DNS bij mobiel netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom.cx
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-07 15:06
Mijn vraag

Is het mogelijk om via een configuratie profiel van Apple de DNS voor het mobiele netwerk te wijzigen. Nu gebruik ik namelijk de DNS servers van TMOBILE maar wil graag een andere gebruiken. Ik weet alleen niet wat voor gevolgen dit eventuele heeft voor het mobile netwerk.

Relevante software en hardware die ik gebruik
iPhone 8 Plus met laatste iOS11 update.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Dit heb ik gevonden maar geef mij niet echt het vertrouwen dat het te vertrouwen is: https://www.dnsoverride.com

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 10:50
Via het mobiele netwerk is dat niet in te stellen, zonder extra app, wifi uiteraard wel.

Kan je niet beter een vpn verbinding opzetten (naar huis) en dan de dns servers gebruiken die daar ingesteld staan?

Zo heb ik bijvoorbeels thuis een Raspberry Pi als dns server draaien, en die is dus ook in gebruik wanneer ik via vpn verbonden ben ;)

[ Voor 15% gewijzigd door DutchCrownNL op 21-11-2017 21:37 ]

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

• tom.cx
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-07 15:06
DutchCrownNL schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 21:36:
Via het mobiele netwerk is dat niet in te stellen, zonder extra app, wifi uiteraard wel.

Kan je niet beter een vpn verbinding opzetten (naar huis) en dan de dns servers gebruiken die daar ingesteld staan?

Zo heb ik bijvoorbeels thuis een Raspberry Pi als dns server draaien, en die is dus ook in gebruik wanneer ik via vpn verbonden ben ;)
Daar had ik zelf ook aan gedacht. Het nadeel is alleen dat mijn upload verbinding niet erg hoog is en ik mijn verbinding dan erg zal afknijpen. Maar zal het eens proberen. Dank voor de tip.

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:25
Misschien dat je het met Apple Configurator op Mac een profiel kan aanmaken voor je iPhone met andere DNS-servers. Als het daarmee niet lukt is een VPN inderdaad je enige optie.

[ Voor 19% gewijzigd door MelvinW op 23-11-2017 11:50 ]