Vraag

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-11 15:19
Ik weet het, de titel van dit topic is nogal vaag, maar ik wist geen betere omschrijving.

Anyway, ik heb afgelopen vrijdag de MSI GP62M 7REX-1289NL gekocht en wat een geweldig ding is dat zeg. Ik was echt aan vervanging toe en ik ben er erg blij mee, maar ik stoor me enorm aan hoe fel wit het scherm eigenlijk is. Zou er een foto van maken, maar het is nogal moeilijk om te laten zien.

Mijn vorige laptop is er eentje van 5 jaar oud had een LCD scherm (MEDION® AKOYA® P6816), dus het kan eraan liggen dat ik nog niet gewend ben aan een IPS scherm. Aan de andere kant, ik al wat lopen spelen met F.lux, de helderheid van me scherm en de Intel scherminstellingen (contrast, etc), maar krijg het niet zoals ik het gewend ben. Hierbij moet ik wel vermelden dat het erop lijkt dat ik er alleen last van heb als het puur wit is (nieuwe tab in Chrome bijvoorbeeld). In Hitman en met Phoenix OS heb ik er eigenlijk weinig last van.

Is dit een bekend gegeven met IPS schermen en kan ik daar verder wat aan doen zonder de andere kleuren te verpesten? Kan ik beter me laptop terugsturen en iets anders nemen? Of heb ik gewoon pech en moet ik niet zo zeiken. :9

EDIT: Na een bezoekje aan de Coolblue XXL winkel ben ik tot de conclusie gekomen dat het aan de laptop zelf ligt. Als je deze naast een Asus/Lenovo laptop zet dan kun je zien dat een MSI IPS scherm een heel stuk blauwer is dan een IPS scherm van Asus/Lenovo. Uiteindelijk heb ik dus MSI laptop teruggestuurd en een ASUS ROG GL503VM-ED110T gekocht.

[Voor 11% gewijzigd door Mitchell op 27-11-2017 09:03]

Signature

Alle reacties

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:36
Helderheid / contrast verminderen een optie?
F.lux installeren?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Nat-Water schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 22:14:
F.lux installeren?
En raad eens welke dingen in de TS staan...

You save everyone, but who saves you?

• Mitchell
Nat-Water schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 22:14:
F.lux installeren?
Heb ik al gedaan en staat ook netjes vermeld in de TS:
Mitch377 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 22:13:
Aan de andere kant, ik al wat lopen spelen met F.lux, de helderheid van me scherm en de Intel scherminstellingen (contrast, etc), maar krijg het niet zoals ik het gewend ben.

[Voor 6% gewijzigd door Mitchell op 21-11-2017 22:17]

Signature

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:36
Oeps, overheen gelezen. Zou zweren dat het er niet in stond. Blijkbaar toch wel. Excuus.
Je kan proberen je beeldscherm te kalibreren (windows button, 'kaliberen') maar daar heb ik zelf nooit echt goeie ervaringen meer gehad.

Je kan ook nog een beetje in je power options rommelen. Bij mijn eigen laptop een combinatie van f.lux / gewenning nodig gehad.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Mitchell
Nat-Water schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 22:41:
Oeps, overheen gelezen. Zou zweren dat het er niet in stond. Blijkbaar toch wel. Excuus.
Je kan proberen je beeldscherm te kalibreren (windows button, 'kalibreren') maar daar heb ik zelf nooit echt goeie ervaringen meer gehad.
Geen probleem, kan gebeuren. Het kalibreren van mijn beeldscherm heeft toch wel redelijk iets geholpen, maar als ik dit zo lees dan zal het vooral aan de kleur moeten wennen.

Signature

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:36
Mitch377 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 22:13:
Ik weet het, de titel van dit topic is nogal vaag, maar ik wist geen betere omschrijving.

Anyway, ik heb afgelopen vrijdag de MSI GP62M 7REX-1289NL gekocht en wat een geweldig ding is dat zeg. Ik was echt aan vervanging toe en ik ben er erg blij mee, maar ik stoor me enorm aan hoe fel wit het scherm eigenlijk is. Zou er een foto van maken, maar het is nogal moeilijk om te laten zien.

Mijn vorige laptop is er eentje van 5 jaar oud had een LCD scherm (MEDION® AKOYA® P6816), dus het kan eraan liggen dat ik nog niet gewend ben aan een IPS scherm. Aan de andere kant, ik al wat lopen spelen met F.lux, de helderheid van me scherm en de Intel scherminstellingen (contrast, etc), maar krijg het niet zoals ik het gewend ben. Hierbij moet ik wel vermelden dat het erop lijkt dat ik er alleen last van heb als het puur wit is (nieuwe tab in Chrome bijvoorbeeld). In Hitman en met Phoenix OS heb ik er eigenlijk weinig last van.

Is dit een bekend gegeven met IPS schermen en kan ik daar verder wat aan doen zonder de andere kleuren te verpesten? Kan ik beter me laptop terugsturen en iets anders nemen? Of heb ik gewoon pech en moet ik niet zo zeiken. :9
Wat je beschrijft is exact wat het is om een IPS scherm te hebben. Wit is ook daadwerkelijk wit.
Het went vrij snel vooral als je uiteindelijk gewoon alleen nog maar dat scherm gebruikt voor een langere periode.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee