Buildlog: ImpulseRC Alien "Mr Steele Edition" - Quadcopter
Bijna een jaar nadat ik een ImpulseRC Alien Rotor Riot editie heb gemaakt, is het nu wel tijd voor een soortgelijk back-up quadcopter. Als je eenmaal gaat vliegen, wees dan wel consequent in je keuzes en frames. Altijd dezelfde quadcopter vliegen resulteert in betere prestaties. En dat heb ik ook wel geleerd naar al een paar frames gehad te hebben. Zoals ZMX250, Qav-R, Qav-X, TalonX en Martian II. Zoals je leest heb ik al aardig wat bouwwerken achter de rug.
Waarom een oude ImpulseRC?
De ImpulseRC loopt al wat jaren mee, en heeft zich goed bewezen in de praktijk. Dit jaar bouwde ik mijn Rotor Riot editie en dat was erg leuk! Helaas heb ik hier geen buildlog van gemaakt. Dus is het nu dan ook tijd om mijn ervaringen te delen met een nieuwe build, de ImpulseRC "Mr Steele Edition". Ik vind dit echt een typische Tweaker hobby..
Voor wie 'Mr Steele' niet kent, volg dit linkje: YouTube: Mr Steele
Freestyle:
Ik houd van freestyle vliegen in plaats van racen. Het idee van vrijheid spreekt mij enorm aan. Mooie bewegingen en trucjes uithalen is er leuk. Om een impressie te geven wat deze hobby "freestyle" vliegen in houd, hier een filmpje van mij.
Drones & Muggles:
Drones klinkt zo negatief. Nu met de huidige gang van zaken komen drones in het nieuws en wordt het weg gezet als iets 'engs'. Dit komt met name door de camera.
Ik heb al veel voorbijgangers gesproken die wel erg nieuwsgierig waren. Ze vroegen meteen naar de camera en privacy. Ik leg ze altijd netjes de regels uit wat wel en niet mag (ook al ben ik mij bewust dat ik ook regels overtreed).
Maar ik probeer altijd zo ver mogelijk van de bewoonde wereld te vliegen (en ook niet in Natura2000 parken). Alle mensen die ik tot nu toe heb gesproken vonden het erg interessant en willen meestal wel even meekijken. Vandaar dat ik vaak een monitor bij me heb, om de hobby minder 'eng' te maken.

Onderdelen die ik ga gebruiken zijn:
• ImpulseRC Alien 5” Mr Steele Edition
• ImpulseRC Mr Steele PDB
• Flyduino Kiss Flight controller V1
• Flyduino Kiss ESC 24A Race Edition
• Runcam Swift 2 Rotor Riot Edition
• Team Black Sheep Unify Pro V3 (SMA)
• Team Black Sheep Mr Steele Silk Motors
• Team Black Sheep Triumph (RHPC-SMA)
• FrSky X4R-SB (Naked version)
Overige onderdelen:
• Matek LED Tail light WS2512B with Loud Buzzer
• Rotor Riot Landing skids
• Rotor Riot Velcro straps
• M3 8mm screws for motors
• Flyduino kabelset voor ESC (with 16-18-20AWG wires and heatshrink)
• GemFan Masterprop 5x4x3
• Fullwrap Skin “Rick and Morty” by stikitskins.com
Als je ook deze skin wil hebben gebruik dan “Rick/Morty” in de skin naam veld.

