Ik heb een HP server met Windows server 2012 R2.
Hierin is een hyper-v omgeving aangemaakt met een 2e Server 2012 R2 installatie.
Deze hyper-v omgeving is ingericht als een Remote Desktop Server zodat werknemers remote kunnen werken.
Echter treed nu het volgende op:
RDP sessie naar de 'main/host' server werkt alles naar behoren.
RDP sessie naar de Remote Desktop Server is vrij traag.
Als ik de Hyper-v sessie vanuit de host server start, gaat dit wel snel, dus er lijkt iets te zitten i.c.m met RDP en RDS.
Ik had al iets gelezen dat het te maken kon hebben met de Broadcom netwerkkaart.
Op de host server staan nog niet de laatste NIC drivers, dit is nog niet gedaan omdat ik had gelezen dat na het updaten van de NIC drivers van de server, de de VM's opnieuw moet koppelen o.i.d.
NIC: broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet
Driver Provider: Microsoft
Driver Date: 22-03-2013
Driver Version: 15.6.1.3
Digital Signer: Microsoft Windows
En kun je ook de Hyper-v Virtual Network adapter updaten?
Want als ik hierin de driver gegevens bekijk staat er het volgende:
Driver Date: 21-06-2006
Driver version: 6.3.9600.16384
Digital signer: Microsoft Windows
Dus voordat ik aan de slag ga, wat zijn hierin de juiste stappen die gedaan moeten worden?
Of is er wellicht een andere verklaring waarom de RDP sessie op RDS zo traag is?
Hierin is een hyper-v omgeving aangemaakt met een 2e Server 2012 R2 installatie.
Deze hyper-v omgeving is ingericht als een Remote Desktop Server zodat werknemers remote kunnen werken.
Echter treed nu het volgende op:
RDP sessie naar de 'main/host' server werkt alles naar behoren.
RDP sessie naar de Remote Desktop Server is vrij traag.
Als ik de Hyper-v sessie vanuit de host server start, gaat dit wel snel, dus er lijkt iets te zitten i.c.m met RDP en RDS.
Ik had al iets gelezen dat het te maken kon hebben met de Broadcom netwerkkaart.
Op de host server staan nog niet de laatste NIC drivers, dit is nog niet gedaan omdat ik had gelezen dat na het updaten van de NIC drivers van de server, de de VM's opnieuw moet koppelen o.i.d.
NIC: broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet
Driver Date: 22-03-2013
Driver Version: 15.6.1.3
Digital Signer: Microsoft Windows
En kun je ook de Hyper-v Virtual Network adapter updaten?
Want als ik hierin de driver gegevens bekijk staat er het volgende:
Driver Date: 21-06-2006
Driver version: 6.3.9600.16384
Digital signer: Microsoft Windows
Dus voordat ik aan de slag ga, wat zijn hierin de juiste stappen die gedaan moeten worden?
Of is er wellicht een andere verklaring waarom de RDP sessie op RDS zo traag is?
[ Voor 6% gewijzigd door DaVaRiOuS op 21-11-2017 18:19 ]