Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Testcase] Vroege September Ochtend in het Noordlaarderbos

Pagina: 1
Acties:

• MDBos
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 02-08 20:57
Graag ontvang ik tips en commentaar. Hoop dat jullie het wat vinden. Deze foto's zijn gemaakt in september 2017 in de vroege ochtend in het Noordlaarderbos. Voor meer van mijn foto's zie:
https://www.instagram.com/maxdamianbos/

_MG_4179-2 by Max Bos, on Flickr

_MG_4197 by Max Bos, on Flickr

_MG_4239-3 by Max Bos, on Flickr

_MG_4242-4 by Max Bos, on Flickr

_MG_4243 by Max Bos, on Flickr

_MG_4299-3 by Max Bos, on Flickr

_MG_4314 by Max Bos, on Flickr

_MG_4378 by Max Bos, on Flickr

_MG_4401 by Max Bos, on Flickr

_MG_4475-3 by Max Bos, on Flickr

_MG_4497-2 by Max Bos, on Flickr

MDBos wijzigde deze reactie 21-11-2017 01:26 (89%)

• MDBos
Sorry even een vraagje. Hoe zorg ik ervoor dat je de afbeeldingen meteen ziet?

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Nu online
@MDBos door het afbeeldingsplaatje aan te klikken bij de uitgebreide edit mogelijkheid en de links in te vullen (bij "bekijk reactie"). Of door er handmatig image tags bij te plaatsen. [img] en [/img]

• arnold_m
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21-08 01:44
Of je gebruikt de mogelijkheden die flickr.com standaard aanbiedt; klik op de foto-pagina op het pijltje naar rechts, kies BBCode, 800 x ### (of ### x 800) en kopieer de tekst die begint met "[url=https" naar je bericht. De foto's krijgen dan meteen een link naar de grotere versie op flickr, en je vermijdt die nare rode balkjes onder je foto's.

arnold_m wijzigde deze reactie 21-11-2017 01:07 (8%)

flickr

• MDBos
Volgens mij is het nu gelukt. Dank jullie wel.

• MDBos
Iemand nog tips/tops of opmerkingen?

• MRIdev
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 13:57
quote:
MDBos schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 23:02:
Iemand nog tips/tops of opmerkingen?
Stond al in de planning, maar had er nog geen tijd voor gevonden.

Je hebt een mooie sfeer neergezet in deze serie. Foto #6 en in minder mate #8 passen er minder goed bij door de andere kleurstelling al vind ik beide nog prima foto's. Bij de laatste foto vind ik de schuren en vogels storend.

• NIMIC
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Foto #3 springt er wat mij betreft uit doordat je vanuit een laag standpunt een foto van de koe hebt gemaakt.

Foto #9 vind ik ook erg geslaagd vanwege de lichtinval en compositie.

7,4,2,1 vind ik wat saai ogen. Er is niet echt iets spannends aan de foto's
#10 vind ik ook wel geslaagd.
#11 kijkt de koe raar, en leid de achtergrond af. Als je de bijsnijd naar alleen de koe is het misschien een beter plaatje.

• AMD1800
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 13:57
Hoe dicht stond je bij die schotse hooglander in foto 10? Ik maak zelf ook met enige regelmaat foto's van die beesten, maar dit lijkt mij toch wel heel dichtbij.

• StevenzeN
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 20-08 15:24
#3 & #10 zijn erg mooi! Welke camera heb je gebruikt?

hier

• MDBos
quote:
StevenzeN schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:48:
#3 & #10 zijn erg mooi! Welke camera heb je gebruikt?
Dankjewel! Ik heb inmiddels de overstap gemaakt naar een Canon 80D. Deze zijn nog gemaakt met de Canon 600D. #3 is gemaakt met een Tokina 11-16 en #10 gemaakt met een simpele Kit lens 18-55.

• MDBos
quote:
AMD1800 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:15:
Hoe dicht stond je bij die schotse hooglander in foto 10? Ik maak zelf ook met enige regelmaat foto's van die beesten, maar dit lijkt mij toch wel heel dichtbij.
Ik heb ze heel rustig benaderd, maar ben wel blijven praten zodat ze niet schrokken. Op begeven moment kwamen ze ook steeds dichterbij. Dan deed ik een aantal stappen achteruit. Het leken echter vriendelijke beesten.
Deze foto is gemaakt met een Kit lens 18-55 op de stand 18mm. Hij stond zo'n 2-3 meter van mij af. Was een mooie ervaring.

