PC upgraden voor VR

Pagina: 1
Acties:

• Loekoe
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-01 11:02
Beste allemaal.
Ik wil VR gaan spelen (met name racegames), met een oculus rift. Ik heb er vooral over nagedacht om een nieuwe pc te bouwen, maar ik denk misschien wel dat het slimmer kan: met upgraden. De vraag is globaal als volgt: moet ik een nieuwe pc bouwen, of kan ik ook volstaan met upgrades (alleen videokaart, of videokaart én processor (en misschien zelfs voeding)?

Ik zoek een?
Ik zoek wellicht een nieuwe videokaart (dat zou dan de GTX 1070 zijn, waarschijnlijk). Mijn huidige videokaart voldoet aan de minimumspecs, maar ik weet niet of ik dat moet willen. De snelheid van mijn huidige processor is óók voldoende en vergelijkbaar met de aanbevolen processor (respectievelijk de AMD Phenom II X4 965 en Intel i5-4590. De vraag is: kan en moet ik deze upgraden, en kan dit wel op mijn huidige moederboard? (

Wat is je budget?
Maakt me niet zo heel veel uit, upgraden is sowieso goedkoper dan helemaal een nieuwe bouwen!

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt!

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit is mijn systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 0,-€ 0,-
1ASRock 970 Extreme4€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 84,82€ 84,82
1Cooler Master CM 690 II€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 0,-€ 0,-
1Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/8G€ 98,15€ 98,15
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 0,-€ 0,-
1XFX Pro 450W€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 182,97

Bovenstaande systeem geldt, aangevuld met de AMD Radeon R9 290.

Dank is alvast groot!

[ Voor 4% gewijzigd door Loekoe op 22-11-2017 00:05 ]

Verwijderd

Zoals aangegeven in jouw vorige topic, kon je daar de openingspost gewoon wijzigen:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1816673

• Loekoe
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:00:
Zoals aangegeven in jouw vorige topic, kon je daar de openingspost gewoon wijzigen:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1816673
Beste,
Dank voor je reactie. Je hebt gelijk. Niet ter rechtvaardiging, maar ter verklaring: ik dacht dat het beter was om een nieuw topic te maken omdat het hier in eerste instantie om een aankoopadvies betreft componenten gaat, terwijl mijn vorige vraag ging over de aankoop van een hele desktop.
Ik hoop dan ook thans dat men mij desalniettemin toch zou willen helpen! Dat zou ik enorm waarderen, :)

Verwijderd

Maar je wilt dus jouw huidige systeem upgraden? Of toch een compleet nieuw systeem.

• Loekoe
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:32:
Maar je wilt dus jouw huidige systeem upgraden? Of toch een compleet nieuw systeem.
Ik wil inderdaad upgraden. Als dat niet kan, is een nieuw systeem het alternatief. :)

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10-2025
Ik heb niet helemaal de benchmark cijfers in m'n hoofd, maar ik heb moeite om te geloven dat een quad-core AMD CPU van 2009 vergelijkbaar is in performance met een quad-core Intel CPU van 2014. In die vijf jaar zijn processors heel wat sneller geworden, en AMD loopt sinds de Core 2-dagen al achter op Intel qua performance per core. De Phenom II X4 staat in ieder geval niet op de lijst van hardware ondersteund door Oculus.

Op je huidige moederbord kun je in principe nog upgraden naar een AMD FX processor, zoals bijvoorbeeld de pricewatch: AMD FX-8350 Black Edition. Daarmee voldoe je in ieder geval aan de minimum spec van Oculus (FX-4350), maar het is niet een heel erg spectaculaire upgrade.

Als je echt de volle VR experience wilt hebben zul je toch moeten gaan nadenken over een compleet nieuw systeem. De recommended specs van Oculus zijn wel een goede richtlijn: iets van Intel's 4th-gen Haswell serie of nieuwer, danwel een AMD Ryzen, gecombineerd met een GTX 1060 of RX480.
Pagina: 1