Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacken
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 19:10
Hallo,

Op dit moment heb ik een Pioneer VSX-S510 die geen mogelijkheid heeft om HDCP 2.2 door te voeren en aldoende kom ik met mijn nieuwe NVIDIA Shield bedrogen uit. Ik baal er van dat ik vanwege een copyright systeem moet switchen.. maar het is niet anders.

Ik ben dus op zoek ben naar een receiver die geen toeters en bellen heeft (wifi, airplay, spotify connect e.d.) die mijn set kan ondersteunen:

TV: Panasonic Panasonic TX-55CX700
Speakers: Q Acoustics 7000i 5.0
Subwoofer: BK P12-300SB-DF

Wat ook belangrijk is, is dat de receiver in mijn meubel kan.. die natuurlijk niet al te diep is. De VSX-S510 past er (net) in, die is net geen 32 cm diep. Mijn budget is rond de 200/300 euro. Randapparatuur is aangesloten via HDMI.

Wat vinden jullie van de Yamaha RX-V383 of 381 - Upscaling is niet noodzakelijk denk ik? Dat doet de TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies valt onder CEA, AUD > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:46
Misschien kan je beter je Nvidia Shield direct aansluiten op je TV, en dan via een TOS kabeltje je geluid van de TV naar de receiver sturen (doe ik ook).

Dat kost je 12€, dus 188€ gespaard.

Thank me later :-)

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacken
Tommie12 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:53:
Misschien kan je beter je Nvidia Shield direct aansluiten op je TV, en dan via een TOS kabeltje je geluid van de TV naar de receiver sturen (doe ik ook).

Dat kost je 12€, dus 188€ gespaard.

Thank me later :-)
Nice!

Maar krijg jij DTS / DTS-HD e.d. netjes door in alle applicaties? Want als ik wat verder google dan zie ik:
I just got my Turtle Beach Audio Advantage Micro II and i plugged it in and changed the setting in the menu to USB audio modde 5.1 Surround sound and restarted.
I have tested it with Plex & Kodi and the 5.1 audio works with DOLBY and DTS perfectly. Netflix however will not work with optical since Netflix runs EAC3
Kan jij dat bevestigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@dacken
Dat kan ik ook wel, dat gaat niet werken. En dan heb ik het over HD audio.

[ Voor 23% gewijzigd door Lip op 21-11-2017 17:09 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacken
Bedankt. Zal vast met de leeftijd te maken hebben, maar ik wil gewoon iets dat werkt.. zonder al te veel gezeur. :)

Mijn vraag blijft staan:
Wat vinden jullie van de Yamaha RX-V383 of 381 voor de bovengenoemde set-up?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Geluid technisch maakt dat geen drol uit. In de signature hier onder kan je lezen , waarom.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:46
Ik speel netflix af via de app op de TV, en dat geluid komt toch mooi bij de receiver aan en klinkt goed op mijn 3.0 opstelling.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

dacken schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 17:03:
[...]

Nice!

Maar krijg jij DTS / DTS-HD e.d. netjes door in alle applicaties? Want als ik wat verder google dan zie ik:

[...]

Kan jij dat bevestigen?
Ik kan bevestigen dat HD audio nooit gaat werken over optisch of coaxiaal. Die gaan niet hoger dan DTS namelijk. Iets met bandbreedte op de kabel ;)

Maar hoe klinkt de shield via HDMI rechtstreeks op je TV aansluiten en dan de audio via HDMI naar je receiver?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1