Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:02

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Hi All,

Langzaam maar zeker begin ik mij een beetje voor te sorteren op de volgende stap in mijn Carriere. Werk nu sinds 2009 bij mijn huidige werkgever, en vind dat ik mijzelf weer eens een schop onder de kont moet geven. Ik zou daarom graag eens iemand professioneel naar mijn CV en LinkedIn willen laten kijken. Zal vast e.e.a. aan te verbeteren zijn. Stukje tekstschrijven en opmaak is denk ik vooral van belang.

Zijn er mensen die ervaring hebben met dienstverleners op dit vlak?
Natuurlijk reeds een zoektocht gedaan, en daarmee wel veel gevonden, maar vind het erg moeilijk om de kwaliteit te beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het CWI? Tenminste, daar doen ze voorkomen dat ze mensen aan een baan kunnen helpen.

Randstad? Doen alsof je via hun wil werken en alles late oppoetsen?

Er zijn hele seminars over hoe je op LinkedIn jezelf beter vindbaar maakt; ook webbased. Hebben deze al enig resultaat gehad voor je?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

MAX3400 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 21:02:
Het CWI? Tenminste, daar doen ze voorkomen dat ze mensen aan een baan kunnen helpen.

Randstad? Doen alsof je via hun wil werken en alles late oppoetsen?

Er zijn hele seminars over hoe je op LinkedIn jezelf beter vindbaar maakt; ook webbased. Hebben deze al enig resultaat gehad voor je?
Zou je dan niet eerder naar Yacht kijken, mist je in dat vakgebied zit?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:46

Qwerty-273

Meukposter

Aan je LinkedIn profiel te zien heb je bij je huidige werkgever ook de nodige groei doorgemaakt de afgelopen jaren. Wel leest de tekst van wat je in elke positie nou gedaan hebt een beetje knullig. Richt je jezelf trouwens op een internationale werkgever? Of kijk je liever naar een vol Nederlands bedrijf? In het geval van het laatste waarom dan een Engelstalige LinkedIn? Profiel foto ziet er wel gelikt uit :)

Op tal van sites staan natuurlijk stappen om de 'beste' cv in korte tijd in elkaar te zetten. Bijvoorbeeld op http://www.mooicv.nl/een-onweerstaanbaar-cv-in-30-minuten/ en de tip daarvan die ik vaak niet zie terug komen in aangeleverde cv's (of linkedin beschrijvingen) is "Voor het omschrijven van functies die in het verleden liggen, schrijf je de werkwoorden ook in verleden tijd, en een huidige functie in tegenwoordige tijd."

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHH
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-09-2024

DHH

Er zijn inderdaad talloze websites te vinden om er zelf mee aan de slag te gaan. Dan helpt het natuurlijk wel als je er zelf een beetje feeling voor hebt. Sowieso verstandig om er even goed over na te denken als je van plan bent om te gaan solliciteren. Sommige mensen letten er niet zo op, maar voor velen is de tekst en opmaak wel van belang of iemand uitgenodigd wordt voor een gesprek.

Ik heb voor het schrijven van teksten wel goede ervaring met www.spinguin.nl. Hoewel het opmaken van cv's/LinkedIn niet specifiek op de website staat, denk ik dat 't wel mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-09 09:45
True schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 21:08:
[...]

Zou je dan niet eerder naar Yacht kijken, mist je in dat vakgebied zit?
Yacht.. Randstad maakt geen verschil aangezien ze beiden van Randstad zijn (net als Tempo Team volgens mij).

Volgens mij zijn er online inderdaad erg veel toko's te vinden die je CV kunnen pimpen (vaak wel tegen betaling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:55
Zoek uit of je huidige werkgever een gesprek met een loopbaanadviseur kan faciliteren. Bij mijn vorige werkgever mocht ik één keer per twee jaar op kosten van de baas naar de loopbaanadviseur. Zo'n adviseur kan je cv nakijken, tips en suggesties geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Gadgeteer schreef op woensdag 22 november 2017 @ 08:30:
[...]

Yacht.. Randstad maakt geen verschil
Is Yacht tegenwoordig een uitzendbureau? In mijn tijd was het een detacheerder en moest je eerst in dienst zijn voor ze iets voor je deden. Dat lijkt me wat teveel moeite voor wat hulp bij het opleuken van je CV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 15:05 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-09 09:45
downtime schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:37:
[...]

Is Yacht tegenwoordig een uitzendbureau? In mijn tijd was het een detacheerder en moest je eerst in dienst zijn voor ze iets voor je deden. Dat lijkt me wat teveel moeite voor wat hulp bij het opleuken van je CV.
Net als moederbedrijf Randstad, plaatsen ze je tegen welke voorwaarde dan ook zolang er maar geld binnen komt (ken verschillende mensen die er werken, zelf ooit ook een gesprekje gehad op hun kantoor in Groningen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 23:40
Iemand uit mijn vriendenkring heeft een aantal jaar gewerkt voor http://www.briefopbestelling.nl/. Via deze site kun je een CV, sollicitatiebrief en/of LinkedIn profiel update bestellen. De tarieven staan op de site. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ze claimen succesvol te zijn.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:02

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Dank voor alle reacties!

In algemeenheid; ik kan best een aardig verhaal opstellen. Zelfs de motivatiebrieven gaan me vrij goed af. Maar ik merk wel dat dit me moeilijker af gaat als dit over mijzelf moet gaan op het CV/Linkedin. Vandaar dat ik op zoek ben naar wat bijstand. Wil er uiteraard ook best voor betalen, zie het als een investering in mijn toekomst.

Zal even wat vragen beantwoorden:
@MAX3400 Zag je PB, zal je m'n cv mailen, dank voor het aanbod.
@Qwerty-273 Ik target niet specifiek internationale werkgevers. Echter; ik heb wel vrij veel klanten waar ik met Engelse contactpersonen te maken heb. Voertaal op hogere niveaus is bij ons ook Engels. Vandaar mijn keuze voor het Engels op mijn LinkedIn. Heb niet echt een voorkeur voor Nederlands of internationaal. Zoals ik zei; krijg mijn eigen verhaal niet zo makkelijk op papier, ben met je eens dat het beter moet, vandaar mijn zoektocht ;) Zie ook dat ik vrij makkelijk terug te vinden ben dus :)
@sylvesterrr Heb ik ook al aan gedacht, maar is het niet raar om je huidige werkgever bijstand te vragen voor het verkassen naar een andere toko?
@Verwijderd ga ik zeker naar kijken, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:55
MikeyMan schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:48:
@sylvesterrr Heb ik ook al aan gedacht, maar is het niet raar om je huidige werkgever bijstand te vragen voor het verkassen naar een andere toko?
Als het onderdeel is van de bedrijfsregeling, waarom niet? :P Bij een grote organisatie (zoals mijn vorige werkgever) zijn er overigens doorgaans ook talloze interne vacatures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@MikeyMan Succes met zaken herschikken / uitdenken; zie je binnenkort wel in de buurt ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1