Vraag

• YonikeVD
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18-08-2021
Hallo Tweakers,

Ik ben aan het twijfel tussen se iPhone 6, iPhone SE en de Samsung Galaxy S6. Ik heb zeker 100 videos bekeken maar ik kan geen keuze maken. Prijs maakt me niet veel uit. iPhone 6 kost €23,- met abbonement per maand. SE €20,- en de S6 €23,-. Ik weet dat de S6 veel betere stats heeft qua processor en RAM, Camera, scherm etc... Na videos bekijken is de iPhone 6 niet veel slechter van de S6 terwijl de S6 veel betere hardware heeft. Ik heb een iPhone 4, Sony Xperia Z3 en een Samsung Galaxy S5 gehad. Persoonlijk vind ik Android zo onoverzichtelijk en iOS lijkt me wel fijn. Ik zou graag jullie mening willen horen over welke ik zou halen.

Alvast bedankt

Alle reacties

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:33
Als je iOS zo fijn vind dan kan je toch de iphone nemen? Het zal een kwestie zijn van wil je je telefoon kunnen tweaken neem je android wil je simpel neem je iphone

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:40
Hardware zegt niks, Android en iPhone vergelijken is appels met peren vergelijken. Als jij Android niks vindt, moet je lekker voor een nieuwere iPhone gaan.

The devil is in the details.

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Dit is inderdaad appels met peren vergelijken, maar de Galaxy S6 is uit 2015, dus al een ouder model, krijgt waarschijnlijk geen updates meer, de iPhone 6 is uit 2014, maar krijgt wél nog updates, de iPhone SE is 't nieuwst, uit 2016, met grotendeels de hardware van de iPhone 6s in de behuizing van de 5s.
Zelf zou ik bij de keuze uit deze drie dus voor de SE gaan, maar dat is uiteraard persoonlijk.

En ja, ik weet, dat men ook bij de Samsung langer updates kan krijgen, door 't installeren van een custom ROM, maar dat zie ik TS nog niet doen... :)

[ Voor 3% gewijzigd door Marly op 22-11-2017 05:14 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@YonikeVD ik heb het eens met de rest. Als je Android zo onoverzichtelijk vind zou ik voor een iPhone gaan. Wil je toch voor een Android toestel gaan zou ik de Galaxy S6 niet meer halen. Dat toestel is al een stuk ouder en krijgt geen updates meer. Je zit dan de komende twee (of meer) jaar met een beveiligingsrisico.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

rens-br schreef op woensdag 22 november 2017 @ 08:26:
Als je Android zo ONoverzichtelijk vind zou ik voor een iPhone gaan.
;)

Maar, is de vraag niet een beetje: je hebt zowel Android als iOS gebruikt de laatste jaren. Heb je op 1 van die platforms al veel gekocht (apps/games) en zo ja, wil je dat kunnen blijven gebruiken? Of doe je veel uit de cloud (muziek/foto's/etc) en welke provider is daar voor jou het beste voor?

Persoonlijk, maar dat is mijn mening: ik vind Android aanzienlijk vriendelijker/uitgebreider als het gaat om zelf dingen aanpassen, alternatieve oplossingen voor grote/kleine vraagstukken etc. Maar iOS vind ik stabieler maar tegelijkertijd ook geslotener; je bent vaak voor "onbekende issues" aangewezen op Apple tenzij je je telefoon jailbroken hebt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:43

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Wat de keuze betreft tussen de 6/galaxy en de SE, hoe graag wil je je telefoon nog met 1 hand kunnen bedienen? Formaat is een van de grootste redenen om voor de SE te kiezen.

En bedenk je ook dat de SE het nieuwste van dit rijtje is. Feitelijk is het een Iphone 6S in de behuizing van een 5(s). De Galaxy S6 zou bij mij direct al afvallen vanwege het gebrek aan security updates.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Pagina: 1