[RH7.1] Paar Linux Vraagjes (newbie)

Pagina: 1
Acties:

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:32
Hoi,

Ik ben dus net begonnen met linux, omdat ik thuis ook lokaal een php forum wil hebebn draaien om mee te klooien enzo. Dus zogezegt zogedaan ik down linux en instal. HEt ging allemaal erg snel en vlekkeloos dus dat zag er goed uit.

Maar ik wou gaan internetten, en dus ik stel modem in (com2) dus op poort s1 in linux. Maar als ik dan debug doe kan ie niet connecten naar de modem. Het is een Casema Basic modem via de compoort, misschien dat het daaraan ligt?

Is het php en MySQL moeilijk te installen, en ik heb bij instal al voor SQL gekozen, is dat zelfde als MySQL of weer totaal iets anders?

Alvast bedankt

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ja eeh ik zou de nieuwste versie van mysql installeren en de nieuwste versie van mod_php en de nieuwste versie van apache en die allemaal helemaal opnieuw compilen.. vind ik het fijnst, wat overzichtelijker, jij weet dan wat jij geinstaaleerd heb

http://www.apache.org/
http://www.mysql.com/

• Freezerator
En over dat modem vraagje? want ik moet wel die stuff kunnen downen :)

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:26

Sjonny

Fratser

kweenie welke distro jij heb, maar als het goed is kan je bij de install wel voor MySQL en apache met php kiezen enzo...
anders moet je op de cd's zoeken naar de .rpm files en die zelf installen met rpm -ivh <rpm-file>. Of als je debian draait moet je maar met apt-get gaan spelen. Is wat makkelijker dan van de souce zelf doen...
als je SQL gekozen heb bij install heb je meestal 2 mogelijkheden .. of het is postgres sql geworden, of mysql ...

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• Freezerator
Ik had via grafische mode installed aangezien ik newbie ben :)

Dus gewoon aangevinkt en installed.

Tnx voor de link, maar ik had hem net ervoor al via via gekregen :)

• THIJZEL
  • Niet online
www.linuxnewbie.nl

daar staat precies hoe je apache met phpen mysql kan compilen.

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Op woensdag 11 juli 2001 16:12 schreef Sjonny het volgende:
kweenie welke distro jij heb, maar als het goed is kan je bij de install wel voor MySQL en apache met php kiezen enzo...
Zie de subjectregel, Redhat 7.1 dus :)
Pagina: 1