Beste forum-dwellers,
Graag zou ik wat relevante feedback ontvangen op mijn mogelijke build, hieronder een uiteenzetting van de gebruikelijke vragen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Primair om te gamen, op de momenten dat hier tijd voor is wil ik zonder problemen alles kunnen spelen wat er beschikbaar is tegen de hoogst mogelijke resolutie (atm 1080p, in de nabije toekomst 1440p). Het systeem moet vloeiend, snel en bovenal stil zijn / inblenden in de woning.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Optimaal zou zijn rond de €1200/€1300 met als plafond de €1500 om toch alles eruit te halen wat erin zit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er zijn een aantal zaken die meegaan vanuit een eerdere budget build, zijnde;
- Samsung EVO 850 120GB
- Toshiba HDD 2TB (DT01ACA200)
- Noctua NH-L9i CPU cooler
- 2x Noctua 120MM fans
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Om die 1440p te halen denk ik minstens een 1070/1070Ti nodig te hebben, maar omdat de 1080 'maar' 70€ meer kost dacht ik gelijk voor het 'beste te gaan'. (waar de 1080Ti buiten mijn budget ligt).
Ook had ik voorheen 8GB (2x4) RAM, maar gelezen dat 16GB de nieuwe sweetspot is voor gamen. Klopt dit? Of volstaat 8GB nog steeds (vooral nu RAM zo prijzig is!).
Randapparatuur is reeds voorzien (waar mogelijk dan later nog een scherm update).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zou toch graag voor de Intel I5-8400 gaan, vernomen dat dit 'de gamechip' is op het moment.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil de build graag compact houden (vandaar de Nano S) en zo stil mogelijk.
Ga je overklokken?
Ik was niet van plan om over te clocken, daarom ook de keuze voor de I5-8400.
Wat verwacht je van ons?[i]
Voldoet mijn systeem aan mijn eisen? Kan er ergens nog geoptimaliseerd worden? Zou het goedkoper kunnen zonder kwaliteit te verliezen? Is de ASROCK Z370 uitgebreid / goed genoeg, of zou er toch meer zitten in de MSI Z370 Carbon AC?
Hier nog mijn gekozen onderdelen:
Alvast Bedankt,
Arjen
Graag zou ik wat relevante feedback ontvangen op mijn mogelijke build, hieronder een uiteenzetting van de gebruikelijke vragen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Primair om te gamen, op de momenten dat hier tijd voor is wil ik zonder problemen alles kunnen spelen wat er beschikbaar is tegen de hoogst mogelijke resolutie (atm 1080p, in de nabije toekomst 1440p). Het systeem moet vloeiend, snel en bovenal stil zijn / inblenden in de woning.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Optimaal zou zijn rond de €1200/€1300 met als plafond de €1500 om toch alles eruit te halen wat erin zit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er zijn een aantal zaken die meegaan vanuit een eerdere budget build, zijnde;
- Samsung EVO 850 120GB
- Toshiba HDD 2TB (DT01ACA200)
- Noctua NH-L9i CPU cooler
- 2x Noctua 120MM fans
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Om die 1440p te halen denk ik minstens een 1070/1070Ti nodig te hebben, maar omdat de 1080 'maar' 70€ meer kost dacht ik gelijk voor het 'beste te gaan'. (waar de 1080Ti buiten mijn budget ligt).
Ook had ik voorheen 8GB (2x4) RAM, maar gelezen dat 16GB de nieuwe sweetspot is voor gamen. Klopt dit? Of volstaat 8GB nog steeds (vooral nu RAM zo prijzig is!).
Randapparatuur is reeds voorzien (waar mogelijk dan later nog een scherm update).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zou toch graag voor de Intel I5-8400 gaan, vernomen dat dit 'de gamechip' is op het moment.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil de build graag compact houden (vandaar de Nano S) en zo stil mogelijk.
Ga je overklokken?
Ik was niet van plan om over te clocken, daarom ook de keuze voor de I5-8400.
Wat verwacht je van ons?[i]
Voldoet mijn systeem aan mijn eisen? Kan er ergens nog geoptimaliseerd worden? Zou het goedkoper kunnen zonder kwaliteit te verliezen? Is de ASROCK Z370 uitgebreid / goed genoeg, of zou er toch meer zitten in de MSI Z370 Carbon AC?
Hier nog mijn gekozen onderdelen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-8400 Boxed | € 186,50 | € 186,50 |
| 1 | ASRock Z370M-ITX/ac | € 140,51 | € 140,51 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G | € 582,40 | € 582,40 |
| 1 | Fractal Design Define Nano S Zwart | € 62,- | € 62,- |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 189,90 | € 189,90 |
| 1 | Seasonic Focus Plus 550 Gold | € 81,- | € 81,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.282,02 | |
Alvast Bedankt,
Arjen