Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

User CAL's nog nodig bij een Azure AD premium omgeving?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Momenteel ben ik de mogelijkheid aan het onderzoeken om ipv een klassieke Windows server omgeving de AD/ADFS services in Azure te zetten. Er wordt amper gebruik gemaakt van specifieke policies waardoor in principe aan het meerendeel van de wensen kan worden voldaan via AD premium. Men leunt tevens zwaar op Office 365. Een vereiste is echter de mogelijkheid om via AD-FS in te loggen op een externe applicatie. Er zal dus sowieso een Windows server in het lokale netwerk blijven staan om dit te kunnen faciliteren. De vraag is nu echter of voor het licentie gedeelde Azure AD premium voldoende zou zijn met het oog op User CAL's? Of is het nog steeds de bedoeling dat er naast AD premium, User CAL's voor de lokale server worden aangeschaft?

Ik zie in het prijsoverzicht van AD premium dat plan P1 en P2 dat User CAL's van de identity manager inbegrepen zijn. Maar mij is niet duidelijk of hierbij wordt uitgegaan van een oplossing die in het geheel in de cloud is geplaatst. Bron: https://azure.microsoft.c...details/active-directory/ .