:
MAC staat voor Media Access control
en dat is dus net als een vingerafdruk, dus uniek.

AMD Athlon 1200@1200, ABIT KT7, 512 MB PC133, Maxtor 30GB 7200 rpm, Quantum 2GB SCSI, Adaptec 2940AU, Plextor 12/4/32, Plextor 32, Pioneer 105s DVD, Iomega 100MB Zip, SB 5.1 Live, Miro PCTV, USR Sportster 28k8e, Intel Pro 100 NIC, GeForce 2MX-32DDR

• wizl
Ik dacht toch ook echt dat MAC-adressen uniek waren (i.i.g. moeten zijn).

Verwijderd

MAC adressen zijn ooit opgezet om uniek te zijn. Op zeer goekope kaartjes wordt hier niet meer naar gekeken. Komen zeker dubbele voor.
Bij veel netwerkkaarten kunnen de technische het mac adressen veranderen. Hier staan de pc's ook mac adress geregistreerd en als er een moederbord vervangen wordt (DELL geintegreerd) passen ze het mac adress van de kaart aan naar het registratie mac adress (van het vorige moederbord).

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

En dat is maar goed ook. Ik heb hier een MAC-ACCESSLIST gemaakt voor internettoegang via onze cisco.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op woensdag 11 juli 2001 13:29 schreef Akko het volgende:
MAC adressen zijn ooit opgezet om uniek te zijn. Op zeer goekope kaartjes wordt hier niet meer naar gekeken. Komen zeker dubbele voor.
Ik heb zef 3 realrtek kaartjes en vrienden van me ook en ik heb nog nooit meegemaakt dat hetzelfde mac adres voorkwam. Bovendien MAC addressen zijn er voorlopig genoeg

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 15:13 schreef TrailBlazer het volgende:

[..]

Ik heb zef 3 realrtek kaartjes en vrienden van me ook en ik heb nog nooit meegemaakt dat hetzelfde mac adres voorkwam. Bovendien MAC addressen zijn er voorlopig genoeg
Ik heb ook 8 realtek kaartjes in m'n netwerk zitten thuis (keb zo'n 10 werkende pcs)

en ook nooit problemen met MAC adressen, zodra we gaan praten over 500+ NIC"s in bedrijfsomgevingen gaat dit uit maken, zoals iemand hierboven al zei bij cheapass kaartjes zoals realtek gebruiken ze gewoon tig keer hetzelfde MAC adres, bij 3COM of Intel enz enz die gebruiken veelal unieke nummers in hun kaarten. Daarom zal ik altijd voor merk kaarten kiezen in bedrijfsomgevingen.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Het lijkt me zo en zo sterk dat iemand met 500+ werkstations zitten alles op een segment zit dar zitten echt wel een paar routers tussen dat dus dan kan je zelfs gelijke MACS hebben. Dan nog blijf ik er bijd at ik nog nooit gelijke MAC adressen hebgezienbijRealtek kaartjes

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:00

4POX

Everybody is wired

Voor die prijs heb je ideale netwerkkaarten.. Ik heb hier ook twee liggen bij de dixons weg.. En ik moet de eerste problemen nog ontdekken..

AKA Rinkel weblog

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 12:12

Leon

Rise Of The Robots

Prima kaarjtes ja.. :)
heb er hier ook 1 liggen (is al 5 jaar oud of zo.. :D) #com vind ik te duur en als je toch goede prijs/kwaliteit verhouding wilt hebben zou ik toch liever een intel nemen hoor... :)
(De crew gebruikt nou voor de servers van GoT en T.net en zo ook intel NIC's. :P)

Eeuwige n00b

Pagina: 1