Goedemorgen, ik ben wat aan het knoeien met mijn netwerk, kom inmiddels een kabeltje of 2 te kort. Ik heb me wat ingelezen en heb besloten dat ik een switch nodig heb 
Huidige situatie:
1: Kabel ziggo komt uit de muur van de woonkamer.
2: Kabel gaat in ziggo modem
vanuit de Ziggo modem heb ik 4 uitgangen.
1: Nas
2: Ps4
3: Hue bridge
4: kabel naar pc kamer, zit daar in de Gaming pc
Nu wil ik graag 3 aansluitingen hebben in de kamer met de game pc. Daar wil ik dus de Switch ook plaatsen. Ga ik dan snelheid verliezen als ik met 2 of 3 pc's tegelijk werk? 1 pc worden games op gespeeld, 1 op internet gewerkt en de ander is voor tset doeleinden.
Dus:
Modem ziggo
4: Switch naar 3 pc's
Daarnaast zou ik ook een switch kunnen plaatsen bij de bridge/nas/ps4 plaats om de kabelbende wat te minimaliseren. Dan werk ik met maar 2 kabels uit mijn modem, naar 2 switches.
Wat is wijsheid?
Thnx in advance!
Huidige situatie:
1: Kabel ziggo komt uit de muur van de woonkamer.
2: Kabel gaat in ziggo modem
vanuit de Ziggo modem heb ik 4 uitgangen.
4: kabel naar pc kamer, zit daar in de Gaming pc
Nu wil ik graag 3 aansluitingen hebben in de kamer met de game pc. Daar wil ik dus de Switch ook plaatsen. Ga ik dan snelheid verliezen als ik met 2 of 3 pc's tegelijk werk? 1 pc worden games op gespeeld, 1 op internet gewerkt en de ander is voor tset doeleinden.
Dus:
Modem ziggo
4: Switch naar 3 pc's
Daarnaast zou ik ook een switch kunnen plaatsen bij de bridge/nas/ps4 plaats om de kabelbende wat te minimaliseren. Dan werk ik met maar 2 kabels uit mijn modem, naar 2 switches.
Wat is wijsheid?
Thnx in advance!
Main rig : X99 Soc Force | i7 5820k @ 4.3 Ghz | 32Gb Dominator Orange ltd @3400 mhz | Aorus 1070Ti