Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttadams.
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-03-2021
Hallo allemaal,

Ik heb een iPhone 6s. Deze is in de VS aangekocht en daarbij werd Applecare+ aangekocht. Dit geldt ook in Nederland/België... Nu is het zo dat ik problemen begin te krijgen met het scherm. Ik ben van plan om het toestel onder Applecare+ binnen te geven voor reparatie. Ik veronderstel dat het toestel omgeruild zal worden. Daarbij heb ik 2 vragen aan jullie - eventuele mensen met dergelijke ervaring:

- Stel dat het toestel niet vervangen wordt, maar het scherm alleen vervangen, komt er dan niet vlotter stof in het toestel, vooral in de camera achteraan of vooraan, aangezien die "adhesive tape" (niet zoals bij iPhone 7, maar zoals bij iPhone 6s) dan niet meer aanwezig is? Of plaatst apple die tape terug, zelfs bij vervanging van scherm?

- als het toestel wel vervangen wordt, geeft Apple dan een nieuw toestel of een refurbished model? En in welke staat zijn die refurbished modellen?

Ik wil namelijk geen toestel krijgen die slechter is en meer gebruikssporen heeft dan deze 6s van mij.

Alvast bedankt voor een antwoord.

Tom

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Welk model heb je precies? Dat kun je checken bij Instellingen -> Algemeen -> Info en dan druk je eenmalig op Model. Welk nummer zie je dan (AXXXX)?

Apple verkoopt in de VS namelijk het model A1633/A1634(Plus) als Sim Free en in Nederland wordt A1688/A1687(Plus) verkocht. Apple mag een US model niet vervangen met een Nederlands model, waardoor een replacement toestel waarschijnlijk besteld moet worden vanuit de VS en dat kan enige tijd duren.

Het lijkt mij dan ook dat Apple zelf de voorkeur geeft aan het vervangen van het scherm. Dat duurt immers maar 1,5 uur. Daarbij plaatst Apple ook gewoon opnieuw de adhesive tape, dus om stof hoef je je geen zorgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Gezien het feit dat TS 'm gebruikt in NL lijkt het mij dat hij de A1633 heeft. De A1688 is gelockt op Sprint, T-Mobile, Verizon.

https://www.iphonefaq.org/archives/974885

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:41

NSG

Je weet niks!

Als reparatie geen optie is dan krijg je geen refurbished, maar een remanufactured toestel. Esthetisch gezien zijn deze toestellen niet van nieuw te onderscheiden. Onderdelen in het toestel zelf kunnen wel hergebruikt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ttadams. schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 23:40:

- Stel dat het toestel niet vervangen wordt, maar het scherm alleen vervangen, komt er dan niet vlotter stof in het toestel, vooral in de camera achteraan of vooraan, aangezien die "adhesive tape" (niet zoals bij iPhone 7, maar zoals bij iPhone 6s) dan niet meer aanwezig is? Of plaatst apple die tape terug, zelfs bij vervanging van scherm?
Het scherm wordt als complete front unit vervangen en is daardoor in de fabriek al geseald. Front camera enz zitten allemaal in dit front.

Stof in de camera achterin doordat het front op deze manier vervangen is kan niet.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Ik heb een in de VS aangeschaft A1633 moeten wisselen in Haarlem vanwege defecte trilunit.

Omdat het een in de VS aangeschaft toestel is moet je naar een store toe. Je mag hem niet insturen.
Ter plekke kijken ze naar je probleem. En als de garantie het toelaat krijg je een refurb toestel.
Of ze kunnen hem repareren, maar dat duurt lang, dus dat zullen ze niet in nederland willen doen. Die toestellen sturen ze liever op naar waar het goedkoper kan.
Volgens mij ergens in oost europa.

Een refurb toestel is vrijwel nieuw, deze zit alleen in een doosje zonder accesoires.

Je kunt overigens gewoon Apple je laten bellen op je toestel. Dan voeren ze diagnostiek uit en leggen ze precies uit hoe de vork in de steel zit m.b.t ruilen. Eventueel direct een afspraak maken in een store.

