Mijn vraag
Tijdens gamen heb ik met het BBG high-end gamesysteem van september 2017 last van reboot problemen.
Soms valt hij uit en start direct weer op, andere keren blijft hij kort na elkaar uitvallen.
Mijn PSU zet ik dan even uit en na een paar minuten start hij weer op.
Windows 10 logt een code 41 error.
Relevante software en hardware die ik gebruik
BBG september 2017
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op MSI website gekeken naar de specificaties, hier geven ze aan dat een 600W voeding aan te bevelen is.
Dit vond ik wel vreemd aangezien het advies voor een 550W gegeven is.
De GPU draait op fabriekswaarden, heb geen aanpassingen gedaan aan voltage of clocksnelheden.
Omdat hitte aardig oploopt heb ik met MSI Afterburner een wat heftigere fancurve getest, dit voorkomt het probleem echter niet. Natuurlijk gekeken of alle aanwezige fans ook daadwerkelijk draaien.
Een Firestrike en Timespy benchmark draait hij zonder problemen.
Op zoek naar meer info de review op Tom's hardware bekeken. Ik kan niet helemaal duiden hoe alle temperatuurmetingen zich verhouden tot mijn MSI Afterburner 'GPU temp' waarden (hij meet iedere plek op de kaart) maar zijn temperatuur metingen grafiek in gesloten kast komt redelijk overeen met de temperatuur wanneer ik het zijpaneel van de behuizing verwijder.
De laatste 2 dagen getest met gamen terwijl de behuizing open staat en de reboot problemen lijken niet voor te komen. GPU temp blijft dan rond de 76 graden celcius.
Tijdens gamen heb ik met het BBG high-end gamesysteem van september 2017 last van reboot problemen.
Soms valt hij uit en start direct weer op, andere keren blijft hij kort na elkaar uitvallen.
Mijn PSU zet ik dan even uit en na een paar minuten start hij weer op.
Windows 10 logt een code 41 error.
Relevante software en hardware die ik gebruik
BBG september 2017
Processors AMD Ryzen 7 1700X Boxed zonder koeler |
Moederborden MSI B350 Gaming Pro Carbon |
Videokaarten MSI GeForce GTX 1080Ti Gaming X |
Interne harde schijven Seagate Barracuda, 2TB |
Behuizingen Fractal Design Define C TG |
Processorkoeling Scythe Mugen 5 PCGH Edition |
Geheugen intern G.Skill Flare X F4-3200C14D-16GFX |
Voedingen Corsair RM550x Zwart |
Solid state drives Samsung 850 EVO 500GB |
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op MSI website gekeken naar de specificaties, hier geven ze aan dat een 600W voeding aan te bevelen is.
Dit vond ik wel vreemd aangezien het advies voor een 550W gegeven is.
De GPU draait op fabriekswaarden, heb geen aanpassingen gedaan aan voltage of clocksnelheden.
Omdat hitte aardig oploopt heb ik met MSI Afterburner een wat heftigere fancurve getest, dit voorkomt het probleem echter niet. Natuurlijk gekeken of alle aanwezige fans ook daadwerkelijk draaien.
Een Firestrike en Timespy benchmark draait hij zonder problemen.
Op zoek naar meer info de review op Tom's hardware bekeken. Ik kan niet helemaal duiden hoe alle temperatuurmetingen zich verhouden tot mijn MSI Afterburner 'GPU temp' waarden (hij meet iedere plek op de kaart) maar zijn temperatuur metingen grafiek in gesloten kast komt redelijk overeen met de temperatuur wanneer ik het zijpaneel van de behuizing verwijder.
De laatste 2 dagen getest met gamen terwijl de behuizing open staat en de reboot problemen lijken niet voor te komen. GPU temp blijft dan rond de 76 graden celcius.
[ Voor 37% gewijzigd door S-Face op 21-11-2017 11:24 ]