Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer Upgrade (Gaming)

Pagina: 1
Acties:

• tweaknerd
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-05 15:17
Hello!

Ik ben al dagen lang opzoek naar een aantal components om mijn PC wat te upgraden voor de wat nieuwere games tegenwoordig zonder dat ik ze op medium hoef te spelen.

mijn huidige setup is:
Intel Core i7-4790K Boxed
Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
Asus Republic Of Gamers Z97 MAXIMUS VI
Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X
Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9
WD Black SATA 6 Gb/s WD1003FZEX, 1TB
Samsung 840 EVO 120GB
Samsung 850 EVO 500GB
Cooler Master HAF X
Corsair AX860

Heb zelf al hier en daar wat gekeken en een lijstje van gemaakt maar ik zelf zit momenteel vast... Kunnen jullie je mening geven of dit goed is of voor enkele 10tjes meer je beter krijgen kan? Heb namelijk al google af gezocht en geprobeerd een comparison te vinden... Net als met de 1070Ti, 40 a 50 euro meer heb je de 1080 al. is Corsair goed genoeg of kan je beter krijgen voor die prijs?

Intel Core i7-7700K Boxed
Asus ROG Strix Z270E Gaming <-- of de MSI Gaming pro carbon of de Asus Prime Z270-A. als er daadwerkelijk weinig verschil in zit kwa specs dan liever de goedkoopste natuurlijk! twijfel nog wel over de Asus prime aangezien t board zelf wit / blauw is en past niet echt bij me behuizing
MSI z270 Gaming Pro Carbon
Asus Prime Z270-A
Asus ROG Strix GTX 1070 Ti Gaming Advanced
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16

ik hoef mijn PC niet te overclocken... dan denkje waarom de 7700k dan..? Wellicht ooit in de toekomst maar voor nu hoeft het niet :O

Let me know... Thanks :X

[ Voor 18% gewijzigd door tweaknerd op 22-11-2017 05:38 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:07

br00ky

Moderator Harde Waren
Tja, eerlijk gezegd ga je er net een upgrade weinig op vooruit. Wellicht een nieuwe hou, maar that is it. Aangezien je aangeeft dat medium instellingen ook al prima zijn is zelfs dat misschien overbodig. Wat mis je aan je huidige setup?

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Wat br00ky hierboven al aangeeft ga je er op dit moment weinig op vooruit. Daarnaast koop je nu geen 7e generstie Core-i cpu's meer maar 8e generatie.

Als je nu je game experience echt wilt boosten zou ik persoonlijk alleen een nieuwe grafische kaart halen en misschien nog 8gb ram. Dan eventueel nog een lekkere overclock op je 4790k mocht je dat nog niet hebben en you're all golden.

De tijd heeft redelijk stil gestaan na de release van de Sandy bridge bij Intel en hebben ze dat proces helemaal geoptimaliseerd. Nu ze weer competitie krijgen vanuit AMD gaat daar waarschijnlijk weer verandering in komen. Daarom raad ik je aan te wachten tot volgend jaar met het upgraden van je CPU/Mobo en Ram.

[ Voor 29% gewijzigd door ECP0WERS op 22-11-2017 06:52 ]

• tweaknerd
Thanks voor de feedback.
br00ky schreef op woensdag 22 november 2017 @ 06:41:
Tja, eerlijk gezegd ga je er net een upgrade weinig op vooruit. Wellicht een nieuwe hou, maar that is it. Aangezien je aangeeft dat medium instellingen ook al prima zijn is zelfs dat misschien overbodig. Wat mis je aan je huidige setup?
Ja eerlijk niet echt veel hij loopt vrij soepel alleen met de wat nieuwere games gaat het grafisch was minder soepel als vroeger natuurlijk... system had ik gekocht als t goed is eind 2012 of begin 2013.

Dus wat ECP0WERS hier boven al zegt is het gewoon beter om voor nu alleen de grafische kaart te upgraden en 8GB extra RAM erbij toevoegen?

Ik dacht ik haal alles nieuw vooral omdat ik een voorkomend probleem heb met mijn ASUS ROG moederbord. elke keer wanneer stroom deraf gaat moet ik naar de bios gaan om mijn SSD te selecteren om te booten. (wat vrij kut is.) heb al een bios upgrade geprobeerd maar heeft niet veel veranderd.

