Toon posts:

scsi vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan van iemand een tekram DC-390U3W kopen, maar ik wil graag weten wat LVD en SE betekent. Weet iemand dat?

Verwijderd

als je dat al niet weet, wat moet je in godsnaam dan met scsi :?

Verwijderd

Topicstarter
leren hoe SCSI werkt :D

Verwijderd

waarom wil je scsi dan ??

neem aan dat je een reden hebt ...

Verwijderd

LVD is Low voltage Differential (ja er is ook high)
SE is Single ended

Ga nu eerst eens browsen op een basishandleiding SCSI. B.V.
http://www.seagate.com/support/disc/manuals/scsi/89509a.pdf

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een scsi kaartje, de tekram 315u
maar deze is een beetje langzaam en je kan er niet vanaf booten.
Dus vandaar dat ik een ander scsi kaartje wil

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 11 juli 2001 11:22 schreef Dirk_Hendrik het volgende:
LVD is Low voltage Differential (ja er is ook high)
SE is Single ended

Ga nu eerst eens browsen op een basishandleiding SCSI. B.V.
http://www.seagate.com/support/disc/manuals/scsi/89509a.pdf
ik had al zoiets gelezen op een ander website maar snapte er niet veel van. Ik zal deze website ff lezen.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-04 22:35
Op woensdag 11 juli 2001 11:17 schreef scsi-freak het volgende:
waarom wil je scsi dan ??

neem aan dat je een reden hebt ...
Weet jij dat dan niet???, Hij heeft van een of ander OPPERMACHTIG scsi figuur gehoord, die soms wat rare antowoorden geeft omdat die vind dat iedere n00b met SE en LVD zeer bekend moet wezen, en dat je aleen maar scsi mag hebben omdat je daar keigave plannen voor moet hebben, en dat SCSI beter was voor zijn koe.

Mar deze jongen vraagt gewoon wat en geeg hem dan ook wat antwoord ipv zo dom te lullen. :(

LVD=Low Voltage Differential
LVD reduces output signal levels
LVD increases receiver sensitivities

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 11:24 schreef sjorsie het volgende:

[..]

ik had al zoiets gelezen op een ander website maar snapte er niet veel van. Ik zal deze website ff lezen.
Niemand heeft ooit beweerd dat SCSI (op protocolniveua) simpel of eenvoudig was. Jij was toch degene die wou leren hoe SCSI werkt?

Verwijderd

Topicstarter
Je hoort mij ook niet zeggen dat SCSI makkelijk is |:(

maar ik ben er volgens mij al uit, het heeft te maken met het voltage sterkte om zo een langere kabel te kunnen gebruiken.

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 09:12

Leon

Rise Of The Robots

Wat LVD precies is is dat je in plaats van voor elk bitje data 1 datalijn hebt je er 2 hebt waarbij dan het potentieverschil (zeg maar spanningsverschil :)) zorgt voor een 1 of een 0 waardoor het minder storingsgevoelig is (ze worden bij event. storing toch allebei gestoord) en er dus hogere snelheden mee kunnen bereikt worden... :)

(weet het niet zeker hoor.. :? :))

Eeuwige n00b

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 09:12

Leon

Rise Of The Robots

Op woensdag 11 juli 2001 11:36 schreef sjorsie het volgende:

maar ik ben er volgens mij al uit, het heeft te maken met het voltage sterkte om zo een langere kabel te kunnen gebruiken.
Dat zeg ik... :P

Eeuwige n00b

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 11:38 schreef fazer het volgende:
maar spanningsverschil :)) zorgt voor een 1 of een 0 waardoor het minder storingsgevoelig is (ze worden bij event. storing toch allebei gestoord) en er dus hogere snelheden mee kunnen bereikt worden... :)
En LVD bied de mogelijkheid langere kabels te gebruiken, alleen zijn ze poepie duur!

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 11:36 schreef sjorsie het volgende:

Fout, maar niet onbegrijpelijk.
Een probleem met langere kabellengtes en hoge datasnelheden is dat de kabel zich als een condensator gaat gedragen en de integriteit van je signaal aantast. Daardoor heb je een maximale snelgheid waarbij de integriteit van je signaal nog goed genoeg is om te worden herkend door je devices. Als je differentieel gaat werken heb je je signalen zowel positief als negatief en zal de gemiddelde netto lading op je kabel nul zijn. Je signaal blijft dus beter gedefinieerd en je snelheid is minder gelimiteerd. Een ethernetkabel werkt precies eender.

Verwijderd

low voltage differential en high voltage differential

low = -1 en 1 volt
high = -3 en 3 volt
single ended = 5v

differential scsi refereert het signaal niet tegen ground maar tegen een omgekeert signaal, dus als er een spike op de lijn komt, is de output nog leesbaar. tevens zijn de lengtes beter, 12meter voor lvd en 25 meter voor hvd . de single ended en differential kunnen niet gemixed worden op de bus .

maar buiten dat, vind ik dat er veel te veel mensen rondlopen die maar dingen roepen en er totaal geen verstand van hebben. mensen die alleen maar roepen dat scsi sneller is etc, dat is bullshit. ligt puur aan de situatie.