• MDBos
quote:
NIMIC schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:09:
Foto #3 springt er wat mij betreft uit doordat je vanuit een laag standpunt een foto van de koe hebt gemaakt.

Foto #9 vind ik ook erg geslaagd vanwege de lichtinval en compositie.

7,4,2,1 vind ik wat saai ogen. Er is niet echt iets spannends aan de foto's
#10 vind ik ook wel geslaagd.
#11 kijkt de koe raar, en leid de achtergrond af. Als je de bijsnijd naar alleen de koe is het misschien een beter plaatje.
Ja, hier kan ik mij op zich in vinden. Al vind ik de foto's waar iets minder in gebeurd toch wel wat hebben. #7 is inderdaad misschien wel wat saai. Vindt je bij #11 niet dat de vogels in de achtergrond iets toevoegen? Misschien heb je gelijk. Ik ga eens kijken of een gekropte versie er beter uit ziet.

• MDBos
quote:
MRIdev schreef op woensdag 22 november 2017 @ 08:49:
[...]

Stond al in de planning, maar had er nog geen tijd voor gevonden.

Je hebt een mooie sfeer neergezet in deze serie. Foto #6 en in minder mate #8 passen er minder goed bij door de andere kleurstelling al vind ik beide nog prima foto's. Bij de laatste foto vind ik de schuren en vogels storend.
Kan ik mij wel in vinden. Bij de laatste foto was de mist helaas al bijna helemaal weggetrokken. Dan krijg je weer voorwerpen in de achtergrond terug.

• MDBos
Altijd leuk en leerzaam om meningen van anderen te horen.

• sys64738
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 21-08 21:16

sys64738

Press play on tape

Leuke serie. En ja, die bessten zijn best tam. Je moet er (net als met alle dieren in het wild) niet aan zitten maar je kunt rustig heel dichtbij komen.

Vind de serie wel erg koel qua kleurstelling maar dat zal wel een keuze geweest zijn. Plaat 4 vind ik het leukste . Lekker minimalistisch en ruim. En daar werkt de koele kleur ook het best.

gijspeijs.com | 500px | Flickr | GX8 - Oly 40-150mm F2.8 - Lumix 12-35mm F2.8 - Lumix 20mm F1.7 II - Oly 45mm F1.8

• MattiB
  • Registratie: april 2016
  • Nu online
Vind het een geslaagde serie met een paar echte toppers :)

#4 Erg gave mysterieuze sfeer en de negative space werkt prima zo. Al zou ik misschien de hooglichten iets terug schroeven

#6 Mooi licht en de bewerking kan me wel bekoren. Valt iets uit de toon met de rest van de serie door de warme tonen.

#8 Wat mij betreft een hotshot, fantastisch licht, prima compositie en je blijft er naar kijken. Erg gaaf

Goed gedaan!

• MDBos
quote:
sys64738 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:04:
Leuke serie. En ja, die bessten zijn best tam. Je moet er (net als met alle dieren in het wild) niet aan zitten maar je kunt rustig heel dichtbij komen.

Vind de serie wel erg koel qua kleurstelling maar dat zal wel een keuze geweest zijn. Plaat 4 vind ik het leukste . Lekker minimalistisch en ruim. En daar werkt de koele kleur ook het best.
Vond het inderdaad rustige dieren. De koele kleuren zijn vooral ontstaan door de tijd waarop de foto's genomen waren. (De meeste tussen 6 en 8 uur in de ochtend) Later brak de zon door. Bedankt voor uw commentaar!

• MDBos
quote:
MattiB schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 19:18:
Vind het een geslaagde serie met een paar echte toppers :)

#4 Erg gave mysterieuze sfeer en de negative space werkt prima zo. Al zou ik misschien de hooglichten iets terug schroeven

#6 Mooi licht en de bewerking kan me wel bekoren. Valt iets uit de toon met de rest van de serie door de warme tonen.

#8 Wat mij betreft een hotshot, fantastisch licht, prima compositie en je blijft er naar kijken. Erg gaaf

Goed gedaan!
Bedankt voor het commentaar. De highlights staan bij #4 inderdaad misschien wat hoog. Vond het ook wel een interessant plaatje toen ik hem bekeek op de computer.
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Laptops

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True