Dual port vs single port SAS?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BJD1997
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik was benieuwd wat het verschil nou precies is tussen dual en single port SAS.

Ik heb nu namelijk een HP DL380 G6 en heb sinds vandaag een paar extra schijven erbij. Nu zag ik dat de schijven die erin zaten dual port SAS schijven zijn en de extra schijven die ik er nu bij heb zijn single port.

Nu heb ik al even lopen zoeken op google wat het verschil is maar ik kom er zo niet uit.

Ook zou ik graag willen weten of dual en single port SAS schijven in dezelfde RAID array een probleem kunnen vormen of niet. Of kan ik beter 2 aparte RAID arrays aanmaken? Ik gebruik de server op dit moment alleen voor ESXi

IT Guru :)

Beste antwoord (via BJD1997 op 22-11-2017 19:49)

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-12-2025
Je server gebruikt alleen de primaire sas aansluiting van de disk, kortom je kan beide types door elkaar gebruiken.

Dual port disks worden gebruikt bijvoorbeeld bij dual domain opstellingen. Bijvoorbeeld twee servers met daartussen een doos met schijven, server A babbelt via primaire sas connector met de disks en server B babbelt met de disks over de secundaire sas connector.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-12-2025
Je server gebruikt alleen de primaire sas aansluiting van de disk, kortom je kan beide types door elkaar gebruiken.

Dual port disks worden gebruikt bijvoorbeeld bij dual domain opstellingen. Bijvoorbeeld twee servers met daartussen een doos met schijven, server A babbelt via primaire sas connector met de disks en server B babbelt met de disks over de secundaire sas connector.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• BJD1997
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 31-12-2025
Dankjewel voor je reactie en de uitleg :)

IT Guru :)