Welke Mediaspeler, er zijn er zo veel.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik zit al sinds 2011 met een Mede8er MED500X 1TB, en hoewel het beestje nog best zijn werk doet ben ik nu toch wel aan vervanging toe. Liep onlangs tegen een probleem aan dat ie geluid van een serie niet wilde afspelen, ook al was het DD5.1 (werkte prima in Windows).

Probleem is echter dat er zooooveel op de markt is, dat ik door de bomen het bos nie meer zie.

Mijn huidige setup:

- Samsung UE32B6000
- Samsung HW F-450 Soundbar
- Films en Series spaar ik nu op op PC en zet die dan later over naar de Mediaspeler.
- Speel voornamelijk 720p/1080p MKVs af, en daar zal het voorlopig wel bij blijven.

Mediaspeler eisen:

- Videowall
- h.265 (moet eigenlijk alles wel kunnen vreten)
- Optical Audio Output
- Opslag (hoeft niet perse intern, maar als 2,5 inch HDD mogelijk is graag. Anders via USB 3.0)

Streamen ben ik eigenlijk niet van plan, zelfde geld voor Netflix support etc etc, ik zit bij Place2Home 8) Verder zie mezelf de komende 5 jaar nog geen 4K TV aanschaffen, dus 4K Support is niet nodig.

De eisen zijn vrijwel hetzelfde als mijn huidige Mediaspeler, maar hij moet gewoon meer kunnen vreten kwa beeld en geluid.

Wie kan mij op weg helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:32
Het enige wat die mede8er niet kan is h265 maar eigenlijk speelt hij verder alles af wat ik hem voorschotel.
Heb je wel de laatste firmware er op?(ook al is die al wat ouder)

Ik volg dit topic ook even want wellicht komen er opties tevoorschijn die ook 4k aan kunnen dan overweeg ik op termijn ook mijn mede8er te vervangen (zonder het topic te kapen).

Wellicht is een Nvidia shield interessant. Is wat duurder dan die goedkope android boxjes maar schijnt wel alles af te spelen.

Wil je een wat traditionelere mediaspeler zoals je nu hebt kom je volgens mij uit bij Dune. Heel veel andere zijn er niet meer.

[ Voor 26% gewijzigd door Arjant2 op 21-11-2017 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
Arjant2 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 21:24:
Het enige wat die mede8er niet kan is h265 maar eigenlijk speelt hij verder alles af wat ik hem voorschotel.
Heb je wel de laatste firmware er op?(ook al is die al wat ouder)

Ik volg dit topic ook even want wellicht komen er opties tevoorschijn die ook 4k aan kunnen dan overweeg ik op termijn ook mijn mede8er te vervangen (zonder het topic te kapen).

Wellicht is een Nvidia shield interessant. Is wat duurder dan die goedkope android boxjes maar schijnt wel alles af te spelen.

Wil je een wat traditionelere mediaspeler zoals je nu hebt kom je volgens mij uit bij Dune. Heel veel andere zijn er niet meer.
Had seizoen 2 van Ash vs Evil Dead (mkv van QoQ) binnen geharkt, maar het geluid daarvan werkt niet. Als ik op info klik geeft ie aan Unknown, terwijl windows het prima afspeeld.

Verder heb ik de laatste Firmware 4.0.6.

Nvidia Shield heb ik bekeken, maar daar heb ik groot vraagteken bij. Die heeft namelijk geen Optical Out. Ben ik dan niet afhankelijk van mijn audio setup vanwege HDMI Passthrough?

Als de Shield namelijk gewoon het geluid verwerkt zoals de Mede8er dan is mijn keus wel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
Heb de eerste post nog even aangepast met de juiste modelcode van de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Is een HTPC geen optie? Wel wat duurder maar het speelt alles af wat je er tegenaan wilt gooien.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:32
Is een Chromecast met Plex geen optie? Kan je gewoon via een app naar je tv casten.

Anders een shield of xiaomi player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
Tsurany schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 22:54:
Is een HTPC geen optie? Wel wat duurder maar het speelt alles af wat je er tegenaan wilt gooien.
Heb liever iets wat stil is op de slaapkamer :)
418O2 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 22:54:
Is een Chromecast met Plex geen optie? Kan je gewoon via een app naar je tv casten.

Anders een shield of xiaomi player
De Shield valt af, want mijn Logitech Harmony 650 blijkt daar niet mee te werken. Omdat Shield 2017 alleen Bluetooth heeft.

De Xiaomi heeft geen USB 3.0 voor een Externe HDD en geen Optical Out.

-----------------------------------------------------------

Lijkt erop dat er voorlopig niets op de markt is wat een traditionele mediaspeler kan vervangen naar iets met modernere hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-10 10:23
De xiaomi heeft wel optical out, die is alleen gecombineerd met de 3.5mm jack. Overigens de xiaomi ook alleen Bluetooth dus wat betreft valt die alsnog af.

• TheDeeGee
  • Niet online
Ik hou het voorlopig nog wel bij mijn Mede8er MED500X.

Heb er vandaag een nieuwe 40MM Fan van Noctua ingezet met een Zalman Fanmate 2 die ik nog had liggen. Koelpasta vervangen van de Heatsink en de oude 3,5 Inch HDD vervangen door een 2,5 Inch.

Hij is nu super stil :)

Kan ie er weer een poosje tegen aan.

Kijk ik over een jaar of 5 wel weer.
Pagina: 1