Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f3bruary
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-08 13:56
De Pixel 2 64GB kost in Nederland 889 EUR (belsimpel.nl).

Hoe kan het dat hetzelfde toestel bij Google 649 USD (omgerekend 553.26 EUR) kost ? De pagina is overigens gewoon in het Nederlands en het toestel kan voor zover ik zie gewoon besteld worden door Nederlanders.

Flink prijsverschil dus ! Of zie ik dit verkeerd ?

Beste antwoord (via f3bruary op 21-11-2017 13:16)

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Kwestie van vraag en aanbod en, zoals al gezegd, belasting.
Ten eerste brengt Google de pixel niet in ons land uit. Dat je als Nederlander wel op die site kan komen, en zelfs kan bestellen, betekent niet dat google de telefoon ook naar je huis stuurt. Daarnaast komt er nog (Amerikaanse) belasting bij.

Belsimpel is slim geweest en regelt pixels vanuit het buitenland om in ons land te verkopen. Ik denk dat ze uit het VK komen, waar ze al duurder zijn dan de door jouw genoemde dollar prijzen en doen daar nog een schepje voor eigen gewin boven op.
Tel daarbij de BTW bij op en je komt op de huidige prijzen in ons land.

Wil je de dollar prijs, dan moet je 'm zelf gaan halen in de VS.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:07
Gokje: belasting. Zit er misschien bij die pagina die voor de VS is bedoeld niet bij, maar krijg je hier nog gewoon voor je plaat.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Laatst online: 17:20
http://www.invoercalculator.nl/

Vul hem daar maar eens in, en dan kom je al over de 800EUR heen...

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:07
En daarnaast is het toestel officieel niet leverbaar in NL. BelSimpel importeert 'm dus voor jou en daarom kunnen ze bovenop die €799 (die de Pixel 2 kost in Duitsland) een premium rekenen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Kwestie van vraag en aanbod en, zoals al gezegd, belasting.
Ten eerste brengt Google de pixel niet in ons land uit. Dat je als Nederlander wel op die site kan komen, en zelfs kan bestellen, betekent niet dat google de telefoon ook naar je huis stuurt. Daarnaast komt er nog (Amerikaanse) belasting bij.

Belsimpel is slim geweest en regelt pixels vanuit het buitenland om in ons land te verkopen. Ik denk dat ze uit het VK komen, waar ze al duurder zijn dan de door jouw genoemde dollar prijzen en doen daar nog een schepje voor eigen gewin boven op.
Tel daarbij de BTW bij op en je komt op de huidige prijzen in ons land.

Wil je de dollar prijs, dan moet je 'm zelf gaan halen in de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@f3bruary ik geef het topic even een schopje richting TPL, aangezien dit over aankopen gaat.

f3bruary schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:04:
Hoe kan het dat hetzelfde toestel bij Google 649 USD (omgerekend 553.26 EUR) kost ? De pagina is overigens gewoon in het Nederlands en het toestel kan voor zover ik zie gewoon besteld worden door Nederlanders.
Als ik vervolgens doorklik kan het toestel echter niet geleverd worden naar Nederland.

Daarnaast staat er op de tweede pagina het volgende:
Belasting- en verzendkosten worden berekend bij het afrekenen van de bestelling.
De prijs is dus exclusief 21% belasting (in Nederland).

[ Voor 76% gewijzigd door rens-br op 21-11-2017 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:43
(jarig!)
Zoals al gezegd worden prijzen in de VS altijd weergegeven zonder sales tax,omdat deze verschilt per staat. Met onze BTW van 21% komt er dus al meteen 136.29 USD bij (zo'n 116 EUR)

Daarnaast moet je invoerrechten betalen. Al met al kom je (ook volgens de hierboven genoemde calculator) vrij dicht in de buurt van de 799 EUR wat de Europese prijs is van de Pixel 2

Dat belsimpel daar nog 100 EUR bovenop gooit mag natuurlijk, het alternatief is in de auto stappen en zelf naar de mediamarkt in Duitsland rijden.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f3bruary
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-08 13:56
TheFes schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:17:
Zoals al gezegd worden prijzen in de VS altijd weergegeven zonder sales tax,omdat deze verschilt per staat. Met onze BTW van 21% komt er dus al meteen 136.29 USD bij (zo'n 116 EUR)

Daarnaast moet je invoerrechten betalen. Al met al kom je (ook volgens de hierboven genoemde calculator) vrij dicht in de buurt van de 799 EUR wat de Europese prijs is van de Pixel 2

Dat belsimpel daar nog 100 EUR bovenop gooit mag natuurlijk, het alternatief is in de auto stappen en zelf naar de mediamarkt in Duitsland rijden.
Dit ben ik aan het overwegen. Ik woon zo'n 35km van de grens. Echt klote dat mijn N5X 2 dagen na de garantieperiode is ge-bootlooped :( De Pixel of Pixel 2 lijkt de enige waardige vervanger
Pagina: 1