Pc upgraden

Pagina: 1
Acties:

• Ghosjj
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-11-2025
Ik zoek een?
Upgrade voor mijn pc. Ik ben een behoorlijke leek op dit gebied. Ik weet niet zo goed welk onderdeel ik het best zou kunnen upgraden op dit moment. De pc die ik nu heb heb ik zo'n 2 jaar geleden laten samenstellen bij een winkel (informatique) en sindsdien niks meer aan veranderd.

Wat is je budget?
200 a 300 euro. Als het mogelijk is om voor dat geld een waardevolle upgrade te kopen tenminste.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een voorkeur voor msi en nvidia, al weet ik eigenlijk niet zo goed waarom. Dus t maakt niet veel uit.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Moederbord: MSI B150 Gaming M3 pricewatch: MSI B150 GAMING M3
Processor: Intel Core i5-6400 2.7 Ghz pricewatch: Intel Core i5-6400 Boxed
Geheugen: Crucial 8GB pricewatch: Crucial CT8G4DFD8213
Videokaart: MSI GeForce GTX 960 2GB Gaming pricewatch: MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G
Voeding: CoolerMaster B600 V2 600W pricewatch: Cooler Master B600 ver.2
Audio geintegreerd op het moederbord.
Internetkaart geintegreerd op het moederbord.
Acer monitor 1080p 60 hz. (volgens mij)

Ik gebruik m voor gamen en gewoon internet browsen. De games die ik op dit moment speel zijn WoW, Lawbreakers, Sims 4, Fortnite. Ik heb niet echt problemen met de spellen die ik nu speel als ik ze op medium - high zet. Alleen WoW soms erg zwaar.

Ik zat samen met een vriend van me erover te praten en wij dachten aan een videokaart. Bijvoorbeeld een gtx 1050. Maar ik vraag me af of dat het waard is vergeleken met de videokaart die ik nu heb. Of dat ik misschien zou moeten sparen voor een nog betere videokaart. Ook las ik wel eens dat WoW bijvoorbeeld meer van je cpu vraagt dan je gpu. Ondanks dat ik er veel over probeer op te zoeken weet ik echt niet zo goed wat ik zou kunnen doen.

Graag jullie advies

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

een GTX1050 is niet eens een upgrade, een 1050TI niet upgrade waardig, pas vanaf een 1060 zou je er noemenswaardig op vooruit gaan. WoW is dan weer aardig CPU intensief op sommige stukken, maar buiten de single-core clock is dat eigenlijk ook geen probleem op jouw CPU.

RAM kun je nog upgraden naar 16GB, voeding zou kwalitatief beter kunnen (maar hee, hij werkt op zich prima). wat voor opslag heb je? al aan een leuke SSD gedacht?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:49
Gemiddeldes op 1080p ultra van 10+ games:

GTX 960 2GB
41,9

GTX 1050 2GB
43,4

GTX 1060 3GB
75,6

een GTX 1050 is dus geen upgrade. De 960 is in veel games sneller. Als je echt een upgrade wilt moet je naar een 1060 3Gb gaan - als de videokaart de bottleneck is.

Bron: https://nl.hardware.info/...ips-vergelijkingstabel-21

[ Voor 5% gewijzigd door Bennnie op 22-11-2017 08:53 ]

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:38
Ik zou lekker doorsparen als ik jou was. :)

offtopic : Het blijft me verbazen hoe een spel van 10 jaar oud (WoW) cpu's van deze tijd nog aan de tand kan voelen.. zou toch niet mogen ;-)

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10-2025
Tja, de GTX 960 is niet dusdanig oud of slecht dat je voor 200-300 euro een heel zinvolle upgrade kunt doen. Een GTX 1060 is leuk, maar de sprong is niet zo groot dat die het geld waard is IMHO.

Je CPU en moederbord zou ik lekker laten zoals ze zijn, die gaan nog wel een tijdje mee.

Het enige wat ik zou overwegen is een extra 8 GB van hetzelfde geheugen erbij prikken. Zeker voor het spelen van open world games is een upgrade van 8 naar 16 wel de moeite waard. En aangezien DDR4 geheugen de komende tijd alleen maar duurder gaat worden, kun je die upgrade beter vroeger dan later doen.