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 11:40 schreef ApoeItoe het volgende:

[..]

En LVD bied de mogelijkheid langere kabels te gebruiken, alleen zijn ze poepie duur!
Voilgens mij gaat deze topic over SCSI en niet over het altijd en eeuwige geldgejank :(

Verwijderd

Stomme antwoorden allemaal.

hiero:

SE: (Single Ended), omschrijving voor soort 'bus' en scsi-kabel. SE apparaten / SE connectoren/scsi controllers gaan tot 40 mb/sec (in het geval van een UW(UltraWide)controller)

SE/UW kabels zijn goedkoop

LVD: (Low Voltage differential) omschrijving voor 'bus' & kabel voor apparaten en scsi controllers, die er zijn in de smaken 80 Mb/sec (U2W) of 160 Mb/Sec (U16)

LVD Kabels zijn gloedjeduur :)

Voor zover ik kan uitleggne met m'n net-wakkere-koffie-slurpende-harses

Verwijderd

[quote]Op woensdag 11 juli 2001 11:49 schreef Lexxie het volgende:
Stomme antwoorden allemaal.

Yeah Right,

Even resumeren:
Vraag: Wat is het verschil tussen SE en LVD

Antwoord:
De prijs van de kabels. |:(
Hoe bedoel je "stomme antwoorden allemaal" :(

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ben eruit (denk ik) maar ik neem scsi niet omdat het sneller is hoor, maar uit mijn ervaring stabilier dan IDE, bv met schrijvers. Ik kan on-the-fly met 2 branders 8x schrijven tegelijkertijd zonder bufferunderruns. Probeer dat maar eens met IDE :9
en daarbij gewoon nog surfen ook nog :9

Verwijderd

LVD: (Low Voltage differential) omschrijving voor 'bus' & kabel voor apparaten en scsi controllers, die er zijn in de smaken 80 Mb/sec (U2W) of 160 Mb/Sec (U16)

wees dan ook volledig,

ultra2 [ narrow ] lvd 40mb/s
ultra wide 2 [ wide ] lvd 80mb/s
ultra 3 wide [ wide only no narrow impl ] lvd 160mb/s
u160/m [wide] lvd 160mb/s
u160 [wide] lvd 160mb/s
u320 [wide] lvd 320mb/s

• ElbY
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:19
http://www.scsischool.com/

Als je denk dat je het snap -> even examen doen. Krijg je officieel certificaat thuis gestuurd vanuit... Canada ?!? for free.

Extra aanvullinkje voor op je CV.

Verwijderd

hmm, die heb ik ook :P

maar die van compaq certified instructor zijn mooier *D

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 21:30 schreef ElbY het volgende:
http://www.scsischool.com/

Als je denk dat je het snap -> even examen doen. Krijg je officieel certificaat thuis gestuurd vanuit... Canada ?!? for free.

Extra aanvullinkje voor op je CV.
De tandjes.... Dat was wel een héél simpel testje..

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 21:42 schreef scsi-freak het volgende:
hmm, die heb ik ook :P

maar die van compaq certified instructor zijn mooier *D
Zou je die URL kunnen geven? Ga ik die ook nog even halen.

Verwijderd

Zou je die URL kunnen geven? Ga ik die ook nog even halen.

*D

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 11:44 schreef Dirk_Hendrik het volgende:

[..]

Fout, maar niet onbegrijpelijk.
Een probleem met langere kabellengtes en hoge datasnelheden is dat de kabel zich als een condensator gaat gedragen en de
Fout, als je het over deze boeg gaat gooien hebben we het dus over transmissie techniek (ook wel lange leidingen genoemd).
Hoe de impedantie van een kabel zich voordoet hangt van een heleboel factoren af:

- Kabel lengte
- Isolator en afstand tussen de geleiders
- Frequentie van het signaal
- Al dan niet afgesloten

De sterkte van een signaal doet niks veranderen aan de impedantie van een geleider.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Op woensdag 11 juli 2001 11:01 schreef scsi-freak het volgende:
als je dat al niet weet, wat moet je in godsnaam dan met scsi :?
Wat is dat nou voor onzin... Ik heb zelf ook SCSI apparaten, maar ik weet ook echt niet wat LVD en SE en al die andere dingen betekent hoor...

en je bijschrift bij je icon lijkt me ook maar raar... Scsi is beter voor je koe... volgens mij gebruikt je koe je harddisk niet (bijna niet dan)... dus...

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 22:20 schreef TheLunatic het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor onzin... Ik heb zelf ook SCSI apparaten, maar ik weet ook echt niet wat LVD en SE en al die andere dingen betekent hoor...

en je bijschrift bij je icon lijkt me ook maar raar... Scsi is beter voor je koe... volgens mij gebruikt je koe je harddisk niet (bijna niet dan)... dus...
scsi ontlast je processor in vergelijking met ide , dus scsi heeft wel degelijk invloed voor je koe
Pagina: 1