edge lit versus direct led + tv keuze 65 inch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

414524

Topicstarter
Ik wil een extra tv kopen voor op de slaapkamer.
Ik zit nu te kijken naar twee sony's, de KD-65XD7505 en de KD-65XE7005.
Grootste verschil is edge lit versus direct led.

Kan iemand mij daar wat ervaringen mee delen?
Direct led lijkt me beter klinken (voor je zwart waarden?).

Evt iemand die suggesties heeft? Ik wil absoluut geen samsung of LG, overige merken ken ik niet zo goed. Mag in een prijsrange tot max 1800.

Hoor graag, dank!

Beste antwoord (via 414524 op 22-11-2017 07:26)

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:58
Edge lit, de naam zegt het al: licht komt van de zijkant. Voordeel hiervan is dat het stroomverbruik lager is. Heb je ook eerder last van light bleeding. Bij direct led komt de verlichting vanuit de achtergrond en daarmee egaler verdeeld over het scherm.

Voor je zwart waardes zou ik bij Oled techniek kijken (LG, Sony, Phiiips). Wellicht dat je met black friday een leuke deal kan vinden.

btw. 65 inch is een leuk formaatje voor de slaapkamer :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luctes
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-05-2022
Dan zou ik ongetwijfeld de 65pus8102 (philips) kopen ... je kan 'm krijgen voor €1750 bij de betere webwinkel (met 5 jaar garantie). Het is een nieuw toeste met verbeterde spec's en FALD, dus je vind er nog geen reviews over. Ik wacht nog tot Black Friday dan gaat er mss nog wat van de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 582220

Deze 65pus8102 kost 1599 bij de ing met rentepunten, komt daar nog een cashback van 200 bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 582220

Is dat wat die philips tv? Ik kan nergens een goede review vinden. Hoe staat deze in verhouding tot de Samsung65MU8000

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:58
Edge lit, de naam zegt het al: licht komt van de zijkant. Voordeel hiervan is dat het stroomverbruik lager is. Heb je ook eerder last van light bleeding. Bij direct led komt de verlichting vanuit de achtergrond en daarmee egaler verdeeld over het scherm.

Voor je zwart waardes zou ik bij Oled techniek kijken (LG, Sony, Phiiips). Wellicht dat je met black friday een leuke deal kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

414524

Topicstarter
oosterhofjf schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 23:12:

Dank voor de uitleg, viel me al op dat direct led wat hoger in verbruik was. Maatje is groot maar afstand is ook 6 meter dus ook wel nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 18:28
Wil je echt perse 65 inch... als je ook kan leven met 55 inch dan is OLED sowieso haalbaar met je maximum budget... persoonlijk zou ik namelijk véél liever voor een wat kleinere OLED gaan simpelweg vanwege het superieure beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies, dus TB > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-06 17:46
OLED kopen en nooit meer nadenken over een oude Sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Voor dat budget kan je ook de XE9005 krijgen in 65". Vrij vergelijkbaar met de Philips die genoemd is min de Ambilight (wel al op Android TV 7 itt de Philips). En allebei een stuk beter dan de MU8000 ...
Pagina: 1