[ Voor 19% gewijzigd door jeroen3 op 22-11-2017 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Nu online
Snake schreef op woensdag 22 november 2017 @ 06:28:
Gezien het feit dat TS 'm gebruikt in NL lijkt het mij dat hij de A1633 heeft. De A1688 is gelockt op Sprint, T-Mobile, Verizon.

https://www.iphonefaq.org/archives/974885
Toestellen die in de Apple Store gekocht worden zonder abonnement zijn standaard unlocked. Als TS voor het T-Mobile model heeft gekozen dan heeft 'ie A1688 en is het gewoon een unlocked toestel. A1688 wordt ook in Nederland verkocht. Zie apple.com/iphone/LTE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttadams.
Hallo allemaal

Bedankt voor de vele en duidelijke reacties! Ben blij te horen dat Apple normaal de adhesive tape opnieuw bevestigt. Ik heb inderdaad het A1633 model. Nog een kleine vraag: valt het vervangen van het scherm onder Applecare+? De iPhone werd aangekocht op 26 januari 2016, dus nog steeds Applecare t.e.m. 26 januari 2018 maar geen wettelijke garantie meer.

Zal het mij dan iets kosten? Ik vind voornamelijk de voorwaarden die gelden in Amerika, niet deze die gelden in Europa...

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Nu online
ttadams. schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:03:
Hallo allemaal

Bedankt voor de vele en duidelijke reacties! Ben blij te horen dat Apple normaal de adhesive tape opnieuw bevestigt. Ik heb inderdaad het A1633 model. Nog een kleine vraag: valt het vervangen van het scherm onder Applecare+? De iPhone werd aangekocht op 26 januari 2016, dus nog steeds Applecare t.e.m. 26 januari 2018 maar geen wettelijke garantie meer.

Zal het mij dan iets kosten? Ik vind voornamelijk de voorwaarden die gelden in Amerika, niet deze die gelden in Europa...

Alvast bedankt!
Ligt eraan wat er mis mee is. Als het door eigen schuld komt (valschade bijv.) dan betaal je €29 voor een schermreparatie en €99 als het hele toestel vervangen moet worden. Als het onder garantie valt betaal je niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je krijgt van Apple zelf nooit een zgn Refurbished toestel. Dat heet re-manufactured en voldoet aan hele andere eisen als shops hier in Nederland aanbieden. Een scherm vervangen wordt compleet gedaan dus incl. de tape in de behuizing waar het scherm op gedrukt wordt. Informatie over garantie en contactgegevens vind je op de site van Apple zelf.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttadams.
Bedankt @Hackus . Stel nu dat ik het scherm zelf zou laten vervangen, kan ik dan ergens die tape voor op de behuizing te plakken zelf kopen? Zodat er geen stof tussen kan?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Elke fatsoenlijke reparateur vervangt dat.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttadams.
@Hackus dat betwijfel ik niet, maar ik bedoelde het eerder in de zin van: stel dat ikzelf een scherm bestel en dat vervang, kan ik dan ergens die tape zelf kopen om er zelf op te plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ttadams. schreef op woensdag 22 november 2017 @ 22:43:
@Hackus dat betwijfel ik niet, maar ik bedoelde het eerder in de zin van: stel dat ikzelf een scherm bestel en dat vervang, kan ik dan ergens die tape zelf kopen om er zelf op te plakken?
Net zoals dat er tientallen varianten zijn van het front (Altijd imitatie wat je los koopt) zijn die er ook van de tape.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ttadams. schreef op woensdag 22 november 2017 @ 22:43:
Waarschijnlijk bij dezelfde shop als waar je je scherm koopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttadams.
Kunnen jullie mij misschien helpen met een website te vinden waar ik deze tape zou kunnen kopen? Op Aliexpress kan, maar ik heb daar slechte ervaringen mee dus die website sla ik bewust over...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik zou niet zelf gaan klooien en zeker niet als je Apple care hebt.
Zet oa frame sticker in Google 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttadams.
Ben ik niet van plan. Ik zag het als een back-up plan. Een heel grote dankje wel!

