Extra geheugen . welke?

Pagina: 1
Acties:

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:07
Hoi mensen,

Ik zoek een nieuw geheugenstripje passend bij de huidige die ik al heb:

Crucial Ballistix Sport 8GB DDR3 1600MHz

Dit is volgens mijn Mycom bon. Echter kan ik nu niet precies vinden welke dit is en of deze nog beschikbaar is. Op de Mycom site is hij niet meer te vinden.

Sjoerd.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zet de naam en type eens in de pricewatch

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• jaapvisser
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-01-2021
Dit type geheugen wordt 2e hands ook regelmatig aangeboden. Niet dat je dan een koopje kunt scoren maar dit kan toch 20% van de huidige (hoge)prijzen schelen.

• Beavbusi
Waarmee moet ik rekening houden? Gewoon kijken naar zelfde DDR 3 geheugen en 1600 MHz?

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-01 08:18
In principe koop je je geheugen in 'matched pairs' zodat deze in dual channel werken.
Wil je van 1 stick naar 2 gaan, moet je rekening houden met het type (DDR3), snelheid (1600Mhz), Cas Latency (ik denk dat ze enkel in CAS 9 komen) en voltage (wat 1.35 of 1.5 kan zijn).

Volgens de pricewatch zouden het dus 1 van deze 2 zijn, dat zou je makkelijk kunnen visueel vergelijken met wat je in je kast hebt. Maar om het toch wat moeilijker te maken, zie ik wel dat er in de sets van 2 er zowel modules zijn van 1.5v en 1.35v. Wat je dus best doet is even kijken of er geen sticker op je huidige geheugen stick staat (of op je factuur van je pc (of in de exacte specs)), als het model eindigt op 'CEU' is het er eentje van 1.5v, dewelke ik hierboven heb gelinkt. Eindigt het op 'J' dan is het er eentje van 1.35, wat problemen zou kunnen veroorzaken.

Voor het installeren, heb je 2 gevallen:
je moederbord heeft 2 slots voor geheugen: gewoon ernaast insteken
je moederbord heeft 4 slots voor geheugen: exact 1 slot tussenlaten tussen het stickje dat reeds is geinstalleerd, zo staan deze dan in dual channel

• Beavbusi
Oh, ik blijk twee stripjes van Corsair XMS3 CMX4GX3M1A1600C9 te hebben.

Rare winkel dat Mycom, stopt gewoon hele andere in je PC dan op de bon staan
Pagina: 1