Hallo allen, ik ben op zoek naar een kritische blik op onderstaande systeem.
Ik zoek een nieuw compact gaming systeem, daarnaast tevens geschikt voor huis/tuin en keuken gebruik (office - email, etc..)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk af en toe gamen en daarnaast huis tuin en keuken gebruik (office/email).
Snelle boot, wellicht een dualboot W7 + W10)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond 900-1100 euro, liefst minder zodat er nog geld over blijft voor nieuwe randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur is beschikbaar. Tevens heb ik nog een SSD (OCZ Vortex 180GB type onbekend) en een SATA HDD (WD RED 10EFRX), optioneel wil ik deze ook aan kunnen sluiten/in de kast installeren.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie wenslijst, enkel de kast + componenten. Op termijn wellicht een ander beeldscherm (ik vermoed dan nog steeds 1080p, zie nog geen meerwaarde voor 4k).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren of bepaalde eisen/wensen?
Geen merkvoorkeuren; wel;
- stil;
- compact (< dan 20 liter volume maar niet de prijs van Dan A4-SFX);
- handzaam, 2x per jaar een LAN dus wel handig als die tegen een stootje kan;
- leuk design (blijft een mening kwestie denk ik), paar lichtjes zijn leuk, als ik ze ook maar makkelijk kan uitzetten;
- snel & krachtig genoeg voor ultra 1080p gaming;
- nvidia videokaart vanwege mogelijke aanschaf nvidia shield;
- minimaal 500 GB SSD, wil voorlopig vooruit kunnen.
Ga je overklokken? Nee.
Wat verwacht je van ons?
Een kritische blik op het voorgestelde systeem.. Zouden jullie andere componenten bestellen of wellicht een keuze maken voor sneller geheugen (merk ik daar de meerwaarde van?)? Welke componenten zou je anders nemen en waarom?
Ik zoek dus echt bang for buck, daar ik ook niet meer actief achter de PC zit, elke week een 5-6 uurtjes wellicht. Daarom ben ik het liefst nog op zoek naar prijs besparingen, met de gestelde voorkeuren in het achterhoofd. Zeker de kast vind ik nog erg duur, dus suggesties zijn welkom, andere suggesties natuurlijk ook. Wellicht zien jullie nog compatibiliteits problemen?
Tevens heb ik gekeken naar een Ryzen systeem, qua totaal prijs wellicht iets goedkoper, maar er zijn slechts 6 ITX moederborden waar nog weinig beoordelingen over te vinden zijn. Dan kun je overstappen naar Micro ATX, in totaal spaar ik dan wellicht 4/5 tientjes uit, maar moet ik compromis doen op omvang en ik weet niet wat de meerwaarde van HT is op een CPU voor de door mij gestelde doeleinden (vergelijking met Ryzen 5 1500X).
Zover ben ik tot nu toe gekomen;
Ik zoek een nieuw compact gaming systeem, daarnaast tevens geschikt voor huis/tuin en keuken gebruik (office - email, etc..)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk af en toe gamen en daarnaast huis tuin en keuken gebruik (office/email).
Snelle boot, wellicht een dualboot W7 + W10)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond 900-1100 euro, liefst minder zodat er nog geld over blijft voor nieuwe randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur is beschikbaar. Tevens heb ik nog een SSD (OCZ Vortex 180GB type onbekend) en een SATA HDD (WD RED 10EFRX), optioneel wil ik deze ook aan kunnen sluiten/in de kast installeren.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie wenslijst, enkel de kast + componenten. Op termijn wellicht een ander beeldscherm (ik vermoed dan nog steeds 1080p, zie nog geen meerwaarde voor 4k).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren of bepaalde eisen/wensen?
Geen merkvoorkeuren; wel;
- stil;
- compact (< dan 20 liter volume maar niet de prijs van Dan A4-SFX);
- handzaam, 2x per jaar een LAN dus wel handig als die tegen een stootje kan;
- leuk design (blijft een mening kwestie denk ik), paar lichtjes zijn leuk, als ik ze ook maar makkelijk kan uitzetten;
- snel & krachtig genoeg voor ultra 1080p gaming;
- nvidia videokaart vanwege mogelijke aanschaf nvidia shield;
- minimaal 500 GB SSD, wil voorlopig vooruit kunnen.
Ga je overklokken? Nee.
Wat verwacht je van ons?
Een kritische blik op het voorgestelde systeem.. Zouden jullie andere componenten bestellen of wellicht een keuze maken voor sneller geheugen (merk ik daar de meerwaarde van?)? Welke componenten zou je anders nemen en waarom?
Ik zoek dus echt bang for buck, daar ik ook niet meer actief achter de PC zit, elke week een 5-6 uurtjes wellicht. Daarom ben ik het liefst nog op zoek naar prijs besparingen, met de gestelde voorkeuren in het achterhoofd. Zeker de kast vind ik nog erg duur, dus suggesties zijn welkom, andere suggesties natuurlijk ook. Wellicht zien jullie nog compatibiliteits problemen?
Tevens heb ik gekeken naar een Ryzen systeem, qua totaal prijs wellicht iets goedkoper, maar er zijn slechts 6 ITX moederborden waar nog weinig beoordelingen over te vinden zijn. Dan kun je overstappen naar Micro ATX, in totaal spaar ik dan wellicht 4/5 tientjes uit, maar moet ik compromis doen op omvang en ik weet niet wat de meerwaarde van HT is op een CPU voor de door mij gestelde doeleinden (vergelijking met Ryzen 5 1500X).
Zover ben ik tot nu toe gekomen;
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-8350K Tray | € 179,25 | € 179,25 |
| 1 | MSI B150I GAMING PRO | € 86,50 | € 86,50 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 1060 SC GAMING 6GB | € 294,16 | € 294,16 |
| 1 | Lian Li PC-Q10 | € 133,77 | € 133,77 |
| 1 | be quiet! Shadow Rock TF 2 | € 51,50 | € 51,50 |
| 1 | Kingston HyperX Predator HX424C12PB3K2/16 | € 162,50 | € 162,50 |
| 1 | Corsair SF450 | € 78,50 | € 78,50 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 155,- | € 155,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.141,18 | |