Eerst Tweakers, dan shoppen. Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

klant geweest met Nuon, nu blijven ze bellen

Pagina: 1
Acties:

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-11 15:21

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
Hallo,

Een half jaar geleden ben ik over gestapt van Nuon naar Essent. Essent had een betere deal en uiteindelijk ben ik goedkoper.

Al vrij snel werd ik door Nuon gebeld dat ze me terug wilde. Ik heb toen heel duidelijk gezegd dat ik hier niet van gediend ben en ik het zelf wel uitmaak wat ik doe. Ook vriendelijk toch dringend verzocht om me niet meer te bellen. Net werd ik weer gebeld. Ook toen weer duidelijk gemaakt dat ik hier niet van gediend ben. De man verwees me naar het bel me niet register maar dat geeft hun in mijn optiek geen recht om zo maar te bellen. Hoe zit dit precies en welke stappen kan ik het beste ondernemen?

mvg.
Wieger

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-11 18:16

Trouble

Everything is awesome

| 17 December 1991 | De Nerdette |

• Señor Sjon
  • Laatst online: 06-11 09:54
TL >>> AZ

Je bent klant geweest van Nuon, dus het belmenietregister heb je niks aan. Die geldt alleen voor koude acquisitie.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Verwijderd

Dit topic ga ik volgen. Wij worden ook steeds lastig gevallen. Voor mij des te meer reden om nooit weer lid te worden bij Nuon.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:31
Succes als je straks weg gaat bij Essent, die zijn minstens net zo erg. Minimaal 1x per jaar word ik weer gebeld of ik terug wil komen. Helaas is er weinig zinnigs aan te doen. Want het bel-mij-niet trekken ze zich weinig/niks van aan.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:14
Nuon belt ons ook erg vaak. Net als van die irritante mannetjes die aan de deur komen en roepen "Ja waarom niet dan? Nee ik kom niks verkopen"

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

LordSinclair schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 15:19:
Succes als je straks weg gaat bij Essent, die zijn minstens net zo erg. Minimaal 1x per jaar word ik weer gebeld of ik terug wil komen. Helaas is er weinig zinnigs aan te doen. Want het bel-mij-niet trekken ze zich weinig/niks van aan.
Zoals hierboven al gezegd hoeven ze dat ook niet, dat register is alleen voor bedrijven die zonder eerdere connectie met je bellen. Zodra je ergens klant bent geweest mogen ze je bellen, al stond je honderd keer in dat register. Maar ze moeten je, ook zoals gezegd, netjes van hun bellijsten af halen als jij dat verzoekt.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• dwaas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-08 11:34

dwaas

_

Hetzelfde meegemaakt en recht van verzet aangetekend. Daarna is het opgehouden.
Dat kan via hun site: https://www.nuon.nl/servi...privacy/recht-van-verzet/

Je krijgt dan een mailtje als:
Geachte heer dwaas,

Wij hebben uw verzoek ontvangen en verwerken het binnen enkele weken. In de tussentijd is het mogelijk dat u toch nog ongewenst benaderd wordt. Wij vragen uw begrip hiervoor.

Heeft u nog vragen?

Wij helpen u graag. Ga naar onze online klantenservice en vind antwoord op uw vraag.

Met vriendelijke groet,

Cindy Kroon
Directeur Klantenservice

[ Voor 36% gewijzigd door dwaas op 21-11-2017 15:26 ]

King for a day,... fool for a lifetime.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-11 17:04
Bij mij is de telefoon onlangs door Nuon (ongeveer 4 jaar terug klant geweest) gebeld. Gesprek vrij snel beëindigd had geen interesse. Paar dagen later kreeg ik Post van Nuon met een "speciale" aanbieding. Dit was hetzelfde als waar ze me eerder voor deden bellen.

Ik vraag me af in hoeverre dit allemaal mag (deze manier van klanten werven)

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Komt bekend voor, die bellen nog steeds jaarlijks al zijn we daar al 7 jaar weg.
Ze bellen ook altijd een paar weken nadat we weer een andere aanbieder genomen hebben.
Misschien eens een mailtje aan wagen om onze gegevens te laten verwijderen.

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Gewoon zeggen dat je bent verhuisd naar een huurwoning en de energie inclusief is. Dat heeft bij mij iig gewerkt (tot dusver).

Volgens mij kunnen ze niet controleren/verifiëren of dat echt zo is.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

NMe schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 15:22:
[...]
Zoals hierboven al gezegd hoeven ze dat ook niet, dat register is alleen voor bedrijven die zonder eerdere connectie met je bellen. Zodra je ergens klant bent geweest mogen ze je bellen, al stond je honderd keer in dat register. Maar ze moeten je, ook zoals gezegd, netjes van hun bellijsten af halen als jij dat verzoekt.
Klopt inderdaad, als je al eens eerder klant bent geweest. Nu zijn er ook bedrijven die je benaderen met dat excuus ZONDER dat je daar ooit klant bent geweest. Als je er op door gaat vragen dan volgt er een meestal excuus dat men zich klaarblijkelijk heeft vergist of wordt er zonder excuus ineens opgehangen. Nu zal niet iedereen meteen weten waar hij/zij in het verleden wel eens klant is geweest, maar als het je onbekend voorkomt kan je er altijd nog wel naar vragen. Voor alle duidelijkheid, registratie in het BMN register doet er dan niet toe en als de verbinding abrupt verbroken wordt dan krijg je ook niet de gelegenheid om gebruik te maken van Recht van Verzet.