Veel leesplezier, ik zal regelmatig deze topic updaten! Het project is al afgerond, maar moet alles terugvertalen naar het Nederlands. Maar dat maakt het nou ook wel weer leuk om af en toe wat te posten.
Ik heb mijn buildlog verdeeld in 6 onderwerpen.
Index:
Deel 1: Sorteer je spullen
Deel 2: Voorbereidend werk (deel A)
Deel 2: Voorbereidend werk (deel B)
Deel 3: Het bouwen en modificeren
Deel 4: Updaten van de MrSteele PDB firmware
Deel 5: Instellen in OpenTX2.2 en de KissGUI.
Deel 6: Mijn laatste gedachtes
Extra info: Tijdens dat ik aan het bouwen was, kwam er al een andere versie uit van de KISS flight controller (Versie 2). Ik zal deze dan ook wel meenemen in deze buildlog.
Je kunt mij ook volgen op Instagram: https://www.instagram.com/dutchwalnut_fpv/
Bijna een jaar nadat ik een ImpulseRC Alien Rotor Riot editie heb gemaakt, is het nu wel tijd voor een soortgelijk back-up quadcopter. Als je eenmaal gaat vliegen, wees dan wel consequent in je keuzes en frames. Altijd dezelfde quadcopter vliegen resulteert in betere prestaties. En dat heb ik ook wel geleerd naar al een paar frames gehad te hebben. Zoals ZMX250, Qav-R, Qav-X, TalonX en Martian II. Zoals je leest heb ik al aardig wat bouwwerken achter de rug.
Waarom een oude ImpulseRC?
De ImpulseRC loopt al wat jaren mee, en heeft zich goed bewezen in de praktijk. Dit jaar bouwde ik mijn Rotor Riot editie en dat was erg leuk! Helaas heb ik hier geen buildlog van gemaakt. Dus is het nu dan ook tijd om mijn ervaringen te delen met een nieuwe build, de ImpulseRC "Mr Steele Edition". Ik vind dit echt een typische Tweaker hobby..
Voor wie 'Mr Steele' niet kent, volg dit linkje: YouTube: Mr Steele
Freestyle:
Ik houd van freestyle vliegen in plaats van racen. Het idee van vrijheid spreekt mij enorm aan. Mooie bewegingen en trucjes uithalen is er leuk. Om een impressie te geven wat deze hobby "freestyle" vliegen in houd, hier een filmpje van mij.
Drones & Muggles:
Drones klinkt zo negatief. Nu met de huidige gang van zaken komen drones in het nieuws en wordt het weg gezet als iets 'engs'. Dit komt met name door de camera.
Ik heb al veel voorbijgangers gesproken die wel erg nieuwsgierig waren. Ze vroegen meteen naar de camera en privacy. Ik leg ze altijd netjes de regels uit wat wel en niet mag (ook al ben ik mij bewust dat ik ook regels overtreed).
Maar ik probeer altijd zo ver mogelijk van de bewoonde wereld te vliegen (en ook niet in Natura2000 parken). Alle mensen die ik tot nu toe heb gesproken vonden het erg interessant en willen meestal wel even meekijken. Vandaar dat ik vaak een monitor bij me heb, om de hobby minder 'eng' te maken.

Onderdelen die ik ga gebruiken zijn:
• ImpulseRC Alien 5” Mr Steele Edition
• ImpulseRC Mr Steele PDB
• Flyduino Kiss Flight controller V1
• Flyduino Kiss ESC 24A Race Edition
• Runcam Swift 2 Rotor Riot Edition
• Team Black Sheep Unify Pro V3 (SMA)
• Team Black Sheep Mr Steele Silk Motors
• Team Black Sheep Triumph (RHPC-SMA)
• FrSky X4R-SB (Naked version)
Overige onderdelen:
• Matek LED Tail light WS2512B with Loud Buzzer
• Rotor Riot Landing skids
• Rotor Riot Velcro straps
• M3 8mm screws for motors
• Flyduino kabelset voor ESC (with 16-18-20AWG wires and heatshrink)
• GemFan Masterprop 5x4x3
• Fullwrap Skin “Rick and Morty” by stikitskins.com
Als je ook deze skin wil hebben gebruik dan “Rick/Morty” in de skin naam veld.

Veel leesplezier, ik zal regelmatig deze topic updaten! Het project is al afgerond, maar moet alles terugvertalen naar het Nederlands. Maar dat maakt het nou ook wel weer leuk om af en toe wat te posten.
Ik heb mijn buildlog verdeeld in 6 onderwerpen.
Index:
Deel 1: Sorteer je spullen
Deel 2: Voorbereidend werk (deel A)
Deel 2: Voorbereidend werk (deel B)
Deel 3: Het bouwen en modificeren
Deel 4: Updaten van de MrSteele PDB firmware
Deel 5: Instellen in OpenTX2.2 en de KissGUI.
Deel 6: Mijn laatste gedachtes
Extra info: Tijdens dat ik aan het bouwen was, kwam er al een andere versie uit van de KISS flight controller (Versie 2). Ik zal deze dan ook wel meenemen in deze buildlog.
Je kunt mij ook volgen op Instagram: https://www.instagram.com/dutchwalnut_fpv/
[ Voor 6% gewijzigd door DutchWalnut op 04-01-2018 11:34 ]