Vraag mbt Poptrox

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 14:10
Ik heb een simpele site in elkaar gezet middels een template van HTML5up.
Deze maakt gebruik van Poptrox.

In mijn index.html heb ik de volgende code gezet zodat er geen rechter muisknop gebruikt kan worden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<script type="text/javascript">
$(document).ready(function(){
// this part disables the right click
$('img').on('contextmenu', function(e) {
return false;
});
//this part disables dragging of image
$('img').on('dragstart', function(e) {
return false;
});

});
</script>

Dit werkt prima voor de "hoofdsite" echter op het moment dat ik een foto aanklik en deze via Poptrox opent/vergroot dan werkt het bovenstaande script niet meer en kan ik op de foto gewoon rechts klikken.
Iemand een idee hoe ik dat kan fixen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Laten we eens beginnen met de vraag waarom je de rechter muisknop zou willen uitschakelen; dan zullen we daarna eens zien of er iets aan te doen valt als dat nog nodig is ;)

Want als je de muisknop probeert uit te schakelen zodat men geen afbeeldingen op kan slaan: je houdt alleen de meest basic gebruikers tegen. Iemand die de foto's echt wil jatten lacht om die 'beveiliging'. Aan de andere kant ontneem je gebruikers wel manieren om te copy/pasten, "translate to..." te gebruiken, te printen etc. (hoewel een aantal zaken natuurlijk ook in het browser's top-menu aanwezig zullen zijn). M.a.w. je zit aan hun UX waar je niks in te zoeken hebt. Ik riep het al ergens in 1999 ofzo: blijf met je takken van m'n browser af tenzij je daar een verdomd goede reden voor hebt (en, nee, 'beveiliging' tegen plaatjes jatten is dat niet).

Maar goed; het 'probleem' in deze is simpel: je knoopt 'on page ready' de contextmenu-handler aan alle images. De 'grotere' images zijn echter, op dat moment, nog niet aanwezig in de DOM en dus werkt je contextmenu daar wél omdat ze pas later aan de DOM worden toegevoegd. De fix kun je dan zelf vast wel bedenken; je weet nu in welke richting je 't moet zoeken ;) (En, nee, je wil niet meteen alle grote afbeeldingen inladen maar iets doen met 't koppelen van een eventhandler op 't moment van tonen van de grote versie(s) ;) )

[ Voor 26% gewijzigd door RobIII op 21-11-2017 14:41 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Ik snap wat je bedoeld echter zoals ik al aangaf is de site mijn persoonlijke site.
Hier heb ik een beetje info op staan en wat foto's. Iets printen vanaf de site zal dus niet gebeuren.
En ja een echte beveiliging is het niet, dat weet ik. Het gaat mij erom dat ik de basic gebruikers tegen hou die mijn foto's eventueel zouden willen opslaan. Kan me niet voorstellen wie :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Marcel_EA schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:29:
Het gaat mij erom dat ik de basic gebruikers tegen hou die mijn foto's eventueel zouden willen opslaan.
* Print-screen
* Save page
* Via de "inspector" de images bekijken
* Via de "inspector" de HTTP requests bekijken en alsnog de images direct laden

Dat zijn zo al 4 manieren, uit de losse pols, waarop ik je "beveiliging" omzeil. En er zijn er nog talloze. Het is echt niets anders dan een schijnbeveiliging at best. Ik zeg: het is het niet waard en m'n UX is me véél meer waard.
Nou dan :? Waarom dan die moeite überhaupt nemen? Mensen die je plaatjes willen jatten doen 't toch wel.

[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 21-11-2017 14:42 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Daar zit wat in...
Zal er nog eens goed over nadenken.