Tegenwoordig hebben bedrijven ook al een omweg bedacht voor het sturen van mail. Je kunt je er niet voor afmelden omdat het binnen de dienstverlening van het bedrijf valt, ook zo'n leuke draai aan de regelgeving. Mijn dochter had me al op de hoogte gebracht van de gaten in de wetgeving waar steeds meer bedrijven gebruik van gaan maken. En regels opstellen en dan ook nog handhaven, daar is onze overheid niet werkelijk heel erg sterk in, dus wordt er dankbaar "gebruik" van gemaakt.

Testing, one, two ...

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:20
Gewoon in de wacht zetten als ze op je GSM bellen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Verwijderd

Post sturen ze ook gewoon opnaam.
Ik gooi dat weg zonder te openen

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Tommie12 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 15:43:
Gewoon in de wacht zetten als ze op je GSM bellen.
Of niet in de wacht en op de trap neerleggen, kijken hoelang ze blijven hangen :*)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:51
Echt heel irritant dit. Ik kreeg zelfs een verkoper (inclusief Mercedes) aan de deur, onder etenstijd. Ik heb ik weggejaagd.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:20

Sony A7 iv en wat recycled glas

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 15:45:
Post sturen ze ook gewoon op naam.
Ik gooi dat weg zonder te openen
https://www.postfilter.nl/

Testing, one, two ...

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Mijn eerste gedachte is: Doe niet te moeilijk, meeste begrijpen het prima. Maar toevallig net door Nuon gebeld voor verkoopster die nogal fanatiek was. Werkt vast erg goed bij sommige, maar bij mij moet in de toekomst Nuon wel echt ruim goedkoopste zijn wil ik daar nog naar switchen, was wel heel erg agressief.

Dus nu ook dat formulier ingevuld.

[ Voor 5% gewijzigd door Sissors op 21-11-2017 18:18 ]

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-11 14:49
Zelf krijg ik geregeld telefoontjes. Ik geef duidelijk aan geen interesse te hebben. Gaan ze dan nog 10 seconden door dan zeg ik dat ik ophang en dat doe ik daarna ook.

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Kan nooit zo erg zijn als die vervelende hippie's van OXXIO
Man man man, die komen elke zomer een keer of 2, 3 langs. Nooit dat ik daar klant ga worden.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:54
Green Choice doet overigens hetzelfde.

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-11 20:28

Mach

[END]Avengers

Essent ook.

DUGG

• Señor Sjon
  • Laatst online: 06-11 09:54
StevenK schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 15:51:
Echt heel irritant dit. Ik kreeg zelfs een verkoper (inclusief Mercedes) aan de deur, onder etenstijd. Ik heb ik weggejaagd.
Meestal krijg je niet meer dan 100-200 euro premie, dus die Mercedes is dan best een goede deal. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:27
Al die tips van mensen die zeggen dat je ze moet laten hangen: Onzinnig. Je hebt de verkoper er echt niet mee. Ophangen, en je wordt op terugbellen gezet. Been there, done that. Als student neem je alle bijbaantjes..

Wat @Gitarist zegt is een goeie - je bent namelijk niet interessant als er niks aan je verkocht kan worden. Niet zeggen dat je al een contract hebt, want dat is allemaal opzegbaar (voor een verkoper). Of inderdaad duidelijk wet van verzet toepassen. Dat dan niet via de telefoon doen, maar via andere kanalen zoals @dwaas voorstelt.

[ Voor 15% gewijzigd door Nat-Water op 21-11-2017 18:54 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Verkoper aan de deur is onzinnig, als je daar een hekel aan hebt en dat is een Nee-nee sticker naast de bel, en dat werkt feilloos.

Heb één keer in 10 jaar een studentje gehad die dacht dat hem niet voor hem gold... als student was hij ws heel blij met dat gratis leermomentje. :P

Maar hoe komt het nou dat sommige mensen heel vaak gebeld worden eigenlijk? Ik wordt echt nooit gebeld door welk bedrijf dan ook. Nou zit ik ook al 20 jaar bij Nuon dus die bellen me sowieso niet. :P

Maar de rest laat me ook met rust, doe ik iets goed of doen anderen iets fout en waar zou dat aan liggen dan?

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:32
Flagg schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:00:
Verkoper aan de deur is onzinnig, als je daar een hekel aan hebt en dat is een Nee-nee sticker naast de bel, en dat werkt feilloos.
Ik heb ook een hekel aan zo'n lelijke Nee-Nee-sticker.