Stel ik ga voor een GPU upgrade wat raden jullie aan? de STRIX 1080 zou wel voldoende zijn? Vind de Ti vrij prijzig als ik eerlijk ben :F

[ Voor 3% gewijzigd door tweaknerd op 22-11-2017 07:14 ]

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
tweaknerd schreef op woensdag 22 november 2017 @ 07:11:
Ik dacht ik haal alles nieuw vooral omdat ik een voorkomend probleem heb met mijn ASUS ROG moederbord. elke keer wanneer stroom deraf gaat moet ik naar de bios gaan om mijn SSD te selecteren om te booten. (wat vrij kut is.) heb al een bios upgrade geprobeerd maar heeft niet veel veranderd.
Deze SSD al eens getest in een ander systeem? Lijkt me persoonlijk eerder een probleem met de SSD dan met het bord.. maar daar kom je alleen achter door het te testen :)
Stel ik ga voor een GPU upgrade wat raden jullie aan? de STRIX 1080 zou wel voldoende zijn? Vind de Ti vrij prijzig als ik eerlijk ben :F
Tja, persoonlijk zou ik de 1070Ti ook wel overslaan. In sommige games is hij beduidend sneller als de 1070 en zit hij tegen de 1080 aan, maar in andere games is hij dan weer amper sneller. Ik denk dat het handig als je ons even doorgeeft op wat voor monitor je gamed. Op 1080p is een normale 1070 bijvoorbeeld ook al rete snel en als je geen 144/120Hz scherm hebt toch ook al een soort van redelijke overkill :9

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 28-11 14:16
Ik zou gewoon een dual/triple fan 1080 kopen als je naar 1440p wil switchen en het anders op een 1070 houden. Toch zie ik niet echt hoe een R9 290 moeite zou moeten hebben op 1080p, misschien speel je vram intensieve titels die niet genoeg hebben aan 4GB ofzo.

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 09:15
Ik zou ook 8 gig ram bijplaatsen en nieuwe gpu. Je oude brengt nu ook 2e hands nog wel wat op :) 120 oid. Dat scheelt weer.

• tweaknerd
ECP0WERS schreef op woensdag 22 november 2017 @ 07:23:

Deze SSD al eens getest in een ander systeem? Lijkt me persoonlijk eerder een probleem met de SSD dan met het bord.. maar daar kom je alleen achter door het te testen :)

Tja, persoonlijk zou ik de 1070Ti ook wel overslaan. In sommige games is hij beduidend sneller als de 1070 en zit hij tegen de 1080 aan, maar in andere games is hij dan weer amper sneller. Ik denk dat het handig als je ons even doorgeeft op wat voor monitor je gamed. Op 1080p is een normale 1070 bijvoorbeeld ook al rete snel en als je geen 144/120Hz scherm hebt toch ook al een soort van redelijke overkill :9
Het is blijkbaar een voorkomend probleem met oudere ROG moederbords, op internet zijn vrij veel posts en iemand die ik ken heeft precies t zelfde probleem. SSD is gewoon in orde.

Ik heb een 1920x1080 Monitor van Asus. 60Hz Dit is em als het goed is... zit momenteel nog op werk hehe.
Asus VS247NR Zwart

Natuurlijk in de toekomst zou ik wel uiteindelijk voor een nieuw monitor gaan maar voor nu is het genoeg. Ik ga dan anders wel voor de STRIX 1080 en gooi 8GB extra ram erbij van wat ik nu bezit.
spokje schreef op woensdag 22 november 2017 @ 07:26:
Ik zou ook 8 gig ram bijplaatsen en nieuwe gpu. Je oude brengt nu ook 2e hands nog wel wat op :) 120 oid. Dat scheelt weer.
Klopt! Scheelt inderdaad :*)

[ Voor 4% gewijzigd door tweaknerd op 22-11-2017 07:37 ]

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-11 15:33
GTX1080 om 60hz 1080p te spelen? Heb je teveel geld ofzeau?
Ga gewoon GTX1060 6GB halen, meer als zat.
En de ram op je lijstje is niet nodig, je heb meer als genoeg aan pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15
wellicht is deze ook al te veel. Check even ook wat in je mobo past qua spec.

Als je doel is om high te kunnen spelen op 1080p 60hz, dan ben je met 16gb ram totaal en 1060 6gb klaar om in ieder geval boven 60fps te komen. Veel meer van dat is onnodig voor je setup.

Life is too short to drive boring cars

Pagina: 1