Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

iPhone 7 - stuck at Apple logo

Pagina: 1
Acties:
  • 4.273 views

Vraag

• Slomy
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 20:09
Hi Tweakers,

Ik heb (urgent) jullie hulp nodig. Mijn iPhone 7 hangt vast op het Apple logo. Normaal gesproken geen probleem, ik zou een back-up hebben en als alle resets niet werken zou ik garantie claimen.
Alleen zit op dit moment in Australië, ben ik bezig met een geweldige reis, heb ik mijn normale MB niet bij mij en heb ik dus geen back-up van de vele honderden foto's die ik al met de iPhone geschoten heb. Daarnaast merk je nu pas hoeveel zaken er in verschillende apps gelogged staan (tickets in wallets etc) waar je nu ook op een andere manier bij moet komen of de andere zaken waar je veel op vertrouwt tijdens het reizen (om nog maar te zwijgen over de beelden die met de drone gemaakt zijn).
Oftewel: ik wil alles in het werk stellen om ervoor te proberen te zorgen dat de data behouden blijft.

Wat heb ik al geprobeerd:
- (soft) reset dmv power button + volume down --> geen succes
- reset dmv iTunes (wat op deze PC nog niet geinstalleerd stond) en iPhone vasthangen aan computer en in de recovery modus (power button + volume down) via iTunes proberen de iPhone software bij te werken --> geen succes

Zijn er nog andere mogelijkheden die ik over het hoofd zie? Of ben ik de zwaar de zak en is dadelijk alles weg?

Beste antwoord (via Slomy op 22-11-2017 22:23)

• ptol
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 14-12-2017
Batterij helemaal leeg laten lopen totdat hij uitgaat. Daarna de lader eraan en als het goed is start hij dan weer op!

Alle reacties

• Jaaap
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Kun je langs een apple store daar in Australie?

Vetten zijn gezond. Eet meer vetten en minder koolhydraten.

• Slomy
quote:
Jaaap schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 22:14:
Kun je langs een apple store daar in Australie?
De dichtstbijzijnde ben ik helaas al een kleine 1200 km geleden gepasseerd.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• ptol
Batterij helemaal leeg laten lopen totdat hij uitgaat. Daarna de lader eraan en als het goed is start hij dan weer op!

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 01:00
Hoe oud is je toestel? Je zit nu in Australië, dus je garantie is maar 1 jaar vergeleken met de 2 jaar die je in Nederland hebt. Houd daar dus rekening mee. Als het toestel minder dan een jaar oud is raad ik je aan om een Authorized Service Provider op te zoeken. Daar zijn er vaak wat meer van dan officiële Apple Stores en zij hebben ook de middelen om je te helpen. Via getsupport.apple.com kun je opzoeken waar er service providers te vinden zijn en eventueel een afspraak maken.

De kans is echter aanwezig dat het toestel volledig hersteld moet worden om 'm eventueel weer aan de praat te krijgen. Daarbij gaat al je data helaas verloren. Apple kiest altijd voor de makkelijkste manier om iets te repareren en dan is databehoud geen prioriteit. In het beste geval is het een issue met bijv. de batterij en kan deze vervangen worden zonder dataverlies, maar het logic board kan ook een defect hebben en dan is dataverlies onvermijdelijk.

Heb je overigens geen iCloud-fotobibliotheek ingeschakeld? Je foto's worden dan automatisch geüpload en staan dus op je iCloud-account.

MBP 13" 2018 TB i7 2.7GHz // 16GB RAM // 1TB - iPhone Xs Max Gold 256GB - Apple Watch Series 4 Hermès

• Slomy
quote:
ptol schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:24:
Uiteindelijk was dit hem dus inderdaad! Daarna snel aan de pc gehangen en een back-up gemaakt zodat in ieder geval de foto’s veilig zijn. Had niet verwacht dat dan juist deze stap ervoor zou zorgen dat de iPhone weer zou doorstarten. Thanks.

Ik had dus inderdaad verder alle iCloud / back-up opties uitstaan. WiFi hier in hotels is vaak beperkt (kwa snelheid en GB), waardoor dat vaak ook niet mogelijk was.
In ieder geval van geleerd en nu, voor de zekerheid, de komende dagen maar wat meer backups maken.

• ptol
quote:
Slomy schreef op woensdag 22 november 2017 @ 22:27:
[...]

Uiteindelijk was dit hem dus inderdaad! Daarna snel aan de pc gehangen en een back-up gemaakt zodat in ieder geval de foto’s veilig zijn. Had niet verwacht dat dan juist deze stap ervoor zou zorgen dat de iPhone weer zou doorstarten. Thanks.

Ik had dus inderdaad verder alle iCloud / back-up opties uitstaan. WiFi hier in hotels is vaak beperkt (kwa snelheid en GB), waardoor dat vaak ook niet mogelijk was.
In ieder geval van geleerd en nu, voor de zekerheid, de komende dagen maar wat meer backups maken.
Goed om te horen man! :)

• lakegreen
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 15-03 07:30
DFU-modus is een van de oplossingen, ik hoop dat je een computer hebt die kan worden gebruikt:
1. Start iTunes op je computer (als je geen computer hebt, moet je een afspraak maken bij de Apple Store voor meer hulp).
2. Verbind je iPhone met je computer via de USB-kabel die bij je telefoon is geleverd.
3. Zet je iPhone uit. Als u uw telefoon niet kunt uitschakelen met de schuifregelaar op het scherm, houdt u de aan / uitknop ingedrukt totdat het scherm grijs wordt weergegeven.
4. Nadat u de telefoon hebt uitgeschakeld, houdt u de aan / uitknop gedurende 3 seconden ingedrukt.
Houd na 3 seconden de aan / uitknop ingedrukt en druk op de startknop aan de voorkant van de telefoon (als u een telefoon uit de iPhone 7-serie hebt, gebruikt u de knop Volume omlaag in plaats van de startknop).
5. Houd beide knoppen gedurende 10 seconden ingedrukt.
6. Laat de aan / uitknop los en houd de startknop (of het volume op iPhone 7) gedurende 5 seconden ingedrukt.
7. Als er iets op het scherm wordt weergegeven - Apple-logo, "Connect to iTunes" -prompt, enz. - U bevindt zich niet in de DFU-modus en moet het proces vanaf stap 1 opnieuw starten.
8. Als uw iPhone-scherm nog steeds leeg is en er niets wordt weergegeven, bevindt u zich in de DFU-modus. Dit is lelijk, maar het gesloten iPhone-scherm ziet er iets anders uit dan het scherm dat wordt geopend zonder iets weer te geven.
9. Nadat de DFU-modus is geactiveerd, verschijnt er een pop-upvenster in de iTunes-gegevens op uw computer, waarin u wordt gevraagd de iPhone te herstellen. U kunt uw iPhone herstellen naar de fabrieksinstellingen of gegevens laden naar uw telefoon.
Naast het nieuws zijn er veel manieren om dit probleem op te lossen. :)

lakegreen wijzigde deze reactie 27-11-2018 03:45 (56%)

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Waarom kick je een jaar oud topic omhoog met een oplossing, terwijl het probleem al was opgelost 8)7 Dit topic gaat op slot voordat nog meer mensen hun oplossingen komen melden.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!”
宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True