Hoi,
Ik loop tegen een probleem aan mbt maken van een Cirkeldiagram. Ik heb wel ongeveer in beeld wat ik wil hebben maar mis net de final touch
misschien dat 1 van jullie een antwoord/tip heeft hierop.
Het volgende wil ik voor elkaar krijgen:
via de Cirkeldiagram wil ik zien wat er nog beschikbaar is uit het potje uren (budget).
Kolommen
- budget => hierin staan de beschikbare uren vermeld voor een periode
- uren => hierin staan het aantal gebruikte uren
- total => wat er nog over (of te veel verbruikt) is van het budget.

Voorbeeld:
Nu heb ik wel netjes kunnen maken dat ik een Cirkeldiagram heb en dan budget en total als waarde pak.
Dan krijg ik bijvoorbeeld dit als Cirkeldiagram:

Dat werkt prima.
Maar stel er is een budget van 350 beschikbaar en die is niet gebruikt wil ik 1 cirkel zien met 350 erin.
maar nu krijg ik dit terug 9omdat ik dus de 2 waardes uit een cell/kolom gebruik):

Nu moet daar vast wel wat op te vinden zijn of dat ik het op een andere manier kan aanpakken maar ben niet zo'n held nog in excel. Moet ik iets gaan doen mbt percentages om het werkend te krijgen?
iemand een tip?
Alvast bedankt.
Ik loop tegen een probleem aan mbt maken van een Cirkeldiagram. Ik heb wel ongeveer in beeld wat ik wil hebben maar mis net de final touch
misschien dat 1 van jullie een antwoord/tip heeft hierop.
Het volgende wil ik voor elkaar krijgen:
via de Cirkeldiagram wil ik zien wat er nog beschikbaar is uit het potje uren (budget).
Kolommen
- budget => hierin staan de beschikbare uren vermeld voor een periode
- uren => hierin staan het aantal gebruikte uren
- total => wat er nog over (of te veel verbruikt) is van het budget.

Voorbeeld:
Nu heb ik wel netjes kunnen maken dat ik een Cirkeldiagram heb en dan budget en total als waarde pak.
Dan krijg ik bijvoorbeeld dit als Cirkeldiagram:

Dat werkt prima.
Maar stel er is een budget van 350 beschikbaar en die is niet gebruikt wil ik 1 cirkel zien met 350 erin.
maar nu krijg ik dit terug 9omdat ik dus de 2 waardes uit een cell/kolom gebruik):

Nu moet daar vast wel wat op te vinden zijn of dat ik het op een andere manier kan aanpakken maar ben niet zo'n held nog in excel. Moet ik iets gaan doen mbt percentages om het werkend te krijgen?
iemand een tip?
Alvast bedankt.
[ Voor 4% gewijzigd door Paulus07 op 21-11-2017 14:29 ]