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ttadams. schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:03:
Apple heeft daar een prima Nederlandse pagina voor gemaakt: https://www.apple.com/nl/support/products/iphone.html

Wat is er met je telefoon aan de hand? Is het echt het scherm of reageert het toestel niet meer op aanrakingen op het scherm?
ttadams. schreef op woensdag 22 november 2017 @ 22:51:
Kunnen jullie mij misschien helpen met een website te vinden waar ik deze tape zou kunnen kopen? Op Aliexpress kan, maar ik heb daar slechte ervaringen mee dus die website sla ik bewust over...
In geval van AppleCare die nog geldig is zou ik er niet eens over peinzen om zelf een schroevendraaier ter hand te nemen of mijn toestel in een telefoontoko te laten fixen. Er staat een Apple logo op, er zit nog extra aangekochte garantie op én er is iets mis met het toestel. In dat geval mag Apple zich er mee redden en hoe ze dat doen zou mij jeuken, als ze het maar netjes oplossen.

Apple kan telefoons omruilen voor een refurbished of een nieuw exemplaar of Apple kan de telefoon repareren. Als klant heb je daar weinig over te zeggen, in beide gevallen voldoet Apple aan de weg: je krijgt een toestel die conform is met waar je voor betaald hebt.

[ Voor 50% gewijzigd door sypie op 22-11-2017 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttadams.
@sypie het scherm vertoont aan de linkerbovenkant een donkere schaduw over de breedte van het hele scherm. Grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ttadams. schreef op woensdag 22 november 2017 @ 23:12:
@sypie het scherm vertoont aan de linkerbovenkant een donkere schaduw over de breedte van het hele scherm. Grt
Dan is het dus niet het zogenaamde "Touch Disease" vermoed ik.

Nou ja, een nieuw schermpje dan maar. Even een afspraak maken met de Genius Bar en je wordt direct geholpen. Niet zomaar naar een Apple Store toe gaan, daar hebben ze meestal geen tijd voor. Je moet echt even een afspraak plannen. https://www.apple.com/nl/retail/geniusbar/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttadams.
@sypie Zoveel dank voor uw antwoord! Echter, stel -hopelijk niet- dat het zover zou komen dat ik zelf mijn scherm vervang, kan het dan geen probleem zijn dat ik een model A1633 heb - een VS-model? Hiermee bedoel ik, gaat het scherm voor een model A1688 wel passen op het Amerikaanse moederbord van mijn 6S?

Grt

[ Voor 4% gewijzigd door ttadams. op 23-11-2017 00:25 ]

Ik dacht dat AppleCare+ tegenwoordig niet meer overseas gebruikt kan worden?
Dus een AC VS kan niet in de EU en AC EU is niet geldig in de VS. Of ben ik nu in de war met de MacBook?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Nu online
WhatsappHack schreef op donderdag 23 november 2017 @ 01:39:
Ik dacht dat AppleCare+ tegenwoordig niet meer overseas gebruikt kan worden?
Dus een AC VS kan niet in de EU en AC EU is niet geldig in de VS. Of ben ik nu in de war met de MacBook?
Maakt niet zoveel uit waar AppleCare+ gekocht is. Het is meer een probleem wanneer het model dat je hebt niet verkocht wordt in het land waar je service aanvraagt. Bijv. een CDMA-model uit China waar je support voor wil hebben in Nederland. Apple Nederland heeft daar de onderdelen gewoon niet voor. Daar verandert AppleCare+ ook niks aan.

Meestal is Apple wel bereid om je toestel op te sturen of de onderdelen te bestellen, maar dat duurt vaak wel minstens een week. Schermreparaties en batterij vervangen bijv. wordt wel meteen uitgevoerd, omdat die onderdelen in elk toestel hetzelfde zijn.

• ttadams.
@MelvinW en @WhatsappHack , zoveel dank voor jullie antwoord! grt
Pagina: 1