Ik sta ze vriendelijk maar kort te woord: geen interesse in colportage, en wens ze dan een fijne avond. Hetzelfde bij telefonische verkoop, binnen 10 seconden is het gesprek vaak wel afgelopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Pat911 op 22-11-2017 11:18 ]

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Pat911 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:18:
[...]

Ik heb ook een hekel aan zo'n lelijke Nee-Nee-sticker.

Ik sta ze vriendelijk maar kort te woord: geen interesse in colportage, en wens ze dan een fijne avond. Hetzelfde bij telefonische verkoop, binnen 10 seconden is het gesprek vaak wel afgelopen.
Een hekel aan een lelijke sticker? Ja okay op die manier is er altijd wel iets te klagen. :)

Het is voor de mensen die langslopen ook een stuk duidelijker, hoeven niet aan te bellen en te wachten om vervolgens heel vriendelijk voor Jan met een korte achternaam een "geen interesse" te krijgen.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:32
Flagg schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:14:
[...]

Een hekel aan een lelijke sticker? Ja okay op die manier is er altijd wel iets te klagen. :)

Het is voor de mensen die langslopen ook een stuk duidelijker, hoeven niet aan te bellen en te wachten om vervolgens heel vriendelijk voor Jan met een korte achternaam een "geen interesse" te krijgen.
Ik was de smiley vergeten, maar ik vind het serieus een lelijke sticker op mijn rvs-brievenbus. En dan heb je wel onopvallende stickers (transparant met zwarte letters, maar dan nog).

In Amsterdam gaan ze het omdraaien: een ja-ja-sticker waarmee je aangeeft dat je iets wil hebben. Geef je het niet aan, dan wil je dus niets.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Flagg schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:14:
[...]

imho is de nee/nee alleen voor reclame en ongeadresseerde post

Ik heb een kaartje naast de bel hangen, dat ik niet aan collecte's, verkoop en enquêtes mee doe.
Werkt ook maar in 9 van de 10 gevallen, altijd wel een bijdehantje aan de deur die denkt dat hij toch iets anders te vertellen heeft.

Telefonische verkoop ... hier wel een telefoonnummer, maar geen toestel er aan hangen, en de mobiele telefoon filtert ook 90% van de telefoontjes eruit ( onbekend sowieso )

De laatste was inderdaad ook een nuon-ingehuurde wandelsmurf, maar die op pad gestuurd op zoek naar de 45% korting voor personeelsleden ;)

* FreshMaker werkte voor een dochteronderneming van Nuon.
Ik heb mijn oude BHV-vestje in de gang hangen, met groot NUON er op.
Uitgelegd dat hij me nooit de korting kon bieden die ik als 10jarige werknemer krijg :+
Een lulverhaal over 'geheime' optie in de bestelling via de telefonische helpdesk, en dat hij via zijn teamleider een doorverwijsnummer kon krijgen.

Jammer dat ik de uitwerking niet kon meekrijgen ;)

• Flagg
  • Niet online

Flagg

FreshMaker schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:39:
[...]

imho is de nee/nee alleen voor reclame en ongeadresseerde post

Ik heb een kaartje naast de bel hangen, dat ik niet aan collecte's, verkoop en enquêtes mee doe.
Werkt ook maar in 9 van de 10 gevallen, altijd wel een bijdehantje aan de deur die denkt dat hij toch iets anders te vertellen heeft.
Ja uiteraard wij hebben een sticker naast de bel hangen die niet bestaat. *O*

*Diepe zucht*

Probeer Google eens, gaat een wereld voor je open.

[ Voor 4% gewijzigd door Flagg op 22-11-2017 19:33 ]

• wvdburgt
  • Laatst online: 08-11 15:21

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
dwaas schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 15:25:
[...]

Hetzelfde meegemaakt en recht van verzet aangetekend. Daarna is het opgehouden.
Dat kan via hun site: https://www.nuon.nl/servi...privacy/recht-van-verzet/

Je krijgt dan een mailtje als:

[...]
Ik heb dit nu ingevuld. hopelijk begrijpen ze dit wel. Dank je wel!

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:52

Bob Popcorn

Plop!

Volgende keer als ze bellen direct even melden dat je een nieuw telefoonnummer hebt: 0600000000 (of iets anders minder vreemds ;))

Dan passen ze dat direct even aan. ;)

Kan niet stoppen met ontploffen!

• Neko Koneko
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(overleden)
Zojuist een sticker besteld tegen collecters, verkopers en jehova's (en andere bijgelovigen die het nodig achten mij met hun sprookjes lastig te vallen) :*) kijken of het helpt O-)

edit: zojuist mijn stickers gekregen - en post van Nuon met een aanbod voor bla bla dat aan mij geaddresseerd is. Ik ben nog nooit klant geweest bij Nuon :(

Geprobeerd op hun website het "recht van verzet" formulier in te vullen maar daar moet je een klantnummer ingeven. Dat heb ik dus niet, dus heb ik er maar "geen" ingevuld, kijken of dat werkt.

Hoe ze aan mijn gegevens zijn gekomen, ik zou het niet weten :?

[ Voor 53% gewijzigd door Neko Koneko op 28-11-2017 16:48 ]

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

Pagina: 1